Proiectul include o serie de acţiuni catalogate drept agresive din partea participanţilor la trafic şi propune sancţionarea şoferilor cu amenzi cuprinse între 750-1000 lei (6-8 puncte de amendă, conform noului salariu minim) şi suspendarea permisului pentru 60 de zile.
În proiectul de lege, comportamentul agresiv este definit ca "efectuarea în mod voluntar a unor acţiuni sau manevre succesive [...] neconforme cu regulile de circulaţie sau de conducere preventivă, prin care şoferul stânjeneşte sau îi obligă pe ceilalţi participanţi la circulaţie să ia măsuri suplimentare pentru a preveni producerea unui accident sau a nu periclita siguranţa circulaţiei".
Proiectul include şi exemple concrete de acţiuni în trafic care vor fi catalogate drept agresive.
Printre cele care se vor sancţiona "doar" cu amenzi de până la 1.000 lei se numără:▶ circulaţia cu viteză la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul în scopul agresării sau intimidării conducătorului acestuia;
▶ folosirea repetată a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului din faţă de a elibera banda de circulaţie;
▶ circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa;
▶ mersul înapoi cu spatele în scopul agresării sau intimidării celorlalţi participanţi la circulaţie.
O altă serie de acţiuni la volan se vor sancţiona şi cu amendă de până la 1.000 lei, dar şi cu suspendarea permisului pentru 60 de zile:
▶ circulaţia cu autovehiculul pe trotuar, în lungul acestuia;
▶ realizarea intenţionată a unui derapaj controlat în vederea întoarcerii sau rotirii vehiculului;
▶ oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă blocând deplasarea vechiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roşie a luminii semaforului.
Pentru a intra în vigoare, schimbările trebuie aprobate de Camera Deputaţilor, însă prima cameră sesizată este Senatul. Legea va fi însă greu de aplicat, întrucât cele mai multe prevederi sunt subiective.
Via Economica
Daca s-ar aplica macar legislatia actuala ar fi suficient. Dar, fiind un stat de drept, democratic, trebuie sa avem o legislatie megastufoasa, astfel incat si respiratia sa fie un delict (la unii este, ca-s certati cu ColgAqua-Med).
De ce este necesar sa avem o alta lege care sa spuna ca circulatia cu viteza redusa se penalizeaza .. cand legislatia actuala spune asta ?
De ce trebuie sa avem o alta lege care sa spuna ca folosirea aiurea a claxonului trebuie penalizata ... cand legislatia actuala spune ca nu-i "frumos" sa trezesti vecinii?
De ce trebuie sa avem o alta lege care sa spuna ca nu trebuie sa mergi ca babuinu' la 2m in spatele unuia pe autostrada ... cand legislatia actuala spune clar ca nu ai vioie ?
... nu, mai bine, pun ei mânuța pe regulamentul actual si actualizeaza amenzile? este mult mai simplu de facut, ca legea exista iar regulamentul se poate modifica mult mai simplu decat se poate aproba o lege ... deh, romania anului 666+666+666+6+6+6 (in caz ca nu stiati poanta asta :) )
e adevarat, sunt multi cocalari si bla-bla, dar daca CEI "SEMNALIZATI CU FLASHURILE" AR MERGE PE BANDA 1, CONFORM LEGII, NU I-AR FLASHUI NIMENI;
eu n-am vazut pe nimeni claxonat, injurat, flashuit ca mergea pe banda 1.
Acu pe bune
PS
si "oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă blocând deplasarea vechiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roşie a luminii semaforului"
Dar daca acest lucru nu e semnalizat adecvat prin indicatoare rutiere si nu esti din orasul respectiv? in mod normal banda 1 fiind si pt dreapta, dar si pentru fata; ca daca ar fi sa sati pe banda dreapta si sa vrei sa o iei in stanga, atunci ar suna intr-adevar "AGRESIV"
POLITIA TOT CU RADARUL DUPA CURBE VA STA SI LA TRECERI DE PIETONI CU 4 BENZI, CA SA TE ARDA CA UN PIETON ERA PE CELALALT SENS PE PRIMA BANDA;
De cele mai mule ori cei „flash-uiți” merg pe banda de lângă axul drumului pentru că circulă mai repede decât cei de pe banda din dreapta. Și nu e nimeni obligat să frâneze în spatele unei mașini mai lente doar pentru că tu vrei să mergi și mai repede. Aștepți până se eliberează prima bandă și omul îți face loc. Iar în cazurile rare, când cineva mai lent nu circulă pe prima bandă, deși e liberă, mai de bun simț e să o folosești tu dacă chiar nu mai poți de nervi.
Nu numai ca nu e de bun simt, e chiar interzis.
Si chiar daca o faci, te trezesti ca idiotul schimba banda chiar cand esti pe cale sa treci pe langa el. Am patit-o de cateva ori, pana acum.
Si la volan nu era de fiecare data un mos (care nu am idee cum a reusit sa treaca vizita medicala in ultimii 200 de ani).
e adevarat, sunt multi cocalari si bla-bla, dar daca CEI "SEMNALIZATI CU FLASHURILE" AR MERGE PE BANDA 1, CONFORM LEGII, NU I-AR FLASHUI NIMENI;
eu n-am vazut pe nimeni claxonat, injurat, flashuit ca mergea pe banda 1.
Acu pe bune
PS
si "oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă blocând deplasarea vechiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roşie a luminii semaforului"
Dar daca acest lucru nu e semnalizat adecvat prin indicatoare rutiere si nu esti din orasul respectiv? in mod normal banda 1 fiind si pt dreapta, dar si pentru fata; ca daca ar fi sa sati pe banda dreapta si sa vrei sa o iei in stanga, atunci ar suna intr-adevar "AGRESIV"
Hai să ne dăm deștepți când nu e cazul. Uite ce spune Codul Rutier la articolul despre depășire:
„Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie”
Iar circulația pe mai multe benzi ar trebui să se desfășoare așa:
„Art.42. - Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”
A! Sunt oameni care schimbă benzile fără să semnalizeze și fără să se asigure? Clar. Sunt. Dar asta nu e justificare nici pentru flash-uri că ți se pare că ești stăpânul drumului, nici pentru viteză excesivă. Doar pentru mai multă prudență și mai mult calm. La care flash-urile nu ajută.
Pe de altă parte, chiar și acum multe din faptele prevăzute de proiectu de lege despre care se discută sunt neregulamentare. Așa
si tu stii interpreta un text de lege?
"având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil"... asta inseamna ca DACA ESTI PE BANDA 2 SI NU AI IN DREAPTA TA MASINI, PE BANDA 1, INSEAMNA CA ESTI "OBLIGAT" SA CIRCULI PE BANDA 1.
NU E SFAT, E REGULA
ai dat cel mai bun exemplu ce ar determina montarea unei camere in auto, indiferent de pret!....
In Moldova se practica frecvent ce ai povestit! Eu sunt din Bacau, dar am auto de serviciu de Prahova si am avut o situatie de genul tau, chiar la mine in judet! Am scapat si cu ajutorul camerei, "organul" batand in retragere!!! Plesneala curata!