Renault a început în localitatea olandeză Utrecht un experiment inedit pentru a observa dacă mașinile electrice pot fi folosite inclusiv pentru transferul de energie în rețeaua de electricitate atunci când consumul atinge valori înalte.
Astfel, 15 unități Renault Zoe au fost echipate cu sisteme care permit stocarea de energie electrică și transferul acesteia în rețeaua de electricitate cu scopul de a utiliza mai eficient energia electrică.
Pe parcursul acestui an, testele vor fi extinse și în Franța, Germania, Elveția, Suedia și Danemarca.
"Vrem să măsurăm fezabilitatea pe scară largă și potențialul a obține un câștig de energie. Încărcarea de la vehicul la rețea este esențial în ecosistemele electrice inteligente pe care le pregătește Grupul Renault. Am ales o tehnologie care optimizează costul stațiilor de reîncărcare și facilitează dezvoltarea pe scară largă", a declarat Gilles Normand, directorul pentru mașini electrice din cadrul Renault.
Nu este însă foarte clar dacă o astfel de soluție este practică, mai ales că o mașină electrică poate stoca o cantitate relativ mică de energie electrică.
De altfel, partenerii de Alianță de la Nissan au concept un sistem asemănător care prevede însă ca energia să fie stocată în baterii destinate uzului casnic, nu în mașinile electrice.Via Autocar
toata tarashenia asta e doar un exercitiu de PR, un greewashing.