Proiect de lege: șoferii de peste 70 de ani, obligați să-și facă anual control medical pentru prelungirea permisului auto

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 27.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Permisul auto al persoanelor de peste 70 de ani va avea o valabilitate de numai un an, iar reînnoirea acestuia va fi condiționată de trecerea unui examen medical, potrivit unui proiect de lege.

Persoanele în vârstă produc doar circa 3% din numărul total de accidente grave din România, potrivit datelor din cadrul documentului Strategia pentru Siguranța Rutieră din 2015, însă o bună parte dintre acestea au loc din cauza stării precare de sănătate a șoferilor.

Prin urmare, astfel de accidente ar putea fi evitate în cazul în care șoferii în vârstă cu probleme medicale nu ar mai urca la volan, însă în prezent acest lucru nu este reglementat, cu atât mai mult cu cât valabilitatea permisului de conducere este de 10 ani.

Urmareste Automarket
Parlamentarii vor însă să remedieze această problemă prin lansarea unui proiect de lege care vizează doar șoferii în vârstă.
Astfel, după vârsta de 70 de ani, permisul de conducere va avea o valabilitate de numai un an, iar reînnoirea acestuia va fi condiționată de trecerea unui examen medical, care să ateste că șoferul este apt din punct de vedere al sănătății pentru a conduce în siguranță pe drumurile publice.

Prin această măsură, autoritățile speră să reducă numărul de accidente provocate de persoanele în vârstă, element care ar crește siguranța și pentru celelalte persoane aflate în trafic. Pentru moment, nu este cert când va fi votat acest proiect de lege și, implicit, nici când ar putea intra în vigoare.

Via Profit

Comentarii (21)

  • godina
    Dar cei de varste cuprinse intre 21-28- ani care conduc ca bezmeticii ssi produc la greu fel de fel de accidebte cand ar trebuii verificati din cand in cand pe la cap ? Care este numele deputatului ?
    38 10
  • Proiectul referitor la permisele auto ptr.cei trecuti de 70 ani este unul prost( si cine l-a facut l-a facut sa se afle in treaba )din urmatoarele motive:
    -Doar 3% sunt accidente facute de acestia.Grosul e facut de tineret si betivi
    -Medicul de familie este obligat atunci cand constata ca cineva nu mai este capabil sa conduca un autovehicul sa anunte politia rutiera.
    -se face o discriminare
    -Se pun oamenii in varsta sa stea la cozi si sa cheltuiasca bani.
    ESTE O ABERATIE NASCUTA DINTR-O MINTE ....
    21 2
  • o prostie, o discriminare deaiurea

    fadceti controlul pentru toti conducatorii auto din 5 in 5 ani eventual
    sunt multi peste 70 de ani care conduc mai bine decat unii de 25 de ani care provoaca accidente si victime
    30 8
  • Este un ajutor de nepretuit pentru pensionari cu venituri modeste doar proprietari auto, care prin acest lege vor contribui masiv la cresterea PIB-ului, si la pensiile suplimentare ale parlamentarilor . Multumim PSD, Santeti mandrii ???
    12 3
  • Era mai benefica o lege, cu reevaluare celor care au carnete,si sunt analfabeti sau undeva pe aproape,,,,"indienilor"....si anularea pemiselor celor cane nu trec "sala"...si uite asa vom fi mai siguri in trafic,,,decat legea asta inspirata de la japonezi.
    12 1
  • dragnea
    propun de pe la 50 de ani sa devina obligatorii anumite teste medicale!
    iar itp-ul si portul ochelarilor ar trebui luate in serios!
    10 6
  • Un sofer
    Cred ca in primul rand ar trebui acordat cu mai multa atentie permisul de conducere la boracii care produc majoritatea accidentelor cu urmari grave in incercarea lor de a demonstra pitipoancelor ca sunt cei mai grozavi, cei mai frumosi s.a.m.d. Cred ca varsta de la care pot sa primeasca acest permis sa fie mai mare. La ce-i trebuie unui borac needucat, care nu a terminat nici scoala, nu are servici, nu-i maturizat, face rost de cativa euro, isi cumpara o rabla bine vopsita si nesigura din punct de vedere tehnic, daca nu e beizadea cu una de ultima ora, si iese cu ea in trafic sa se dea zmeu provocand nenumarate faze periculoase. Circul de multi ani ca sofer in Romania si am vazut foarte multe manevre periculoase provocate de acesti indivizi. Sunt de acord ca cei in varsta sa fie verificati mai des din punct de vedere medical, dar nici celor mai tineri nu ar trebui ca legea sa le acorde 10 ani intre doua verificari. Inainte de '89 legea era mai aspra si perioadele erau diferentiate functie de varsta, scopul permisului (profesionist sau amator) si nu era nebunia de acum pe sosele.
    10 1
  • Mi se pare normal. Sunt multi bolnavi cu inima care pot face infarct in orice moment la volan si pot provoca accidente grave din cauza asta si mor si altii nevinovati din cauza lor.
    Dar daca sunt si mai corecti cei care dau legi, ar trebuii sa faca ceva ca cei care dau permise de conducere in special politistii care ii trec la oras pe unii sa raspunda si eu cumva in fata legii cand unul isi ia permisul el nestiind cum sta treaba cu bagatul in viteza etc. Si sunt cauzuri miiiiii asa !!! Sau la sala cand nu stiu sa se semneze si sa scrie dar trec ca prin minunte sala. Asemenea cazuri trebuie sa dispara.
    6 12
  • Viorel
    Daca tot le luam permisele, atunci de ce nu le luam si taxele si impozitele ? Mai analizati care categorii de virsta fac la greu accidentele de circulatie; virstnicii de 70 ani care circula pe drumurile publice cu viteza de pina in 70-80km/ora, sau acei tineri frumosi si liberi care circula pe drumurile publice cu viteze de peste 150-200 km./ora???? Mai analizati, apoi luati hotariri.
    13 2
  • laorian Antip
    Din statistici reiese faptul că 90% din accidentele auto sunt provocate de persoane cu vârste cuprinse între 18 ani și 40 ani, după 40 ani conducătorul auto nu mai este așa impulsiv devine responsabil, chiar uneori exagerat de responsabil și trece la conducerea preventivă.Cetățeanul care are vârsta de 70 ani,oricum își face examene medicale la o lună, două și obligatoriu semestrial, este în evidența medicilor pentru boli cardiace, psihice ,cronice și li se interzice dreptul de conducere a vehiculelor,Părerea mea este că inițiativa nu își are rostul.
    11 2
  • 40ani(de permis)
    Este discriminator :infarct fac şi cei sub 70 de ani,iar cele mai multe accidente sunt provocate de inconştienţă ,teribilism,consumul de alcool&droguri (demonstrat de statistici).
    14 2
  • Oare, domnii din guvern și din parlament nu văd că majoritatea zdrobitoare a accidentelor de circulație nu se fac de oamenii în vârstă de peste 70 de ani, ci de tinerii de 20-40 de ani? Procentul accidentelor provocate de vârstnici este insignifiant. Dacă vârstnicii vor face anual control medical de ce să nu facă și tinerii control medical măcar lunar, că ei provoacă accidente în fiecare zi?
    7 1
  • Misaca Gh
    Initiativa este buna , dar ar trebui sa prevedeti in lege ca permisul sa fie
    un document unicat, iar pe spatele acestuia sa fie lipit un timbru cu viza
    medicala anuala, luptam pentru a micsora birocratia, NU? Si nu uitati ca
    persoanele carora i se adreseaza modificarea sunt pensionari si cu venituri limitate - nu le mai puneti o taxa sau dati cu o mana si luati cu doua.
    3 2
  • Nicu 70 ani
    Cel/cei ce a/au promovat un astfel de proiect de lege au ceva impotriva drepturilor fundamentale ale omului? Daca o astfel de lege , anticonstitutionala , ar fi votata ar echivala cu masurile luate de Hitler impotriva evreilor . Ingraditi drepturile de deplasare, cu autoturismului propriu persoanelor peste 70 de ani, la un an, dar inzestrati , fara discernamant,i toti besmeticii cu carnete de conducere, indiferent de varsta. Stabilirea controlului medical obligatoriu pentru soferi la 70 ani, la 75 ani, la 80 ani, la 85 ani ar fi o masura suficienta, iar serviciul medical sa fie platit de STAT. Sa speram ca nu toti parlamentarii sunt tampiti ori chiar niciunul nu este tampit.

    Cu bine .
    7 2
  • trebuie sa multumim deputatei PNL Elena Uioreanu autor al acestui proiect de lege .S-a gandit si cat costa acest examen medical ? Acesti oameni daca putem sa-i numi asa se gandesc numai la interesele lor .
    7 2
  • Sper ca PSD, asa ca un partid responsabil, sa nu promoveze o astfel de tampenie......musiu Ionica Boghez ar trebui sa se gandeasca ca va avea si el 70 de ani si in plus nu va mai avea sofer la scara ! In fond, lacest proiect de lege nu urmareste decat scoaterea din trafic a soferilor de 70 de ani ! Or, aceasta este o discriminare crasa......Alooo, cei de la CNCD si Avocatul Poporului, nu se autosesizeaza ?!
    5 3
  • haiduc
    Un derbedeu a spus ca pensionarii nu produc nimic.
    Persoana care propune o lege trebuie sa aiba la baza un studiu. Cauza accidentelor, cate sau produs o perioada in care sau produs etc.
    Deocamdata aceasta lege, pe cand exterminarea persoanelor in varsta?
    3 4
  • Adriana
    Astazi am fost fortata sa intru pe sensul opus pentru a evita un accident. Soferul care era cat pe ce sa ma loveasca, era un domn de vreo 75 ani. Din pacate nici nu mai auzea bine si nici cu vederea nu statea prea grozav.
    Masina era " un ticket REMAT". A tras brusc de volan fara sa se asigure, nu a remarcat ca eram in dreptul sau pe banda 2. Nu am nimic cu pensionarii. Auzul si vederea se pot diminua la orice varsta, si fiecare ar trebui sa isi stie limitele.
    0 5
  • Controlu sanatati ieste bine venit Dar sa-te duci la usile medicilor si la ghisele Politiei in fiecare an si din amarta de pensie sa dai la toate usile bani nu-ieste o aberatie ieste o BATAIE DE JOC
    5 0
  • Dupa mine nu-ar trebuie lasat sa parlamentari sa aiba sofer de serviciu,si asa ar invata si ei sa conduca un autoturism la viteza potrivita fara sa aiba avantaj fata de ceilalti .
    2 0
  • NU SE MENTIN TOATE POST.
    CINE LE CENZUREAZA ARE UN SCOP????
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru