Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică un proiect de lege care introduce câteva modificări majore la Codul Rutier.
Principala noutate se referă la modificarea articolului care prevede interzicerea utilizării telefonului mobil în timpul mersului. În cadrul proiectului, se menționează explicit că șoferii nu au dreptul să țină telefonul în mână, astfel că legislația va fi una mai clară decât până în prezent.
"În timpul mersului, conducătorului de vehicul îi este interzisă ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil, precum și a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video".
În plus, o altă modificare este sancțiunea prevăzută în cadrul acestei contravenții. Astfel, rămâne valabilă suspendarea permisului pentru o perioadă de 30 de zile, însă amenzile vor crește substanțial: în loc de două puncte de penalizare și 2-3 puncte de amendă, sancțiunile vor ajunge la 6 puncte de penaliare și între 9-20 de puncte de amendă.
Cu alte cuvinte, amenda pentru ținerea în mâna a telefonului mobil va fi cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei.
Nu în ultimul rând, proiectul prevede că sancțiunea va fi aplicată și celor pentru care nu este prevăzută obligativitatea deținerii permisului de conducere, în această categorie fiind incluși, de exemplu, bicicliștii.
Proiectul de lege va rămâne în dezbatere publică timp de 20 de zile și, în cazul în care va fi aprobat, va intra în vigoare în 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial. Pe de altă parte, este cunoscut faptul că sancțiunile actuale împotriva utilizării telefonului mobil în timpul mersului se aplica foarte rar.
Via Hotnews
Glumesc, bineinteles! Este o lege buna, in timpul mersului toata atentia ar trebui sa fie la condus, nu la telefon, configurat GPS, radio, etc
De prea multe ori observ soferi in masini moderne, care dupa cat de impodobite de butoane sunt volanele, sigur au kit bluetooth. Dar babuinii prefera sa stea cu fundul de lemn lipt de cap ca asa au semnal mai bun.
@someone: daca pietonii trec pe la trecerile de pietoni semnalizate, nu vad care e problema? Altfel de acord, telefonul distrage in orice situatie.
Legea nu specifica daca amenda se poate aplica si taximetristilor si soferilor de transport in comun, ca si ei isi incing urechile cu smartphoneuri toata ziua.
Chiar daca pietonul traverseaza pe o trecere semnalizata, ar fi bine sa se uite la strada, nu se treaca ca prin parc. O masina aflata la 10 metri de trecere s-ar putea sa nu poata opri daca pietonul incepe traversarea fara o minima asigurare. (mai ales iarna).
"Pietonii au prioritate de trecere fata de conducatorii de vehicule numai atunci cand sunt angajati in traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate si semnalizate corespunzator, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor."
atat, nimic de atentie, nimic de asigurare. Daca bipedul pune piciorul sau schimba directia brusc intrand pe zebra urmarile (negative) raman in carca soferului. Pentru ca el:
soferul are obligatia de a micsora viteza la 30km/h (in localitate) in dreptul trecerii pentru a putea opri in siguranta in cazul in care pietonii se vor angaja in traversare
asta e motivul pentru care bipedele ingropate intr-o discutie extrem de importanta pe feisbuc cu teasta infipta in telefon iti pot aparea brusc In fata masinii si cand le tragi un claxon scurt se uita la tine cu o privire de aia goala de inteligenta dar plina de ura. Culmea, in litera legii au dreptate.
Legat de subiect, Polițiile din toată lumea au “mirosit” că este rost de umflat bugetul public (implicit, cu efect direct asupra salariilor dumnealor) din cauza, pardon, datorită unui nărav ultraglobalizat (deh, are balta pește). Respectând același principiu, de ce să nu le fie interzis și producătorilor (auto) să-și doteze mașinile cu touchscreen? Și “ecranele tactile” de pe panourile de comandă ȋi distrag pe șoferi “la greu” (ia să-l văd pe imprudentul care s-ar hazarda să mă combată). Dar na! acum se poartă mintosul cu tabletă, deci nu sunt șanse…
Prin urmare, dragii moșului, grija față de semeni (incluzând dialectica protecției) nu se poate manifesta decât la nivel personal, niciodată INSTITUȚIONAL! Nu ați observat până acum?? Nu cred să fi existat ȋn istorie absurditate precum “instituția/organul care gândește pentru tine și se preocupă de binele tău”. Cine a aruncat ȋn spațiul public această petardă merită un premiu pentru ingeniozitate și, totodată, un șut pe verso.
Apropo, cum rămâne cu acea nespus de savuroasă utopie a lui “zero accidente” pe străzile viitorului “perfect” ? Doamne, cât pot s-o iubesc! Și sper să ajungem și pe culmea numită sublim, adică la Z–N, recte mulțimea numerelor ȋntregi negative. Mă refer, așadar, la următorul scop deloc irealizabil: minus 1, minus 2, minus 3…minus infinit accidente.
PS. Dacă respectiva aberație de lege va fi promulgată, mi-am propus să-mi cumpăr un smartphone…de jucărie, care, evident, doar imită aspectul celui funcțional. O să-l folosesc ȋn mod ostentativ, astfel ȋncât să fiu clar observat ȋn trafic de PR. Ȋn momentul ȋn care vor dori să-și “facă datoria”, adică să mă sancționeze, le voi cere să prezinte dovezi filmate. La final, după parlamentări musai ȋn contradictoriu, voi preda “corpul delict”. “Nu scrie nicăieri” (de la vianu citire) că aș fi patologic psihopat clocind un asemenea scenariu sau că nu-mi este permis moralmente să-mi bat joc de niște imbecili, anume de sclavii literei. Adică lumii i s-a dat literalmente foc și tot autorii suflă apoi ȋn bățul de chibrit, ca nu cumva acesta să se aprindă?! – cine poate să ȋnțeleagă, să ȋnțeleagă! Pentru că o fi legea suverană, dar logica trebuie scrisă cu L majusculă…
ca daca curgeau amenzile pentru toate balariile cate se intampla si se fac in trafic numai vedeai boi care isi schimba cauciucurile de vara in miezul iernii, nu vedeai panarame facandu-si selfi in mijlocul circulatiei, nici trapanati filmandu-se si postand online, samd
vorba ceea.... lege avem aplicarea ei ce ne mai trebuie?
ma scuzi, spuneai ceva? aveam castile pe urechi... vrei sa repeti? Dar, te rog, dezvolta subiectul, astea +200 cuvinte per interventie mi se pare putin. Foarte putin!
Deci, nu lasa o impresie proasta cu subtirimea textului pentru ca pe langa lipsa de continut (obisnuita), stufosenia de alta data incepe sa cheleasca. Batranete? memorie? no...ding-ding?
veninianu, rămâne așa cum am stabilit. Și noi doi ȋn tranșee până la capăt, pentru un război de uzură pe care ȋl consider inutil, dar adorabil…Exact cum ȋmi mărturisea un prieten: “Când disprețuiești, dai ce-i mai bun din tine”. Sigur nu este o optică ortodoxă, dar nu ne lăsăm alternative. Ca o posibilă soluție, putem reedita pactul de neagresiune Ribbentrop-Molotov, dar cu ceva mai multă minte decât respectivii.
Este just că am parcurs și perioade armonioase, când, de pildă, ȋl “rașchetam” amândoi, concomitent, pe omul cu o mie de fețe, dar, exact ca ȋn politică, azi ne pupăm, mâine ne scuipăm și tot așa (deși mecanismul s-a gripat la noi, blocându-ne pe ultima variantă).
Nu m-am ramolit, ci mai abitir mă ȋnviorez și mă automotivez atunci când vine vorba de…oh, am epuizat toate superlativele ȋn privința ta. Iar snoava despre “incoerența”, “non-substanța” și “divagația” mea să i-o servești lui Mutu.
“Astea mi se par”, nu “mi se pare”. Când ai de-a face cu un subiect multiplu, mai poți greși și se admite, dar nu și ȋn acest caz.
PS. Mai gândește-te la pact. Ca să trăim fericiți până la adânci bătrâneți (ramolite). Ȋn raiul electro-autonom sau ȋn vapoare de 6 m.
Cât despre pietoni, UN PIETON NU POATE omorî şoferul niciodată !!!
Un şofer în schimb, da, poate omorî un pieton.
Restul este poveste, că ce trebuie să facă pietonul. Scrie clar în lege că pietonul are prioritate când se află pe trecere , dar aceiaşi lege, regulament zice ŞOFERUL TREBUIE SĂ REDUCĂ VITEZA şi eventual să cedeze drept trecere la pieton când se află lângă trecere.
Lucru pe care mulţi şoferi români îl încalcă.
@inexorabil si @vianu, viatza este a dracului de scurta. Are rost ce faceti voi doi? Raspunsul este NU !
apoi in functie de abatere 3-4 puncte
de consecinte 6-9 puncte
si in final suspendare30-zile.
PS: si legea asta sa se fi dat la cei cu statii, care ignora cu buna-stiinta limita vitezei maxime admise,
precum si regula de a reduce viteza in functie de conditiile de trafic
si de evitare a oricarui pericol.
Eu personal am vazut extrem de multe cazuri de pietoni care traverseaza vorbind la telefon. In plus, traverseaza de pe partea stanga a strazii tinand telefonul cu mana stanga. In felul asta nu vad nici macar cu coltul ochiului daca e vreun pericol. Am franat de foarte multe ori sa nu lovesc asemenea pietoni. Astia merita aceeasi amenda cu soferii dupa parerea mea. Fara alte discutii si comentarii.
Cât despre subiect, se cuvine să simplificăm tărășenia: cine a deschis cutia Pandorei (recte a ademenit lumea spre transa transumanistă) ori să “curețe mizeria” (dacă mai poate ȋndrepta răul comis…), ori să suporte personal consecințele alienării profesionale și mintale a celor subjugați de tehnologism. Punct!
Si pentru ca puterea exemplului este cea mai convingatoare, tu continui sa bati campii si sa ne semnalizezi putinatatea, pana spre absenta a inteligentei pe care incerci sa ne convingi ca o ai. Incearca cu Xanax. Nu ca te-ar face mai destept, dar te linisteste. Succes!
dar stiti ce e interesant? intr-o societate in care plagiatul e la rang de arta, cei responsabili cu aceste legi nu fac o sinteza a celor mai sigure strazi din tarile lumi si sa aplice acele legi la strazile mioritice.ei continua sa ceara amenzi uriase, caci bugetul e la fundul sacului, insa siguranta tuturor participantilor la trafic nu e prioritatea lor.
La urma urmei, ce-mi place de…Mircea Badea. “Marş, javră!”. Cred că voi adopta aceeaşi tactică pe viitor; nu mai merge altfel! Dar numai ca grenadă defensivă…
Pietonii trec strada în localitate, nu pe drumuri europene, nu pe autostrăzi, nici măcar pe judeţene... pentru că nu există treceri de pietoni decât în localităţi
Asta înseamnă că autoturismul merge cu maxim 50 km/h
şi să fii şofer foarte prost să mori la 50 km /h !!
Deja nu mai este vina pietonului că tragi de volan aiurea sau că mergi cu 80-100 km/h în localitate !!!
Aşa că un pieton NU POATE OMORÎ UN ŞOFER.
INVERS DA.
Şi de aici gata, se ştie răspunderea principală a cui este.
Vezi? Ti-am zis eu ca nu te face Xanax-ul mai destept. Bine, la ce debitezi p'acia nici n-ar avea cum. Totusi incearca cu aer proaspat, nu te mai ineca in partzurile ce le debitezi. Apoi ia o gura de ceai de tei. Iti tine mintea ocupata o perioada de la efortul de a tine cana in mana. Hai, dispari!