Integrarea unei taxe în preţul carburanţilor nu este o idee tocmai nouă, o soluţie veche de un deceniu fiind integrarea taxei de drum în preţul carburanţilor, pe motiv că oricine va folosi carburanţi va folosi şi reţeaua de drumuri, cu toate că a apărut ulterior taxarea dublă prin introducerea rovinietei.
Motivaţia din spatele unei taxe de mediu introdusă în preţul carburanţilor este legată şi de faptul că vehiculele poluante consumă mai mult carburant decât automobilele ecologice. Din păcate, cei doi senatori nu au niciun plan privind cetăţenii care au plătit deja timbrul de mediu/taxa de poluare şi vor dori să primească banii înapoi, existând riscul ca aceştia să fie despăgubiţi din bugetul de stat.În prezent, timbrul de mediu se calculează în funcţie de emisiile de CO2, vechimea vehiculului, norma de poluare şi cilindree. Anumite vehicule sunt scutite de această taxă, dar noua taxă nu va scuti pe nimeni, indiferent dacă vorbim despre autorităţile statului, scuterişti sau transportatori. La nivel teoretic, încasările ar trebui să fie mai mari, având în vedere consumul de carburant în creştere la nivel naţional şi constanţa achiziţionării de carburant având în vedere necesitatea acestuia în viaţa de zi cu zi. Noua soluţie ar avea un impact social mai mic, explică senatorii, deoarece ar fi imperceptibilă în raport cu preţul carburanţilor sau în raport cu cuantumul timbrului de mediu.
Via Mediafax
poate ma insel eu insa...
@mog - E simplu, ambele emit tot atat co2 (daca intr-adevar consuma la fel de mult carburant, ceea ce ma cam indoiesc: tehnologia a avansat totusi). In plus o putem lua invers, aia euro5 o sa continue sa polueze inca ~10 ani de-acum incolo, pe cand cea euro1 va mai merge inca ~2 ani (la fel ne putem raporta si la nr de kilometri), deci nu vad ce nu e corect la aceasta propunere din punctul asta de vedere.
Cu toate astea, daca nu ma insel, deja avem o taxa pt poluare inclusa in pretul carburantului.
Cat despre cei care au platit deja, banii inapoi.
Este simbolic în comparaţie cu miile de lei pe care le plătim prin taxa/timbru de mediu sau poluare.
Impozit, taxa de poluare, taxa de autostrada, rovinieta, taxa de pod.
Rovinieta a fost introdusa in pretul combustibilului prin '90 si ceva, asadar nu inteleg la ce mai platim taxa de poluare sau taxa de drum.
Si daca platim taxa de poluare, de ce mai platim impozit?
Sunt de acord sa fie asa, este ca si cum taxa ''se da'' in rate, atunci cand alimentam, iar valoarea totala o sa fie mai mica.
Cum vor folosi banii stransi in acest mod, este alta poveste... incalcita si nesigura, ca multe alte situatii de acest gen... pe noi ne intereseaza sa platim o taxa ok, nu ca in formula actuala... deci, fie si 1 ban pe litru, numai sa se aprobe asa...
Ca de taxe peste taxe... acesta este ''mersul''... uitati-va pe facturile la utilitati si veti intelege ce spun...
Cu bani adunati se planteaza paduri?
1. Sa zicem ca ma numar printre aceia care in urmatorii 7 ani nu intentioneaza sa-si schimbe masina si prin urmare nu vor fi obligati sa plateasca taxa de mediu. De ce sa fiu nevoit sa suport eu aceasta taxa inclusa in pretul carburantului doar pentru simplu fapt ca sunt multumit de masina pe care o am?
2. Sa zicem ca imi vand maine masina, insa pentru masina mea a fost platita taxa de mediu si din motive de timp nu am actionat in instanta statul roman pentru a o recupera. De ce sa fiu obligat atat eu, in eventualitatea in care imi cumpar o alta masina pentru care taxa de mediu este foarte mica, cat si cumparatorul masinii mele actuale pentru care, repet, s-a platit taxa de mediu, sa suporte pe termen lung poluarea produsa de altii care isi cumpara masini de 15 ani?
Concluzia este una singura! Creierele netede care ne conduc au ajuns la concluzia ca au dat o lege cretina. Cum altfel s-ar putea numi un act normativ care incurajeaza prin taxe mici inmatricularea unor masini foarte vechi, in timp ce pentru masinile de generatie mai noua (nu spun noi) se percep taxe enorme?! Le-or fi zis imbecililor sinistrii care se numesc politiceni, prietenii sau rudele lor care or vrea si ei sa-si aduca o masina mai acatari, 2008-2009 de-afara,ca nu este admisibil ca pentru o asemenea masina sa platesti mai mult decat pentru un jaf din '95! Si atunci solutia a fost asta de mai sus! De ce? Pentru ca modificarea legislatiei in sensul cresterii cuantumului taxei pentru masinile vechi, ar avea consecinte electorale negative, dat fiind faptul ca toti ciupalacii carora li s-a permis achizitionarea si inmatricularea unor rable si care, o spun cu toata raspunderea, oricat de mult s-ar deranja unii, ar trebui sa calatoreasca cu mijloacele de transport in comun, au drept devot! Si atunci e mult mai simplu sa suortam toti!
1. Pret productie unflat cu pompa,
2. Accize,
3. TVA Accize
4. Accize la pretul de productie
Multumesc. Din pacate anumite adevaruri dor.
@radu
Mai lasa-ne "taticu" cu comunismele atea! Masina e o necesitate? Pentru cine "taticu"? Pentru pustii de 18 ani care vand doua telefoane si-si cumpara un jaf despre care-i doare-n pingica daca-l proptesc in primul participant la trafic? Pentru ghertoiu' care da seara doua ture de cartier? Am spus eu ca toata lumea ar trebui sa-si cumpere masini noi? Dimpotriva revolta mea se datoreaza faptului ca pentru un sh de generatie mai noua se plateste o taxa mai mare decat pentru o rapandula din anii '90! Ce sustii tu este culmea ipocriziei! Cel care are nevoie cu adevarat de o masina care sa parcurga mii si mii de km, va face pe naiba-n cinci si-si va cumpara una cat de cat in apele ei si nu o cazatura din anii '90! Daca tot se numeste taxa de mediu, ar trebui sa fie calculata dupa cat polueaza efectiv masina. Cu ce sunt eu de vina ca unu' nu-si permite o masina care sa polueze putin? De ce sa platesc eu benzina mai scump? Pe principiul ca hai sa avem grija de bietii saraci si ca masina e o necesitate, ar trebui sa te duci la parlamentarul din circumscruptia ta si sa-i propui sa inainteze un proiect de lege prin care fiecare om cu venituri modeste sa beneficieze din partea statului de o subventie de 2000 de euro ca sa-si ia masina! Ce mai conteaza ca in spitale nu-s bani de medicamente si de salarii, masina e o necesitate, nu?
1. sunt pasionat de masini (ce sa-i faci, nu-mi place alcoolul, fotbalul, samanta de floarea-soarelui, etc) si am o masina cu cilindree mare pe care o scot la plimbare de 3 ori pe an. E intr-o stare foarte buna, deci nu polueaza excesiv. Am platit pe ea mai mult decat face, datorita nenorocitei de taxe. Mi-ar fi convenit sa platesc in pretul benzinei, pentru ca acea masina circula putin si nu polueaza asa cum o face o duba cu motor diesel euro 5 alergata de 2 soferi pe zi
2. Masina de strada (de zi cu zi) va ramane in posesia mea mult si bine de-acum incolo, pentru ca daca vreau acum s-o vand (si sa-mi iau una mai noua) ar trebui sa scot eu bani din buzunar, deoarece taxa curului e mai mare decat pretul real al masinii.
3. Si tu, chiar daca nu vrei alta masina, poluezi cand te plimbi cu a ta, deci statul spune ca trebuie sa platesti - lasam la o parte corectitudinea gandirii statului, se presupune ca suntem supusi acestuia
4. ar plati si mojicii aia cu numere de BG
Nu vedeti ca numai stiu ce sa inventeze in materie de taxe ? Isi compenseaza lipsa lor de pricepere (STATUL) cu noi si noi taxe iar restul (contribuabilul) ca sa nu plateasca cauta si ei la randul tot felul de gaselnite sau cauta portite pentru a nu le plati. Corect ar fi taxe decente pentru toti fara a mai face discriminari de exemplu impozitul care se face dupa capacitatea motorului.
Fiti voiosi !