Continental și Varta au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea de noi tehnologii în domeniul mobilității electrice.
Un prim proiect-pilot al celor două companii germane este dezvoltarea unui pachet de baterii de 48V pentru vehiculele electrice pe două roți.
Scuterul prezentat de Continental și Varta are două baterii de 10 kW. Fiecare cântărește 9 kilograme și asigură o autonomie de 50 de kilometri. Astfel, cu ambele baterii încărcate, scuterul poate parcurge până la 100 de kilometri.
Dezvoltatorii proiectului spun că bateriile pot fi înlocuite sau îndepărtate pentru a fi încărcate acasă sau la birou. Continental și Varta speră că această tehnologie va deveni atractivă pentru cei care merg la serviciu în mediul urban.
Via Continental
- bateriile au capacitatea măsurată-n kWh, nu în kW
- nu-i vorba de vreun e-scuter, doar de battery-packs
- care vor debuta prin 2024 (V4Drive, cu densitate energetică mică, dar încărcare rapidă.)
Nici vorbă de ”10 kW” așadar (asta fiind puterea uzuală a e-scuterelor echivalabile cu ICE-uri de 125 cmc), ci de max. 1 kWh pt pack-ul de 9 kg, format din celule cilindrice tip 2170.
...Care încă-s un mister ca tehnologie (LTO= Lithium-Titanate se speculează) dar n-au nimic în comun cu alea făcute de chinezi/japi pt Tesla, mult mai performante.
Zic astea fiind chiar interesat de e-mobilitatea pe două roți - unica soluție realistă zic eu în stadiul actual de (sub)dezvoltare a tehnicii bateriilor.
...Ba chiar să-mi trag o e-motocicletă (cu Rabla Plus s-au cumpărat doar 3 - trei !!! - bucăți anul ăsta) - când s-or mai ieftini însă.
Până atunci, o să intru tot mai rar p-acilea, doar ca să mă hlizesc la postările edikkineze.
Fiindcă de bancuri am traista plină. :-)
Deci da pentru scutere!
PS: interziceti odata motocicletele alea inutile, cu prea multa putere si prea multe riscuri atat pentru motociclist cat si pentru restul participantilor la trafic. La ce sunt bune? La infoit muschii si mult zgomot.
Nu mersi.