Una dintre cauzele accidentelor care au loc frecvent pe autostrăzile din România este distanța prea mică dintre mașini la viteze foarte ridicate.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat însă un proiect pilot prin care va încerca să prevină astfel de situații.
Proiectul prevede implementarea pe autostrăzi a unui marcaj rutier sub forma unor săgeți de avertizare amplasate la distanțe de 75 - 100 metri una de alta.
Marcajele vor fi presemnalizate prin indicatoare rutiere amplasate la distanțe de circa 500 de metri unul de altul. Potrivit panoului de test prezentat de CNAIR (foto, jos), șoferii ar trebui să păstreze cel puțin două săgeți față de mașina din față.
Oficialii CNAIR afirmă că această idee reprezintă o soluție pentru "asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteză. Vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare".
Pentru moment, CNAIR nu a menționat însă când va fi aplicat proiectul pilot și nici pe ce autostrăzi va fi implementat acesta.
De asemenea, nu este clar dacă marcajul va reprezenta o simplă recomandare pentru șoferi pentru a păstra distanța între mașini sau dacă vor exista și sancțiuni pentru nerespectarea acestei reguli.
Via Hotnews
La noi (foarte) incet incet apar autostrazi, dar educatie pentru condusul pe autostrada nu se face absolut deloc. A facut cineva de pe aici la scoala de soferi vreo ora de condus pe autostrada?
Trebuiesc programe de educare a soferilor atat cei noi dar si cei care au deja permis, iar initiativa de fata este despre asa ceva.
Dar ca idee...in Ungaria, pe autostrada din senin s-a pornit o ploaie torentiala de nu vedeai nici 20 m in fata. Viteza pe toate benzile (3 la numar) era de peste 110km/h. NIMENI nu a micsorat viteza cu toate ca in cazul unui accident cu blocarea oricarei benzi s-ar fi lasat cu un carambol de toata tristetea. Am gasit de cuviinta sa pornesc luminile de ceata spate (si avariile) si usor usor sa ajung la 80km/h pe prima banda tinundu-ma de coada unui TIRist responsabil dar in permanenta avand ochii pe oglinda retrovizoare. Atunci chiar mi-a fost frica...majoritatea parca era lovita de streche in conditiile unei dimineti de duminica in care, nimeni n-ar fi trebuit sa se grabeasca. Dar na, unguri si romanii care "e" piloti.
PS eu am primit claxoane de la un BOU cu un Golf 1, pesemne ca il deranjam, tot asa, eu fiind pe banda 1 cu 100km/h si restul benzilor goale. Eram pe langa Cluj.
Sunt curios cum se descurca senzorii de autonomie Tesla cu atatea semne, linii, marcaje, sageti ca la noi? :)
Deci cum am spus. O noua afacere pentru cei care sunt la putere acum. Iar noi ne certam intre noi care cum ce viteza, banda, claxoane, etc. Ce fascinanta e tara asta!
Deci este perfect legal să treci pe banda a doua de exemplu cu 100 km/h devansând un TIR sau alt autovehicul.
Schumacherii care n-au loc să decoleze către următorul pom și dau flash până i-apucă toate crizele ar trebui să știe că banda 2 nu e rezervată celor care vin cu 200 și eronat cred că au prioritate.
Alt comportament ilegal și periculos este folosirea avariilor în mers în altă ocazie decât când mașina este avariată.
Pe vizibilitate redusă legal se folosesc luminile dedicate, DE CEAȚĂ, împreună cu cele de întâlnire (faza mică). Avariile folosite în mers pot induce în eroare șoferii ce vin din spate în sensul că:
- drumul blocat și pot opri;
- autovehiculul este avariat și sunt tentați să-l depășească rapid.
Legat de săgeți, să facă naibii marcajul vizibil peste tot, că lipsește pe multe DN-uri, și să lase prostiile!