Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de lege care prevede câteva schimbări importante în favoarea şoferilor la realizarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).
Principala noutate este introducerea noţiunii de defecţiuni minore, în cazul cărora ITP-ul va fi acordat fără necesitatea de a relua inspecţia, însă aceste deficienţe nu trebuie să afecteze siguranţa vehiculului sau normele de poluare.
Astfel, printre defecţiunile minore menţionate în cadrul proiectului se numără deteriorări ale plăcuţelor de înmatriculare, îmbrăcăminte uzată pentru pedala de frână, oglinzi deteriorate sau sistem de dezaburire deteriorat, dar şi o sursă defectă de lumină, scurgerea uleiului de transmisie sau defecte la sistemele antifurt.
În schimb, în cazul unor defecţiuni majore sau periculoase, ITP-ul nu este trecut, iar o nouă inspecţie trebuie să aibă loc în cel mult 30 de zile. Potrivit proiectului de lege, defecţiunile majore se referă la cele care compromit siguranţa maşinii sau au un efect asupra mediului, iar cele periculoase sunt cele cu risc direct şi imediat la adresa siguranţei maşinii şi a participanţilor la trafic.Pentru a intra în vigoare, proiectul de lege trebuie aprobat de Guvern şi de Parlament.
În cazul aprobării, acesta va intra în vigoare abia în 20 mai 2018.Via Avocatnet
Tot relaxand ITP-ul o sa ajungem sa treaca testele pana si o masina in flacari!
Te doare mintea ce debiteaza ministrii noi. Intai ala de la Justitie, acum Transporturi. Urmeaza probabil cel de la Mediu sa lase sa se construiasca in mijlocul locurilor de joaca pentru copii.
De parca nu-s destule fumigene si masini carora nu le functioneaza stopurile samd... chiar cu ITP-ul actual "absolvit"
2. daca astia, guvernul si parlamentul ar fi cat de cat interesati ar tb sa instituie un protocol de verificare la sange a modului cum se trece ITP-ul in actualele conditii si prevederi ale legii. Este vorba despre CORUPTIA si nepasarea celor de la RAR.
3. personal nu vad sa avem legi rele, problema e ca, in majoritatea cazurilor, nu se respecta. Dar na, Justitia a ajuns arma de anihilare a dusmanilor politici.
De ex la mine, daca am ceasul de bord pana la 280km/h, daca ma prinde cu 140 km/h sa ma lase in pace, ca viteza e minora, doar 50% din potential :DDD
Ce frumos! La acea dată se vor împlini fix 28 de ani de la Duminica Orbului. Măi dragă!
Deci, potentiale probleme la franare, imposibilitatea asigurarii la schimbarea benzii, lipsa vizibilitate spate, vizibilitate redusa a masinii din perspectiva celorlati soferi, si potentiale problem grave la cutia de viteze.
In caz ca nu v-ati dat seama, toate astea sunt problem minore.
Lumea asta e din ce in ce mai dementa.
Nu toate vechiturile sunt harburi....
De exemplu eu am o Corsa din 94' si mecanic vorbind e perfecta.....motor , frane. cutia de viteze, suspensi nimic nu bate....am facut si 3 drumuri de Sibiu-Timisoara in 2 ani de cand o am si nu am avut neplaceri cu ea....
in 2 ani am schimbat doar ulei, filtre, si placute de frana pe fata si atat....
In Decembrie am facu verificarea si mam dus fara frica.......so mirat baiatu ala de masina o zis ca rar mai gasesti asa masina veche(23 de ani)sa fie asade 'buna'......mio scris pe o hartie cam ce mai am de facut la ea sa fie perfecta.....becul pt. nr. de matriculare din spate era ars(nici nu observasem) si sa mai reglez putin frana de mana.....
binenteles maisna are zgarieturi exterioare si cateva deteli vizuale care atesta vechimea masini da in general e o masina 'sigura' pt circulat.....
Si deci depinde de masina......
1. Cu ce influenteaza securitatea circulatiei un parbriz usor ciobit?
2. De ce nu poate trece ITP-ul o masina care are becul de la un far ars, defectiunea asta fiind posibil sa apara chiar in drum spre statia ITP?
3. Care e marea tragedie, daca masina are numerelor usor decolorata.
Sa fim seriosi, oricum cu asemenea "defecte" se trecea ITP-ul, doar ca, dupa ce acest proiect va deveni lege, cei care-l fac nu vor mai putea fi spaguiti sa le treaca cu vederea.
Atata vreme cat scrie clar ca nu vor fi acceptate defectiuni care pun in pericol siguranta, de ce ne facem probleme?
Ma rog, cei nemultumiti sunt liberi sa se solidarizeze pe retelele de socializare si sa protesteze si pentru asta.
V-as da zece manute rosii daca as putea! Felicitari sincere pentru comentariu! Cand in mijlocul vocalizelor iubitorilor de zornait de catuse mai exista si voci rationale, intrevad speranta unei Romanii normale!
Amice eu cred ca ar trebui sa ne lamentam mai cu spor datorita faptului ca in codul penal in vigoare a fost dezincriminat portul ilegal al cutitului si toti ghertoii pot purta macete asupra lor nestingheriti. Dar, sigur, pentru asta numai protesteaza nimeni! Nu-i de competenta "societatii civile"!
@misha: vorbesti pe langa, nu o sa-ti dau apa la moara.
Suntem tara europeana cu cele mai multe morti pe sosele si noi relaxam ITP-ul. Asta zice tot.
Daca pedala de frana, oglinzile, numarul de inmatriculare, si uleiul de transmisie nu sunt importante poate ar fi mai bine sa mergem pe bicicleta. Fara casca, desigur...
...oricum, m-am cam saturat de tzarishoara si de circul asta devenit mod de viata.