Proiect-pilot: Volkswagen a început producția proprie de baterii pentru mașini electrice în Germania

de Paul Cosma
Marti, 24.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a demarat un proiect-pilot pentru dezvoltarea și producția proprie de baterii pentru mașini electrice. Nemții vor construi o fabrică de 16 GWh în orașul Salzgitter, iar producția de serie este programată să înceapă în 2023-2024.

Grupul Volkswagen vrea să-și reducă dependența față de furnizorii asiatici când vine vorba de livrarea bateriilor pentru vehiculele electrice.

Nemții au anunțat că vor construi o fabrică de baterii de 16 GWh în orașul Salzgitter. Până la producția de serie, programată să înceapă în 2023-2024, Volkswagen a demarat un proiect-pilot pentru dezvoltarea și producția proprie a bateriilor, investiția fiind de 100 de milioane de euro.

Peste 300 de persoane vor lucra în cadrul centrului de dezvoltare de la Salzgitter, în timp ce alți 700 de angajați vor fi alocați joint-venture-ului cu suedezii de la Northvolt.

Amintim că Volkswagen și BMW se numără printre investitorii care vor contribui la construcția celei mai mari fabrici de baterii pentru mașini electrice din Europa.

Suedezii de la Northvolt au strâns un capital de un miliard de dolari și sunt cei care au început construcția uzinei în luna august 2019. Fabrica a primit deja comenzi pentru baterii în valoare de peste 13 miliarde de dolari până în 2030.

Via VW

 

Comentarii (7)

  • inexorabil
    Bravo lor! Numai că aș vrea să se transmită în direct (sau măcar înregistrat), în toate fazele de dezvoltare, procesul de producție a bateriilor! Mai ales ce materii prime, de unde sunt procurate și ce anume implică prelucrarea lor...Cu alte cuvinte, vreau să văd TOTUL! Dacă se poate, taman la fața locului...Pur și simplu sunt curios să constat eu însumi cât de onestă, de transparentă și de Globo-protectivă este această super-elogiată industrie verde-străvezie. Și vă asigur că mă împac bine cu științele...chimice.

    Și acum, liber la așezat deasupra mea și la înțepat cu sula găleata uriașă cu vopsea roșie, astfel încât aceasta să mă umple din creștet până-n tălpi. Bașca să fiu mitraliat la stâlpul infamiei, precum Ceaușeștii (că tot aniversăm/comemorăm trei decenii de "împliniri mărețe" non- sau mai degrabă anti-socialiste). Altfel nu mă simt în apele mele, parol!
    7 6
  • Domnu' Inexo, dar cu industria extractiva si prelucratoare de petrol cum stati? Le cunoasteti in detaliu si le urmariti cu ochisorii dumneavoastra procesele?
    E suficienta ipocrizie sa ajunga la toata lumea, atat "verzilor" radicali cat si "conservatorilor".
    Banuiala mea este ca in era monetizarii traficului de internet si a vizualizarilor (pe care le huliti) sunt unii (nu le dau nume) care nu vor decat sa genereze controverse, acestea aducand trafic si comentarii. Un fel de troli.
    18 5
  • hazard
    Green_Alex :))) nota 10 cu felicitari!
    5 5
  • inexorabil
    @Green, mi-ai înseninat ziua, în ciuda vremii mohorâte. Chiar m-ai amuzat...Nu crezi că, la modul cum ți-ai început "interogatoriul" moralizator, tocmai "verzui" fundamentalist te vădești inclusiv domnia ta?

    Și da, nu doar presupui, ci chiar am încheiat o convenție secretă cu redacția AM, cu clauza principală ca eu să mă "dau în spectacol" musai extra-automobilistic, astfel încât să asigur trafic pe site (că doar "market" înseamnă piață, adică bâlci, nu?) și, implicit, să curgă masiv robinetul publicitate. Bravo, ești tare perspicac! Acum, vrei să știi și cum se efectuează plata? Păi, nu-i suficient că sunt lăsat "de capul meu" pe aici? Bani să mai pretind...Sau măcar un Buick/Olds din anii de glorie :)
    6 6
  • Edikkk
    Dap, ACESTA ESTE SEMNALUL !

    A început trecerea la maşini electrice.

    Cel mai mare producător auto european, dă startul clar pentru un viitor COMPLET ELECTRIC !

    Nu se va întâmpla peste noapte, dar lucrurile au început pe un drum fără întoarcere.

    Avem de curând şi anunţul lansărilor viitoare ID.1, ID. 2, ID. 4 care reprezintă nucleul vânzarilor VW (Polo, Golf, T-Roc/Passat, Tiguan)
    1 5
  • inexorabil
    Frățioare frate, mă simt descumpănit...Eu (dar și Mister Kiro) am arat atâtea hectare de explicații pe AM despre cacealmaua globo-oculto-electro-autonomă pare-se în van...Lui Edikkk, ACE și afinilor literalmente li se fâlfâie...

    Dar de ce n-oi sta eu potolit odată și odată? Din moment ce conștientizez și constat eu însumi că, în vremurile de pe urmă, "vie fi mulți surzi și mulți orbi" (Sf. Lavrentie de Cernigov), la ce m-oi fi agitând?! Pe bune că mă consum inutil, bașca îmi tulbur și bioritmul. Pentru ce??? Nu fac decât să car apă cu sita...

    Te citez acum, Edikkk: da, este cazul să mă angajez și eu pe un drum fără întoarcere. Știi care? Cel al pasiunii mele neostoite pentru "clasice" în general, pentru "americane" în special. Ce-ar fi să las eu toată agonia asta spirituală în urmă (cea legată de AM, desigur) ? De pildă, aș putea să mă afișez la tot mai multe parade retro, că astea sigur nu se vor sfârși prea curând, chiar și dacă lumea ar umbla numai în cutii autonome sau numai în navete spațiale. Vreau, totodată, să aprofundez știința motoarelor mari pe benzină și mai ales să-mi fac timp ca să mă dedic lor în mod practic. Dar nu pot spune că nu m-ar interesa și mult hulitul Diesel. Fosta divizie a lui GM, Detroit Diesel, a plăsmuit niște bijuterii de motoare...Ce-i drept, eu admit Diesel numai pe vehicule grele, dar să vezi camioane Chevrolet sau GMC alergând datorită iscusinței colegilor de la DD...eminamente o încântare. Am apelat doar la o paranteză. Adică aș avea atâtea epopei M.A.I. de parcurs și de savurat, încât nu mi-ar ajunge o viață întreagă...Dar eu, ca ultimul fraier, prefer să ard ca o lumânare rătăcită în sfeșnicul e-zombilor incorigibili...Vă amintiți o veche zicală latină: errare humanum est, perseverare diabolicum! Gata, trebuie să țin cont de tâlcul ei.

    Cu alte cuvinte, să vă pistoneze și alții între urechi, dragii mei electrizați. Eu, unul, am ajuns la suprasaturație...Și ar fi păcat să-mi irosesc energiile vitale. Axiomatic, fiecare pământean trebuie să fie responsabil pentru propriile viziuni/opțiuni. Mai ales în fața Unicului și Dreptului Judecător.

    Cam asta ar fi. Voi începe o experiență nouă pe AM. De când o tot aștept...Doar că eu însumi mi-am pus sistematic piedici, de (ne)bună voie și nesilit de nimeni. Am crezut/sperat în continuu că, până la urmă, vor înțelege cei vizați care este și cum arată "partea nevăzută a lunii"...Da' de unde! Cu cât m-am îndârjit mai tare, cu atât și-au neutralizat dânșii organele de simț ale sufletului...Deși spectrul cauzei pierdute din start m-a urmărit tot timpul în străfundul conștiinței, dar na! a triumfat ambiția prostească din partea mea. Uite că, totuși, există o dreptate pe lumea asta...Pe care eu o voi îmbrățișa fără să mai ezit.

    La bună revedere!
    5 1
  • Edikkk
    Bijuterii de motoare.... da, dpdv al INGINERIEI dar dpdv al FUNCŢIONALITĂŢII sunt producătoare majore de CANCER ŞI BOLI GRAVE PULMONARE !!!

    Nu mai zic de fxxxxterea climei.

    Repet, cine nu crede, în garaj cu dieselul lui iubit, şi motorul pornit aşa vreo 1 minut maxim, ca să nu fie ceva grav, sincer nu doresc nimănui.

    DAR HAI SĂ LUĂM REPONSABIL deciziile proprii şi EFECTELE în faţă ! Da????


    Nu că îmi place dieselul dar să omor pe toţi ceilalţi şi pe sine fără milă şi cu neruşinare !!!!

    Cui place dieselul să îl ţină la el în casă şi în garaj, dacă îl iubeşte aşa mult.

    Ok??
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru