Una dintre modificările care i-ar viza pe toţi şoferii din România, indiferent de vehiculul pe care îl conduc, este cea legată de modificarea încadrării unor contravenţii.
Astfel, conducătorii auto care vor fi vinovaţi de neacordarea priorităţii pentru pietoni, depăşirea limitei de viteză cu 60 km/h sau mai mult, sau de conducerea unui autovehicul în stare de ebrietate vor fi pedepsiţi prin suspedarea dreptului de a conduce pe drumurile publice vreme de 120 de zile şi o amendă consistentă. Spre exemplu, clasa V de sancţiuni, în care va fi încadrată depăşirea vitezei legale cu 60 km/h, este sancţionată cu o amendă cuprinsă între 1.575 şi 7.500 lei. Pe lângă aceste prevederi, poliţiştii vor să scape de un ghimpe vechi şi ruginit din gardul birocraţiei româneşti: şoferii care nu-şi vor plăti amenzile în termen de 90 de zile de la data comunicării procesului verbal vor rămâne fără permis de conducere până când şoferul va prezenta dovada achitării amenzii respective. Prin acest punct, poliţiştii vor creşte încasările la buget, amenzile neplătite fiind o povară grea asupra sistemului bugetar românesc.Prevederea care vizează vehiculele înmatriculate în alte state spune că "Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul ori reşedinţa în România, pot fi conduse pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii titlului sau de la data înscrierii în evidenţa autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în alte state".
În plus, persoanele care conduc maşini înmatriculate în alte state sunt obligate să le prezinte poliţiştilor, la controalele rutiere, un act care să dovedească titlul cu care deţin vehiculul respectiv, alături de traducerea legalizată în limba română a acestuia. În cazul în care această prevedere nu este respectată, se dispune reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare, existând posibilitatea unei sancţiuni pecuniare.Examenul de obţinere a permisului de conducere va fi monitorizat audio şi video în vederea prevenirii fraudelor. O altă propunere a acestui proiect vizează suspendarea permisului de conducere pentru şase luni în cazul accidentelor auto în urma cărora există victime, iar procurorul dispune neînceperea urmăririi penale sau judecătorul dispune achitarea şoferului vinovat.
Via MAI
Daca nu, executati silit !
-daca politistului i se pare ca i-ai vorbit urat=>sanctiune maxima iti masoara volumul vocii? face analiza la ce ai spus tu si la ce a inteles el?
De ce nu ca la americani, te-a oprit esti obligat sa tii mainile pe volan pana la noi ordine
- o fost tare ce am vazut la Protv daca este o trecere de pietoni si el a pus piciorul pe zebra si tu esti pe banda intai, strada avand 6 benzi ai pedeapsa minima, dar daca treci foarte aproape de el ai pedeapsa maxima. intrebarea este ce este foarte aproape 1mm pana la 5mm si daca esti la 10 cata pedeapsa ei?
Nu-mi spune, esti la Academia de Politie ?
Ordonanţă de urgenţă
95
2002-06-20
Guvernul României
privind industria de apărare
Monitorul Oficial al României nr 463 din 2002-06-28
În vigoare
Doar judecatorul poate ..... elibera mandat de arestare in cazul neplatiri.
Experienta personala.
Haideti, bai purtatorilor de chipiu manjit, care, nu-i asa?, intotdeauna va faceti "numai datoria", recunoasteti spasiti: rubrica aceea atat de spinoasa pentru voi, cosmarul vostru in plina zi - "Mentiuni" - care constituie arma de aparare si, totodata, singura alinare a amarasteanului, de multe ori incadrat fabulistic dpdv juridico-delictual, abuzat cu buna stiinta si sfidare "ciumega" ( "cu legea in mana", da, da, da), va sta in gat ca un os imens de peste, de aceea vreti s-o eliminati "cumva", mai subtil, pe vecie, si sa capatati astfel drept "avizat" pentru marea jecmaneala nationala, la discretie perpetua......Orice "plutonier" viseaza si el sa fie magulit cu vreo vacanta in spatii exotice, ca doar o viata traieste omu', ce dreaqu! Apropo, nu-mi mai amintesc la care sectie din Bucuresti fusese depistat acum cativa ani, cand economia tarii "duduia", un biet functionaras care se mandrea cu o avere estimata la numai 8 meleoane (euro, bre, doar nu codite de cirese).
Voi incheia cu o replica a lui Toma Caragiu din filmul "Actorul si salbaticii" : "Ceara ei de Romanie, pe ce maini a ajuns!"
In ultima vreme (avand in vedere si vremea de afara) dau tot mai des de diverse animale (pentru ca altfel nu pot fi numite) care incep traversarea (pe la trecerea de pietoni) fara sa arunce macar o privire, sa vada daca se apropie vreo masina de ei. De multe ori cu gluga trasa pe cap (doar ploua, ne uda si nu avem nicio obligatie la trecere), fara sa se uite daca se pot inscrie in traversarea strazii, incep sa faca pasi pe zebra, obligandu-te pe tine, conducator auto, sa rupi pedala de frana, ca sa eviti ruperea de picioare.
Eu propun ca si pe zebra prioritate sa aiba conducatorul auto, ca doar spatiul lui este invadat de pietoni si nu invers, iar cei care traverseaza sa o faca atunci cand li se cedeaza prioritatea. Iar conducatorii auto sa fie obligati sa cedeze prioritate atunci cand pot opri in timp util si in deplina siguranta vehicolul. Sa vedem, se vor asigura pietonii in momentul traversarii sau tot ca vitele vor traversa?
In codul rutier se vorbeste 99% de soferi si de sanctiunile aplicabile acestora, dar hai sa-i facem responsabili si pe pietoni. Daca as circula cu masina pe trotuar, ar trebui sa le acord prioritate. Cand ei intra pe spatiul care imi este alocat (soseaua), de ce trebuie, tot ei, sa aiba prioritate???
Sunt sfidat din ce in ce mai des de indivizi care traverseaza pe rosu si ma silesc, efectiv, sa le acord prioritate. La un moment dat am fost intrebat cu un foarte mare tupeu: " Ce-o sa faci? O sa dai peste mine? Cum dovedesti ca am traversat pe rosu?"
Chiar in halul asta a ajuns Romania???
Dar, cum am mai comentat si alte stiri din aceasta rubrica, legile astea nu sunt facute pentru toti, ci doar pentru oamenii de rand.
Chiar daca le respecti si te opresc militienii, tot iti gasesc ceva sa scrie in PV, cum a precizat si colegul de mai sus.
Corectati-ma daca gresesc, dar stiam ca militienii te pot oprii in trafic doar daca ai incalcat vreo lege, nu?
Acum, nu sunt absurd sa zic ca ar trebui sa circulam cu 30 pe langa treceri. Altceva insa ma deranjeaza. Vezi omul ca e langa trecere, dar nici prin cap nu-ti trece sa incetinesti decat cand incepe sa traverseze? Un pic de anticipare nu strica.
Ideea e sa incetinesti cand vezi berbecul (sau omul normal) langa trecere.
In caz ca nu traverseaza, e mai bine pentru tine sa deschizi geamul si sa il blagoslovesti cu cateva vorbe sfinte decat sa risti sa il iei pe capota si, doamne fereste, sa iti faci rost si de un dosar penal.
Iar daca nu vezi ce se intampla langa trecere de bizonii parcati aiurea, nu trebuie sa calci acceleratia, sa inchizi ochii si sa speri ca nu-ti sare copilul in fata. Incetinesti, asta e obligatia ta scrisa in lege!
Acum, sa revenim la lege: zici ca in codul rutier scrie ca pietonii sunt obligati sa se asigure. Cam cati copilasi crezi ca citesc/inteleg codul rutier? La scoala nu cred ca se mai face de mult. Si daca nu vrei sa iti iei carnetul, nici macar nu cumperi/deschizi cartea. Nu zic ca este un lucru bun, dar este o realitate de care noi soferii trebuie sa tinem seama.
Acum in legatura cu spatiul nostru, al soferilor: nu este spatiul nostru!! Este un spatiu PUBLIC, pe care si noi si pietonii avem voie sa circulam (fiecare cu drepturile si restrictiile aferente).
Cand ti-ai luat carnetul, nu cred ca ti-au dat si titlu de proprietate pe strazi. Nu este un act de sacrificiu sau un gest de marinimie sa lasi pietonul sa treaca pe la trecere. Este datoria ta legala si in acelasi timp este de bun simt!
Zmeule care esti tu :).
Nu cred ca e o idee buna sa nu mai aiba prioritate pe trecere pt ca in acest caz foarte putini soferi le vor acorda prioritate si va creste nr-ul de accidente. Conform propunerii tale va fi greu de stabilit cand poti opri in conditii de siguranta, iar in cazul unui accident ................ . Sfatul meu este sa fii precaut , sa reduci viteza la trecere sau macar sa ai piciorul deasupra pedalei de frana.
Intradevar daca asintra cu masina pe trotuar [tot spatiul PUBLIC, cum precizeaza "gigel" in comentariul sau] nu cred ca ar fi foarte intelegatori pietonii la fel cum suntem noi cu ei .
Cel mai buna metoda este educatia rutiera care trebuie sa inceapa din scoli - amenzile trebuie sa fie modice, mai ales pt prima abatere.
Amenzile sunt o sursa de venit la buget, daca voi va inchipuiti ca amenzile mari si/sau multe rezolva ceva va inselati. Ca dovada ca sunt tari unde se calculeaza amenda ca procent din venit si cu toate ca se ajunge la sume exorbitante in continuare se dau amenzi pt ca in continuare se incalca regulile. ----adica exact ce vrea statul, o afacere excelenta.
@1000 de soferi: te plangi ca nu-ti poti permite amenda? Nu incalca legea! Sau na, cumperi un manual nou, iti faci niste calcule, si vezi ce legi iti poti permite sa incalci:).
Nu va mai suparati oameni buni ca sunt amenzile mari. Ele sunt mari DOAR pentru aia care incalca legea in mod flagrant. Nu o sa primeasca nimeni amenda de 7500 de roni daca parcheaza aiurea. Dar daca circuli cu 100 intr-o zona cu limitare de 30, meriti.
Daca faci asta si nu-ti permiti amenda, sincer, iti tai singur craca de sub picioare.
Ar trebui sa fim bucurosi; amenzile mari pot civiliza lumea. Si asta poate insemna un trafic mai fluent si in conditii mai civilizate pentru noi toti. Sigur, nu imediat. Dar in timp cine stie...
Iar atunci cand circul chiar si cu 25 de km/h si un nebun se arunca in fuga pe trecerea de pietoni, am mari sanse sa nu-l pot evita daca intre masina si trecere este o distanta prea mica. La acest lucru m-am referit atunci cand am spus " a rupe pedala de frana".
Esenta este urmatoarea: atunci cand trotuarul se intersecteaza cu soseaua, ambii participanti la trafic sunt obligati sa aplice regulile existente. Repet: ambii participanti. Pe mine m-au invatat parintii sa ma asigur la traversare; oare de ce? Pai nu am prioritate daca traversez pe la trecere? Ba da! Dar masina nu opreste instantaneu si e mai bine sa am in primul rand EU grija de propria viata decat sa o las in grija celui care ar trebui sa-mi cedeze trecerea. Cat despre copilasii de care vorbeai, ei trebuiesc invatati, educati, sau daca nu, supravegheati. Nu se poate sa spunem de fiecare data "asta e, n-ai ce-i face". De prea multe ori spunem asta e si trecem mai departe. Trebuie sa constientizam ca toti avem in primul rand niste obligatii. Avem obligatia sa stim cum sa circulam. Despre drepturi vom vorbi atunci cand ne vom fi asumat obligatiile.
Cat despre sosele, ele pot fi folosite si de pietoni daca e singura optiune (se merge pe partea stanga a drumului in sensul de mers, sa-ti vina masinile din fata). Spre exemplu, pe poduri facute romaneste, fara spatiu pentru pietoni. Sau betivii aia de ies noaptea din carciumi de prin sate si se duc acasa. Drumul trece prin sat, iar imediat dupa el urmeaza santul si casele. Pe unde ai vrea sa mearga lumea?
Tu pe de alta parte, nu ai voie pe trotuar :).
Infrastructura noastra pur si simplu nu permite o circulatie sigura la viteze mari. Este o infrastructura infecta, e drept. Dar parerea mea e ca noi trebuie sa ne adaptam la ea. Si sa cerem sa fie imbunatatita. Dar sa nu ignoram realitatile din frustrare atunci cand ne urcam la volan.
Intotdeauna soferii trebuie sa aiba grija de pietoni, biciclisti si motociclisti. Ei sunt categoriile vulnerabile cu adevarat la trafic. Un accident la viteze mici cu alt autoturism se lasa cu schimb de asigurari. Unul la aceeasi viteza cu pietoni/biciclisti se poate lasa cu morti.
Aveti grija cum conduceti si planificati-va calatoria in asa fel incat sa nu trebuiasca sa va depasiti limitele de confort. Si nu-i fortati nici pe altii sa o faca dandu-le flashuri, claxoane, etc.
ma opresc aici deoarece nu sintem pe un site economic sau politic ,ca altfel le-as fi urat eu de bine si ceva carne astora de ne conduc acum
exista un site anume ,dedicat sa le fac uraRILE DE Rigoare?
Spui de biciclisti ca sunt o categorie vulnerabila. Adevarat! Si am grija sa ii feresc. Cat pot de mult. Mai ales noaptea. Si mai ales daca poarta si o vesta reflectorizanta. Asta este modul prin care biciclistul ma ajuta pe mine, conducatorul auto, sa-l observ in timp util si sa-l feresc. Extrapoland, si pietonul care traverseaza ar trebui sa ma ajute: sa se asigure la traversare. Sa se asigure ca eu l-am vazut, ca stiu ce intentie are si ca pot opri in timp util, ca ii pot ceda trecerea in siguranta.
Cat despre mersul pietonilor pe sosea......aici e o intreaga discutie. Din experienta iti spun ca nici atunci cand au la dispozitie un trotuar pavat (ma refer la zonele rurale), demn de cel mai curat oras, nu-l folosesc. Soseaua e mult prea tentanta pentru ei. Poate lucrurile astea au devenit mult prea obisnuite pentru voi si nu le mai bagati in seama (mergeti pe principiul "asta e, mergem mai departe"). Dar este oare normal? Mersul pe sosea (de catre pietoni) este pe atat de anormal pe cat este oprirea masinii pe banda de urgenta pe autostrada. Si totusi se intampla. Ati vazut vreo masina de Politie care sa mearga la masina oprita pe autostrada....asa cum se intampla in tarile civilizate? Nici eu! Ati vazut vreun pieton amendat ca merge pe sosea si nu pe trotuar? Nici eu! De aici izvorasc multe probleme care pun in pericol siguranta circulatiei.
Pentru mine normalitatea este ca pietonul sa se asigure si sa treverseze dupa ce ii cedez trecerea nu sa forteze trecerea doar pentru ca are el dreptul! Normalitatea este sa opresti pe banda de urgenta doar daca ai o urgenta si atunci sa semnalizezi corespunzator. Si cu asta am inchis subiectul!
De ex. tine careva cont ca ANAF mi-a luat taxa de inmatriculare 1000 de lei (pt masina noua) pe 14 martie, pe 15 s-a schimbat legea cu TIMBRUL AUTO, a trebuit sa mai platesc odata si timbrul auto (ce-i drept mai ieftin, 680 de lei)? Cucoanele ciufute de la ANAF mi-au zis ca acei bani ii pot recupera la sfarsitul anului, iar pana atunci intra in cuantumul de amenzi potentiale pe care le pot avea.
Alaltaieri, 3 aprilie, am depasit cu 7km/h viteza admisa pe pasarela Basarab. I-am zis povestea politistului care a pufnit cu aroganta in ras... Asa ca dragi politai, pana nu incepeti usor-usor sa lucrati pentru spalarea lehamitei fata de voi pe care-o are populatia, veti avea dureri de cap mult si bine cu amenzile neplatite. Veti spune ca actionati in forta, dar o vita batuta, schingiuit si doar mulsa zi de zi nu mai da lapte cum trebuie!
- multitudinea gropilor din carosabil impune schimbarea brusca a directiei de mers ; daca ai ghinionul ca un agent sa observe schimbarea directiei de mers fara semnalizare, esti bun de plata ;
- marcaje vechi, sterse ; o depasire pe o linie continua greu vizibia, te predispune la sanctiune ; politistul va replica : marcajele rutiere nu sunt in competenta Politiei ; actionati-i in instanta!!
- daca nu se vor instala si respecta semnele de oprire /stationare in apropierea trecerilor de pietoni astfel incat soferul sa poata vedea de la distanta eventualul pieton care doreste sa taverseze prin locul marcat, este foarte usor pentru orice agent de circulatie sa te lase fara permis si sa incasezi si o amenda usturatoare ;
- cred ca orice conducator auto ar putea sugera stabilirea cuantumului amenzilor in directa corelare cu veniturile cetatenilor acestei tari.
Salariul mediu pe economieeste730brut/luna.
Treceri depietoni nesemnalizate,ascunse de copacii
pietoni indisciplinati,nu osinfura data m am trezit cu pietton pe trecere
fara sa se asigure,la distanta respectiva,nici frina frinelor nu ii salva viata.
Nupoti conduce si sa te uiti la trecere vazind o persoana oprestisi intrebi aveticumva ibtentia sa traversati?
Discutam si de politisti care fac magarii,te opreste ptr una te ameninta caiti ia talonul si iti amenfa ptr ca nu ai prezentat talonul,azi 23 04.13 am patit lucrul asta.
Aceasta lege contravine multor altor articole.
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice
Consider abuziva legea existenta cat si noua propunere legislativa in dezbatere.
PROPUN: anularea tuturor sancțiunilor bănești (amenzi) și impunerea unui singur sistem de pedepsire simplu si eficient:
Suspendarea sau anularea permisului de conducere in funcție de fapta începând de la minim 7 zile.
Aceasta propunere este buna deoarece nu mai face atingere la un BUN al populației - venitul acestora - si are efect direct acolo unde il doare pe sofer - nu mai poate conduce masina.
Amenzile sunt UN ABUZ legalizat.