Proiect: șoferii care produc accidente cu vătămări corporale sau decese vor plăti cu 40% mai mult pentru asigurarea RCA în anul următor

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 27.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șoferii care produc accidente cu vătămări corporale sau decese vor plăti cu 40% mai mult pentru asigurarea RCA în anul următor, potrivit unui proiect. În prezent, în astfel de situații, creșterea este de 20%.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat în această săptămână un proiect care prevede numeroase schimbări în legislația pentru asigurările auto obligatorii (RCA).

Cea mai importantă noutate este legată de modul în care se calculează sistemul bonus-malus. Astfel, șoferii vor fi penalizați cu "patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane".

Potrivit legislației, fiecare clasă malus presupune creșterea prețului la asigurarea RCA în anul următor în funcție de gravitatea faptelor comise, iar patru clase echivalează cu o creștere a prețului pentru RCA cu 40%. Cu alte cuvinte, șoferii care produc accidente cu vătămări corporale sau decese vor plăti cu 40% mai mult pentru asigurarea RCA în anul următor.

În prezent, legislația nu face diferența între accidentele cu daune materiale și cele în care există și vătămări corporale și decese, iar penalizarea este de două clase.

Astfel, în prezent, indiferent de natura daunei, șoferul plătește cu 20% mai mult pentru RCA în anul următor.

De asemenea, proiectul include și numeroase alte modificări, dintre care doar una va mai avea efecte directe asupra șoferilor.

Astfel, proiectul propune dezvoltarea unei aplicații electronice pentru completarea formularului de "constatare amiabilă de accident", element care ar elimina practic necesitatea de a completa formularul în format tipărit. O astfel de aplicație trebuie însă acceptată de toți asiguratorii de pe piața RCA.

Proiectul ASF este în dezbatere publică până în 5 decembrie.

Via Hotnews, Profit

Comentarii (12)

  • soferii care produc accidente cu decese ar trebui sa fie la inchisoare in anul urmator, nu sa aiba inca permis si sa mai si conduca. dar se pare ca pretul unei vieti de om in romania este 40% in plus la RCA
    26 1
  • Soferii care produc accidente cu vatamari corporale ar trebui sa aiba anulat carnetul pe viata sau macar minimum 10 ani sa stea pe bara.Arbtrebui sa platesti cu 40% mai mult doar la o simpla tamponare nubdoar cand o comiti cu victime.
    19 1
  • Devorattor
    Lucrez in asigurari, dar pot sa spun ca masaura asta, desi bine intentionata, e fix pistol cu apa! Inconstientii care produc asemenea accidente trebuie sanctionati mai intai penal. Ca anul urmator ii va costa asigurarea RCA 500 de lei in loc de 300, asta ii va afecta in mod nesemnificativ pe dementii din trafic. Sanctiunile penale sunt singurele cu efect cat de cat in aceasta situatie! Cunosc caz de sofer care a omorat un copil de 13 ani pe trecerea de pietoni in august, iar in prezent conduce linistit deoarece e in continuare cercetat in stare de libertate. Asadar, despre ce vorbim?
    22 1
  • @ tatra: tu ai un minus, eu am un minus: fac pariu ca le-am primit de la unul descris in dosar. altfel nu-mi explic
    8 1
  • @someone. La mine e mai ales "prietenul" hunter/calingura care detesta orice as scrie :))
    6 3
  • @someone23... poate pentru ca ai vorbit de anul următor... de ce de anul următor și nu din momentul accidentului care pana la urma e un accident... trebuie făcută distincția între un accident fie el cu victime și un altul in care conducătorul auto vinovat circula fără permis cu o mașina furată este băut și mai fuge și de la locul accidentului ...cei 40% evident ca nu sunt o sancțiune penală ci o majorare a primei de răspundere civilă auto cerută de asigurator pentru compensarea sumelor plătite ca despăgubire persoaneleor vătămate, aceasta nefiind dispusă de legiuitor ori vreun judecător, asigurator care evident nici el nu e interesat de soarta victimei ci de niște prime mai mari... dacă vorbim de sancțiuni e clar ca legiuitorul nu are niciun interes sa puna lucrurile in ordine... in prezent pentru a fi considerată infracțiune din culpa sunt necesare 90 de zile de îngrijiri medicale... ori dacă un pieton se alege cu o tibie rupta pe trecerea de pietoni sigur nu primește 90 de zile de îngrijiri medicale de la IML... deci nu e infracțiune...
    4 2
  • @ dci: am scris doar de " decese" nu si de tibii rupte. am scris in " anul urmator" , gandindu-ma ca pe cand ii vine reinnoirea rca, el deja are nopti bune petrecute la inchisoare. stiu ca am scris in graba, dar mesajul se intelege. tu vrei ca cei vinovati de accidente soldate cu decese sa fie incarcerati pe loc, eu ma multumesc cu un prim pas, si anume sa faca inchisoare. apoi grabim procesul.
    8 0
  • Eu ma asteptam ca madificarile facute sa vizeze si alte contraventii, nu numai accidentele cu victime. Oricum si in momentul de fata prima creste cu 30-40 % si in urma unei banale tamponari.
    Ideal ar fi fost ca daca incalci anumite reguli sa primesti automat malus. Adica treci pe rosu, depasesti viteza cu x km, depasiri in locuri interzise. Toate asta trecute in baza de date si apoi , la reinoirea politei sa primesti malus.
    3 4
  • Ar trebui cuantificată și experiența la volan. Atunci când înmatriculezi pentru prima oară un autoturism pe numele tău, rca-ul ți se calculează ca la începători, chiar dacă ai condus 25 de ani alte autovehicule fără evenimente majore. Asta este una dintre cele mai mari aberații în asigurările auto.
    3 0
  • @LR se poate face transferul de bonus de la masina veche la cea noua, numai trebuie sa apelati la firma care va emite rca-ul.
    1 0
  • @ds
    Mă refeream la faptul că am condus multe mașini înmatriculate pe alți proprietari (persoane juridice, în special).
    2 0
  • @LR da, tot zic de cativa ani ca rca-ul ar trebui sa urmeze soferul, asa ar fi cel mai corect si normal. Raspundera civila a soferului, indiferent pe ce masina te urci. Sa nu aiba treaba cu numarul de inmatriculare ci doar cu cnp-ul.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru