Traficul aglomerat este una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă Bucureștiul și alte mari orașe din România în ultima perioadă.
Problemele au apărut și s-au amplificat pe măsură ce numărul de mașini second-hand înmatriculate a crescut constant, concomitent cu o lipsă de reacție din partea administrațiilor locale în privința locurilor de parcare sau a fluidizării circulației.
Un consilier din cadrul Consiliului General al Municipiului București (CGMB) propune însă o măsură inedită, care ar urma să aibă efect doar două zile pe an: interzicerea completă a circulației mașinilor în București un weekend pe an, în jurul datei de 1 septembrie. Măsura ar avea însă cel mult rolul de a atrage atenția asupra aglomerației din celelalte zile și a gradului ridicat de poluare din București.
"Am propus penultimul weekend dinainte de începerea anului şcolar, deci în jurul datei de 1 septembrie, în fiecare an. Prin acest proiect, vreau să trag un semnal de alarmă privind poluarea din Capitală.
Fără reguli, Capitala va deveni un oraş insuportabil din toate punctele de vedere", spune autorului proiectului, consilierul Lucian Iliescu.Nerespectarea regulii ar urma să fie sancționata cu amenzi cuprinse între 500 și 2000 de lei. În replică, oficialii Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) afirmă că măsura este prea drastică, mai ales în contextul în care transportul în comun nu ar putea face față unui număr mai mare de călători.
"Reţeaua de transport public ar trebui şi ea redimensionată, în acord cu zonele de dezvoltare ale Bucureştiului. Ar trebui să revenim la închideri de bucăţi de şosele, nu tot oraşul", spune Irina Zamfirescu, unul dintre oficialii OPTAR.
Via Digi24
Suna romantic ideea dar este o aberatie ce nu se poate pune in practica.
Hai macar sa facem suficiente piste de biciclisti pe arterele mari si sa inchidem bucati din centru.
iti dai eama ca ideea nu s-ar aplica masinilor de urgenta. In general nu pricep de ce unii cauta nod in papuda, dar sunteti cativa de la care chiar am pretentii (vorba romanului :) )...adica nu e cu repros...dar hai sa distingem intre sursa ideii (motivele consilierului) si ideea in sine (buna de altfel)
din 365 de zile nu putem "sacrifica" doua fara fumuri din fundul masinii.....ne plangem de poluare dar cand exista o cat de mica "fereastra" de aer mai curat ne ridicam jalba in protap.
tragand linie, puteti face ce vreti in Bucurestiul ala...
Una apeste alta, anul ăsta s-a mai mișcat ceva în sensul bun.
De când stau eu în București, în privința drumurilor era cam așa. Cum începeau scolile toamna și era mai mare bulucul, începeau să asfalteze, chiar pe ploaie (de când a început Băsescu cu aici sunt banii dvs., înainte era cum dădea domnu'). Dup-aia venea iarna. Dădeau două, maxim trei ninsori (apocalipsa, maică!) veneau plugurile și făceau harcea parcea drumurile.
Din februarie până în septembrie, făceai slalom froțat printre gropi, din septembrie până în noiembrie făceai slalom forțat printre asfaltatori și mașinile lor. După care ciclul se relua.
Anul ăsta a fost altfel. Astuparea gropilor a început în aprilie (cel puțin în Sect. 3) și le-au terminat pe majoritatea. Deci se poate.
Să vedem când încep asfaltările majore. Dacă încep în august și se termină până se deschid școlile, o votez pe Firea.
Eu pun pariu că încep în septembrie, când începe aglomerația (doar nu trebuie să rupem tradiția, e și asfaltatorii oamenii... nu vrea și ei să pleacă vara în concedii?).
Trolee sau autobuze? Tot alea vechi, blocate prin trafic, prin punctele esențiale, reparate cu piese second de la alea trase pe dreapta la depou.
Metrou? Da, tot tronsoanele vechi, și plin mai mereu. În Drumul Taberei sau vreun tronson din alea promise, gen Universitate - Pantelimon? La Sfântu' Așteaptă.
Parcări, străpungeri, lărgiri? Vorbe și minciuni, nici măcar amărâtul ăla de pod de la Nicolae Grigorescu către Popești nu sunt în stare să-l termine.
De piste ce să mai zic.....lumea le cere peste tot, au aprobat planul ăla cu piste radiale prin tot orașul, însă ei tot în jurul Herăstrăului fac.....au stricat-o pe cea veche (bună dealtfel) și o refac acum.....pentru ei bicicleta e doar relaxare, fiță, atâta îi taie capul.
Iar cu mașina se circulă doar acum, când e jumătate de București în vacanță, altfel, Dumnezeu cu mila.
Iar de Fierea...... a dat doar din clanță, în rest doar paranghelii în fiecare săptămână și iepurași de 3m, nimic util. Ba da, câțiva km de gard ruginit pe linia lui 21, singurul lucru bun în 2 ani de mandat.
Și vine imbe_ilul ăsta de la PMP (PMP a asistat P$D în consiliul general de câte ori au avut nevoie să treacă vreo măgărie) și dă cu bâta-n baltă cu ziua liberă de mașini, de parcă o zi de vacanță în care-i vom înjura și mai tare va rezolva infringementul demarat pe poluare de UE la adresa Bucureștiului.
Uitați ce se-ntîmplă dacă nu veniți la vot!
In primul rand multumesc pentru compliment, eu asa il iau.
In al doilea rand, nici nu ma intereseaza de la ce partid/formatiune este consilierul cu ideea stralucita, si incerc sa nu fac comentarii politice pe site-ul asta.
In al treilea rand ideea mi se pare paguboasa pentru ca este fix in stilul romanescc de "heirup!". Hai sa fim cinstiti, o zi fara masini nu compenseaza poluarea zilnica pe care o inghitim, dar va provoca insa mult mai multor oameni care depind de masina.
Intoteauna solutiile care dau rezultate sunt cele care presupun consecventa, chiar daca au pasi mai mici.
Poluarea nu se reduce semnificativ cu o zi fara masini ci creind alternative la condusul zilnic catre munca. Solutiile sunt mult si cunoscute/aplicate in orasele civilizate. Nu trebuie sa reinventam noi roata.
Dar un impact mai semnificativ si de durata ar avea inchiderea permanenta a strazilor mici din centru: e o solutie care nu costa bani, in schimb poate aduce mai multi bani prin cresterea numarului de afaceri si crearea unei zone turistice mai mari.
Dar oricum toate ideile astea ar porni de la premiza ca ei chiar vor sa faca ceva pentru locuitorii orasului ceea ce.....
tu ai dreptate suta'n mie....dar nu e vorba doar de compensarea poluarii ci de a intelege si cum poate fi un oras (sau o parte) liber de masini, de stresul fonic si al mirosului.
pur si simplu....liniste