Primăria Capitalei va dezbate miercuri, 29 ianuarie, un proiect care introduce schimbări majore în legea care reglementează circulația taxi-urilor în București.
Cea mai importantă schimbare este că mașinile folosite ca taxi în București trebuie să aibă o vechime de cel mult 5 ani, comparativ cu vechimea actuală de cel mult 10 ani.
Această schimbare este surprinzătoare în contextul în care serviciile de ride-sharing precum Uber sau Bolt, care au fost reglementate la finalul anului trecut, au posibilitatea de a utiliza mașini cu o vechime de cel mult 15 ani.
Mașinile noi vor primi mai multe puncte în cadrul procesului de autorizare, la fel ca și mașinile electrice și plug-in hybrid, în defavoarea mașinilor cu motoare termice care îndeplinesc normele de poluare Euro 5 și Euro 6, care vor primi mai puține puncte.
De asemenea, în cadrul procesului de autorizare vor fi favorizate mașinile cu un portbagaj mai mare de 551 de litri, în defavoarea celor cu portbagaje de cel mult 150 de litri.
În plus, departajarea va fi făcută și în funcție de prezența unor funcții suplimentare precum instalația de aer condiționat, echiparea cu sistem GPS sau a unui perete despărțitor între șofer și clienții de pe bancheta din spate.Printre noile condiții se menționează că firmele de taxi trebuie să aibă sediul în București, iar taxi-urile autorizate în alt județ nu vor putea practica taximetria în Capitală. Cu alte cuvinte, taxi-urile înmatriculate în Ilfov, frecvent întâlnite în prezent, ar urma să dispară.
Noile reguli au stârnit deja nemulțumirea Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), care susține prin vocea președintelui Augustin Hagiu că Primăria Capitalei intenționează să favorizeze apariția unui nou furnizor de servicii de taxi în București.
70% din masini cu o vechime mai mare de 5-6 ani mentinute extrem e prost...murdare, zapacite, clante rupte..
Apoi avem taximetristul de Bucuresti....
60-70% din ei manelisti inraiti, extrem de violenti, vara inbracati la maieu cu ochelari de soare, circula cu geamurile deschise creaza curent ca doar AC-ul 'consuma', te ia de fraier ca client, depasiri neregulamentare...nu ofera nici o siguranta, bon fiscal mai rarut...tarif cum i iasa lui mai bine..
Imposibil de schimbat aceste aspecte la Taximetristi Bucuresteni...IMPOSIBIL!!!
- ce facilitati vor avea taximetristii care vor fi obligati sa isi schimbe masinile cu unele de max 5 ani? Vor exista asa ceva?
- tot Bucurestiul a inmatriculat ani de zile aiurea masini pe Ilfov, pana sa aiba posibilitatea de a inmatricula cu noile format de numere de inmatriculare. Ce vina au oamenii aia?
- daca cineva din Otopeni ia un taxi pana in Bucuresti, trebuie sa verifice sa fie musai cu numar de Bucuresti?
- in Germania sunt si acum taxiuri Mercedes din anii 70, asa ca....
la aeroport.la podul otopeni se va face transbordarea dintr-un taxi in altul.
Numai la tâmpiţii români poate exista aşa ceva.
RAR ar trebui să facă controale la sânge şi Primăria... dar şpăgarii nu îşi fac treaba. Aia e.
Excepţiile întăresc regula, dar, totodată, regulează întărirea.
1. refuzarea sau supratarifarea curselor
2. comportamentul crauoperatorului de la volan
Daca cele doua nu conduc la pierderea licentei, totul e in zadar
Există "organe de control" doar că, bu ştiu - datorită şpăgii poate - nu îşi fac datoria !