Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat un proiect de ordonanță de urgență care prevede o serie de modificări la Codul Rutier în perioada stării de urgență.
Cea mai importantă noutate este că, în cazul în care un șofer va avea permisul suspendat ca urmare a încălcării regulilor de circulație, acesta nu trebuie să se deplaseze personal pentru a preda actele, ci să le trimită printr-un serviciu de curierat rapid în termen de 5 zile de la primirea înștiințării scrise.
Cei care doresc să conteste decizia poliției rutiere vor fi obligați să folosească mijloace electronice sau servicii de curierat rapid pentru a transmite dovada înregistrării plângerii.
Dovada este reprezentată de un document primit de la instanța de judecată sau printr-un extras din portalul instanțelor de judecată.
În același timp, șoferii nu se vor mai putea prezenta la examenul de verificare a cunoștințelor pentru redobândirea permisului.
Măsuri similare vor fi aplicate și în cazul cererilor pentru restituirea permisului auto, care vor fi trimise electronic sau prin curier rapid.
În cazul în care proiectul va fi aprobat, Guvernul va publica ulterior o serie de norme care vor explica în detaliu pașii pe care trebuie să-i urmeze șoferii care se află în aceste situații.
Aceste măsuri vor fi valabile doar pe perioada stării de urgență, cu scopul de a limita cât mai mult interacțiunea directă dintre oameni.
Via Avocatnet
Comentarii (0)