Sancțiunile pentru șoferii care nu respectă legea se înăspresc tot mai tare. La începutul anului, Guvernul a introdus sancțiuni dure pentru conducătorii auto agresivi în trafic, iar într-o lună au fost amendați peste 400 de șoferi care au încălcat noile măsuri.
Potrivit unui proiect avizat deja în comsiile de specialitate ale Parlamentului, perioada de suspendare a permisului de conducere va fi majorată de la 30 la 60 de zile inclusiv pentru folosirea telefoanelor mobile la volan, pentru nerespectarea culorii roșii a semaforului, dar și pentru depășirea coloanelor de vehicule oprite la semafor sau al trecerile de cale ferată.
Mai mult, șoferii care nu respectă semnalele și dispozițiile polițistului rutier vor avea permisul de conducere suspendat pentru 90 de zile.
Trebuie menționat că, pentru a intra în vigoare, aceste sancțiuni trebuie să primească votul final în Parlament. Apoi trebuie să fie promulgate de președinte.
via Profit
De pildă, care ar fi diferenţa esenţială dintre telefonul mobil şi…touchscreen-ul “din fabrică” al maşinii pe care o conduci? Te pot distrage ambele în aceeaşi măsură? Evident că da, dar…crunt vătămătoare este Puterea încăpută pe mâinile nerozilor. Aleşi, nota bene.
Măi dragilor, recte cei care vă jucaţi de-a autoritatea, legea, morala bla-bla-bla, chiar şi un oligofren/autist îşi dă seama că a vorbi la telefon este mai recomandabil decât a manevra touchscreen-ul “inclus” în constituţia autovehiculului, deoarece, în primul caz, privirea ţi-o poţi menţine la drum! Ideal ar fi să beneficiezi de “automată” şi atunci chiar nu s-ar ivi vreo problemă. Başca mulţi se bucură de avantajul psihologic al atenţiei distributive. La naiba, ştiţi şi voi aceste truisme, dar na! să fie (tot timpul) rost (nu-i bai: legal) de stors bani şi din piatră seacă, pentru că nepotismul, mai precis căpuşele fidele adorabilului sistem PCR şi înfipte perpetuu în mierea bugetului de “stat”.
La urma urmei, acum există (atâtea) dispozitive care te ajută să întreţii o convorbire telefonică fără ajutorul mâinilor. Soluţia este la mintea cocoşului: să ne dotăm masiv cu ele şi atunci Garcea de la intersecţie va suge acadeaua (de ciudă).
PS. Desigur, a utiliza telefonul în orice alt scop decât comunicarea audio trebuie să atragă sancţiunea – se subînţelege; nu era nevoie să precizez.
Concret, dacă este musai să foloseşti ecranul tactil, atunci ori lasă-l pe seama pasagerului din dreapta (eventual îl îndrumi tu ce să facă), ori încumetă-te tu însuţi, dar numai atunci când maşina ta este parcată, oprită sau staţionată în coloană, la semafor etc.
Iarăşi, m-am referit la elemente de bun simţ. Niciodată n-ar dăuna însă reluarea lor.
Legile pe care le avem in prezent sunt suficiente cu conditia sa fie si aplicate, ori eu in 2000 km condusi luna asta am vazut doar 2 radare. Ei stau rar si cu un singur scop, sa te prinda pe autostrada cu 150 in zona de 130.
In rest, noaptea avem linii pe marile bulevarde, betivi la volan, drogati, tantalai cu masini de 100000 euro care nu sunt in stare sa conecteze telefonul la bluetooth-ul masinii, etc.
Ti se si face greata cand vezi cate un raport al politiei: putin si degeaba.
Mă rog, vremurile “evoluează”, iar “evoluaţii” invocă “poluarea” care cică ar fi cauzată de noxele auto, uitând cu desăvârşire că adevărata poluare este de natură cu totul diferită, recte…morală, caz particular…plaga Globală a transumanismului.
Personal, cu excepţia GPS (şi doar atunci când n-am habar de traseul până la destinaţie), nimic altceva nu mă interesează la ecranul maşinii mele. Oricum, hiba la volan se exprimă altfel: reţelele de “socializare” via telefonul mobil. De altfel, parcă ne amintim că unii constructori se plângeau că touchscreen-ul auto nu prea captivează (mai ales “puietul”) în ziua de astăzi, incriminând hegemonia în habitaclu a gadget-urilor personale. Cu toate acestea, tot mai multe maşini prezintă tablete “din fabrică” – ideea nefastă este că acestea ies în relief ca păduchele în frunte, de parcă tableta ar fi devenit vedeta întregului ansamblu, în loc să se “piardă” în planul “tabloului de comandă”, aşa cum consider eu că ar fi (cât de cât) firesc (din fericire, aşa mi se şi întâmplă).
Dar da – în definitiv, ai dreptate. Prin absurd (oare?), dacă touchscreen-ul ar dispărea din oferta auto, mie, cel puţin, nu mi-ar părea rău. Serios nu! Eh, să se ducă (pe pustii) şi gadget-urile personale, dar tare mă tem că hipnotizarea ocultă a individului în parte semnifică un drum fără întoarcere…
Daca s-ar privatiza acordarea amenzilor, in 30 de zile ar fi farmacie pe strazi...
La orice drum prin oras vezi zeci de incalcari ale legii, care nesanctionate creaza haos si lehamite.