PROIECTUL VIZEAZĂ ŞOFERII CARE CONDUC VEHICULE ÎNMATRICULATE ÎN STRĂINĂTATE
Dacă proiectul propus de MAI va fi aplicat în forma actuală, cumpărătorul unui vehicul înregistrat în alt stat va avea 30 de zile pentru a declara şi înregistra vehiculul respectiv pe numele său în România, pentru a evita sancţiunile contravenţionale. Vorbim despre momentul în care şoferul face demersurile necesare înmatriculării în România, nu de plata efectivă a timbrului de mediu. În cele 30 de zile de la dobândirea vehiculului respectiv, proiectul îi obligă pe şoferii în cauză să posede un document doveditor al titlului de proprietate asupra acestuia şi o traducere legalizată a documentului respectiv.
În caz contrar, şoferul va fi pedepsit cu o amendă cuprinsă între 450 şi 600 de lei (clasa a III-a de sancţiuni contravenţionale). Dacă respectivul şofer va fi prins conducând vehiculul respectiv la 30 de zile de la dobândirea autovehiculului, în afara excepţiei enumerate mai sus, acesta va avea în faţă o amendă din clasa a patra de sancţiuni, care va fi cuprinsă între 675 şi 1.500 de lei. În această situaţie s-ar putea afla mulţi şoferi din România care conduc automobile înmatriculate în Bulgaria pe numele unui cetăţean bulgar şi care posedă doar o procură şi un act de vânzare-cumpărare cu cetăţeanul bulgar. Românii care posedă reşedinţă în alt stat şi au înmatriculat legal un vehicul în ţara respectivă nu sunt afectaţi de acest proiect, cât timp numele lor este trecut în actele vehiculului.În cazul în care un şofer nu solicită înmatricularea unui vehicul la maximum 30 de zile de la dobândirea acestuia, respectivul vehicul va avea plăcuţele şi certificatul de înmatriculare ridicate, iar şoferul respectiv se va trezi cu o amendă cuprinsă între 675 şi 1.500 lei dacă va fi surprins în trafic la bordul respectivului vehicul. Din acel moment, şoferul va avea cinci zile lucrătoare pentru soluţionarea situaţiei cu actele, timp în care plăcuţele şi certificatul de înmatriculare vor fi păstrate la sediul serviciului de poliţie rutieră din care face parte agentul constatator. Pe lângă sancţiunea respectivă, şoferul va avea permisul de conducere suspendat penru o perioadă de 90 de zile.
ŞOFERII CARE NU-ŞI PLĂTESC AMENZILE RĂMÂN FĂRĂ PERMIS 90 DE ZILE
O altă modificare pe care vor să o impună poliţiştii vizează suspendarea pe 90 de zile a permisului de conducere pentru şoferii care nu-şi plătesc amenzile. Şoferii care vor fi sancţionaţi vor avea 90 de zile de la data comunicării procesului verbal pentru a-şi plăti amenda şi pentru a le comunica autorităţilor dovada plăţii respectivei amenzi. Potrivit datelor furnizate de MAI, doar 35% dintre şoferii care primesc amenzi de circulaţie le şi plătesc, iar poliţiştii vor să schimbe această situaţie în cel mai scurt timp. Pe lângă constrângerea şoferilor să-şi plătească amenzile, noul proiect ar putea spori veniturile aduse la buget, prin încasarea amenzilor respective.
Şoferii care au permise emise în străinătate şi au fost sancţionaţi contravenţional cu suspendarea permisului de conducere pot solicita restituirea documentului doar după prezentarea dovezii de plată a amenzii, cu cel mult o zi lucrătoare înainte de data părăsirii teritoriului României.
În cazul şoferilor care nu-şi plătesc amenzile, proiectul de lege propune următoarea soluţie: "Suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule intervine de drept în situaţia în care conducătorul de autovehicul sau tramvai sau, după caz, proprietarul vehiculului ori deţinătorul mandatat nu face dovada achitării amenzii contravenţionale aplicate ca urmare a nerespectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă (OUG nr. 195/2002, n.r.), în termen de 90 de zile de la data comunicării procesului verbal".
Via MAI
Sigur e articolul scris prost. Trebuie cumva specificate si cazul in care iti conduce un prieten masina cu acordul tau.
N-are nici o treaba ca tu te-ai inbatat si iti conduce prietena masina sau faceti schimb
Se creaza un precedent periculos in favoare asiguratorilor deoarece ei vor obliga propietarul ca rca-ul sa fie valabil doar daca a condus el sau utilizatorul din talon.
Daca masina este pe persoana fizica si are 3-4 utilizatori ( ex. tata, mama, fiu ,fiica) unde ai loc (asta in caz ca ai voie mai mult de un utilizator) sa ii treci pe talon la utilizatori?
Este absolut halucinanta legea aceasta,pur si simplu ne mai ingradeste un drept.
"este absolut halucinant"
Acum Politia Romana (Brig. Rutiera) iti spune negru pe alb ca ESTE INCAPABILA sa rezolve situatia in care cumparatorul de rea credinta nu a transcris masina pe numele sau la circa financiara si merge cu numerele vanzatorului mult si bine
O rusine pentru legislatia din Romania si pentru toti din MAI / conducere care cunosc situatia si nu fac nimic. Te trimit sa te judeci cu cel care ti-a cumparat masina de parca judecatoriile nu ar avea altceva mai bun de facut iar timpul tau e resursa inepuizabila de muls...
RCA-ul este pt. vehicul ci nu pentru persoana, ca altfel daca ai avea doua masini, ar fi suficient da ai doar un RCA, nu?!
si deci, vehiculul poti sa-l imprumuti oricand cuiva, este proprietata ta si tu decizi asta, nu "statul" asta idiot.
nu au nici o logica etica in a crea legile, ci se gandesc cum sa creeze legea astfel incat sa le vina bine companiilor de asigurare, ca de, COMPANIILE sunt de mult timp PATRONII statului...
nu exista etica ci doar ipocrizie!
unde dracu vedeti voi ca nu aveti voie sa imprumtati masina personala INMATRICULATA in Romania altcuiva?
Voi ati trecut de faza "citesc si nu pricep"? Sau in mintea voastra de romani ce se considera buricul pamantului suferiti de schizofrenie si mania persecutiei?
Scrie negru pe alb:
- vânzătorul unui automobil înmatriculat în România va fi obligat, ca în termen de cinci zile lucrătoare de la înstrăinare, sa anunţe autorităţile compentente cu datele noului proprietar. si...Clientul/cumparatorul (adica) va avea 30 de zile pentru a declara şi înregistra vehiculul respectiv pe numele său, pentru a evita sancţiunile contravenţionale.
2. În cazul celor care au autovehicule înmatriculate în alte state, proiectul îi obligă să posede un document doveditor al titlului de proprietate asupra acestuia şi o traducere legalizată a documentului respectiv.
Repet intrebarea: unde vedeti voi ca, beti fiind, nu va poate aduce prietena acasa cu masina voastra?
M-am saturat pana peste cap de romanii astia cu doua perechi de boase ce considera ca toate legile din romania se fac numai si numai impotriva augustei lor persoane. Veniti cu tot felul de kkaturi de genu: mi se "incalca dreptul la proprietate" Pai mai infantilor (sa nu zic infantililor) in SUA esti ARESTAT pentru rele tratamente impotriva propriului lui caine iar voi nu vreti sa dati socoteala nici daca mergeti cu o masina neinmatriculata sau careia ii curg toate tablele de pe ea si sunteti pericol public
mare ti-e gradina...
Articolul pe care MAI doreşte să-l introducă se referă la maşinile înmatriculate în alte state.
Am clarificat situaţia în text.
Mulţumim pentru sesizări.
Ultimul user s-a iritat degeaba si tot degeaba se erijeaza in psihiatrul de serviciu al neamului. Oare sa nu inteleaga ca postcapitalismul globalist practica tot un fel de supervizare stricta a populatiei ca si comunismul, apeland tot la metode politienesti? Numai ca, in acest caz, intervine o diferenta esentiala in manipularea maselor largi, care devine camuflata cu mare arta, in sensul ca acest control public drastic si draconic se exercita prin legiferarea excesiva a tuturor domeniilor vietii, prin prisma publica sau privata......Deci finetea actului politico-legislativ actual consta in inocularea iluziei libertatii individului prin simpla cantonare a acestuia, cu toate organele de simt, intr-un desert imens, exploziv si necenzurat al informatiei, care oricum este rastalmacita dinadins de catre "experti" si "analisti" (pentru ca informatia rumegata de altii s-o inghiti usor si s-o asimilezi rapid, astfel fiindu-ti anihilata capacitatea nativa si ulterior exersata a autocontrolului), dar, in realitatea "imediata", palpabila, individul este ingradit cu sarma ghimpata greu observabila pentru obtuzi sau rauvoitori......Simplu si elocvent: am trecut de la comunism "cu fata umana" --- de solidaritate uzinala, mecanica, sociopata, dar reala, care se complacea suav in arhisuficienta, adica nu reclama "foamea de cunoastere universala" --- la supercomunism de tip "free spirit", in care doar reverenta pro-institutionala executata "politic corect" constituie valoarea suprema a individului redus la propriile dimensiuni, depersonalizat, insingurat si stimulat (de fapt, asmutit de "noua cultura") spre demonizarea semenilor pe principii "economic corecte".
Ceea ce nici unul dintre astia lovitii in drepturile cetatenesti nu a vazut, e ca proiectul de lege e un potential mecanism de eliminare (pe cale legala) in primul rand, a scursurilor inmatriculate in Bulgaria.
Dar bate saua sa priceapa iapa...
Si se mai refara la ceva extrem de important. La obligarea celui care instraineaza automobilul sa informeze politia cu privire la acest aspect. De fapt este vorba de o revenire la vechiul sistem. Desigur ca nemultumiti de serviciu vor sari in sus intrebandu-se tamp de ce mai este nevoie de asa ceva din moment ce oricum iti radiesi masina de la fisc. Pentru ca tu ti-o radiezi, iar ala caruia i-o vinzi n-o inmatriculeaza in circulatie pe numele sau. Savarseste o fapta penala cu masina si pana se stabileste ca tu ai vandut masina, ia-l de unde nu-i.
Cat despre suspendarea permisului la neplata amenzii si aceea este o masura foarte buna! Pe ghertoiul roman pana nu-l arzi la buzunare, nu se potoleste!
Daca patronul la care lucram are de ex: trei dube de diferit tonaj , doua DACII si un BMW luate de el pe firma si sunt in leasing . El nu merge decat cu BMW-ul iar soferii angajati , se schimba de pe o masina pe alta .. indiferent de numar , ce fac ?
Daca ma uit la titlu cu care am deschis acest articol , zicea ca indiferent , se aplica la toate.
Dar e imposibil, poti sa ai o masina imatriculata ori unde. Daca ai o sucursala in Bulgaria si ai 20 de autobuze de calatori, 10 TIR-uri , 15 Tractoare si le distribui zonal ,ar trebui sa le inmatriculez pe toate pe numele meu ? S-ar putea din cine stie ce motive , functie de activitate , nici sa nu am soferi permanenti !
E cineva care se pricepe ?
Un alt exemplu: sunt sute de mii de romani plecati in strainatate care vin in tara (in concediu) cu masini inmatriculate in afara. Cum drumul e lung, de obicei sunt cate 2-3 soferi. Proiectul asta de lege imbecil ar obliga proprietarul sa stea la volan indiferent de starea de oboseala, chiar daca poate are un sofer odihnit langa el.
Am clarificat situaţia în text....
Si ce o sa faca o sa oblige zecile de firme care au flote inmatriculate in Bulgaria ??Zeci de capuri tractor inmatriculate in Germania ,Ungaria ,Bulgaria ,Polonia ce o sa faca interzice companiei :????
Singurul efect al acestui "anunt" este sa mai sperie doi-trei țărani cu 1000E in buzunar ... atăt!
Cu cota de benzina,cu duminici pare si impare....ce anvelope de iarna? restrictie 3-4 luni! asa rentabilizezi CFR-ul....Ce simplu este! MAI nu dormiti!
Citeam ce nenorocire este sa te loveasca un "bulgar". Dar stiti cum se simte un german sau italian lovit de un roman?Dar sa te loveasca unul asigurat la Carpatica sau Unita?
In concluzie, eu incurajez revenirea la vechea paradigma geo-fizica, cu hotare in toata regula. Vreau masina de afara? Atunci sa platesc taxele vamale aferente statului in care vreau s-o inmatriculez! Si voi varsa bistari si in contul autoritatilor de mediu, atunci cand vor fi cu adevarat preocupate de mediu de o sa ma simt ca in Rai la picnic. Mmm, asa-i ca sunt modern? Pai chiar sunt, ca de postmodernism m-am lasat demult :D
Ce-s alea "ghinimele"?