Proiect de lege: anvelopele de iarnă, obligatorii din noiembrie până în martie!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ministerul Transporturilor va înainta celor două Camere ale Parlamentului un proiect de lege care vizează siguranţa pe şosele în timpul sezonului rece. Cea mai importantă noutate este reprezentată de faptul că maşinile care circulă în România între 1 noiembrie şi 31 martie vor fi obligate să fie încălţate cu anvelope de iarnă. În caz contrar, amenzile percepute de oamenii legii pot merge până la 1200 de lei.
Modificarea legislativă vine în completarea Ordonanţei de Urgenţă 195/2002, care are ca scop reglementarea circulaţiei pe drumurile publice şi se referă la amenzile care pot fi percepute de poliţişti în cazul în care aceştia constată nereguli. "După punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu următorul cuprins: „28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă".
Amenzile care sunt ataşate lipsei pneurilor de sezon în anotimpul rece se încadrează în clasa a IV-a de sancţiuni, astfel că şoferii care nu şi-au schimbat anvelopele vor fi nevoiţi să suporte amenzi care variază între 540 şi 1200 de lei.
Proiectul de lege iniţiat de Ministerul Transporturilor va trece pe la comisiile de specialitate, urmând să fie supus la vot în plenul Parlamentului.
În cazul în care acesta va fi votat, modificările vor intra în vigoare în termen de 15 zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial.AI PNEURI DE IARNĂ? Automarket îţi pune la dispoziţie cele mai variate pneuri de sezon la preţuri foarte bune. INTRĂ ACUM ÎN MAGAZIN!
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Toate tarile civilizate au legislatie similara .
Au facut si ei o lege utila dupa atatia ani .
In fiecare iarna am avut gume de iarna,chiar si acum le-am pus,desi este prea devreme ....Vineri (se anunta) ca vor fi temperaturi peste 20 grade. La 30km/h pariez ca intr-un rond,vor scartaii rotile . La viteze de peste 70 voi aderenta care tinde la 0. CE NE FACEM ATUNCI ??
Nu este prea bine gandinta legea,dar oricum e un pas inainte ...
Roti de iarna obligatoriu pt toate 4 roti.
Daca este sa fie mai bine atunci complet nu cu jumatati de masura...
Je ai dreptate sunt multi care la 1-2 cm de zapada incurca circulatia cu gumele lor de vara (idioti) asta daca apuca sa iasa din parcari....
Inca nici nu a aparut bine legea, ca deja putem gasi hibe in formularea textului...de ce naiba nu stiu sa faca astia o treaba buna de la inceput la sfarsit?
Au inchis firmele mici, producatorii de animale, mazinele mixte, au crescut taxele, preturile si au scazut salariile, hai sa fim seriosi, inca o cheltuiala in plus....?
Multe legi ar fi bune daca ar fi aplicate la vremea lor, in 5 ani nimeni nu a facut nimic si acum cand suntem cocosati de saracie ei ne baga la cheltuieli obligatorii!
Sunt de acord cu legea asta pentru transportatori, dar pentru persoanele fizice ar trebui sa mai astepte 1-2 ani sa ne revenim!
Parerea mea!
Dar despre faruri dereglate?!? ... sau becuri lipsa, sau circulat pe DN pe timp de ceata doar cu pozitiile?!?
Despre a avea cauciucuri de iarna sunt pentru. Iarna trecuta nu am avut probleme din cauza lor. Singura problema a fost cand rotile nu mai atingeau asfaltul din cauza zapezii...
De exemplu in dobrogea, drumurile se troienesc numai pe anumite sectoare... este atat de greu de plantat niste copaci si niste tufisuri in zona.... ca parazapezile se fura.... dar copacii?!?
este incompet redat in stire, ori este scris de un analfabet!!!
AUTOMARKET, va rog sa specificati cu litere mari (MAJUSCULE)
Dar sunt cateva aspecte totusi. Ei vor sa se circule cu anvelope de iarna 5 luni pe an... Din acestea si mai ales din ce am vazut in anii trecuti, nu prea ar fi necesare atata vreme. Anvelopele de iarna ar fi necesare ( in functie si de zonele geografice ) o luna, poate 2 sau cel mult 3 luni, din cele 5. Nu ar trebui sa fie obligatorii in lunile in care nu sunt necesare. In martie am vazut putine zapezi in ultimii 20 de ani, dar am vazut des temperaturi de peste 7 grade. Foarte multi spun ca anvelopele de iarna se uzeaza mai repede daca sunt folosite prea mult pe asfalt uscat, plus ca produc zgomote la rulare. Oamenii isi vor uza prematur pneurile de iarna in 5 luni, cu exceptia acelor zone in care chiar sunt necesare atata vreme. Daca exista astfel de zone, chiar sunt necesare 5 luni din 5...
Mi se pare mai firesc sa se dea amenzi doar daca este zapada si cel gasit in fapt circula cu anvelope de vara. Nu ca astazi, cand am vazut pe computerul de bord 8 grade si chiar mai multe, sau in martie si chiar februarie cand putem sa vedem temperaturi destul de crescute si sa nu fie nici un pic de zapada. Adica anvelopele de iarna sa se poarte atata vreme cat avem iarna adevarata, nu in toata perioada aceasta de 5 luni, in care pot exista conditii meteo ce nu impun folosirea lor.
Pe de alta parte suntem noi astia "fraierii" care cumparam masini noi sau SH-uri cu putin km, masini deci in stare buna, de care ne e mila fiindca am facut eforturi pentru ele si poate le vom tine 3-5 ani, unii si mai mult. Din cand in cand mai dai si de vreu "prost" ca mine care schimba uleiul si filtrele pe la 7000km s.a.m.d. Pentru astia ca noi renteaza sa cumparam 4 gume noi, fiindca setul ala de anvelope o sa il avem pe toata durata de exploatare a masinii. In fond iarna parcurgi mai putin km decat vara, de obicei. Eu mi-am pus gumele de iarna pe jante de tabla, cele de vara pe jantele de aliaj, si fac singur rocada cand consider ca e cazul, la mine in curte. Salutari!
in primul rand trebuie sa recunoastem ca anvelopele de iarna sunt necesare pentru toata lumea.In al 2-lea rand, trebuie ca domnii de la Guvern sa inteleaga ca pe criza asta, omul nu are bani sa cumpere aceste anvelope.
Mai mult, mai suntem si bagati in ceata cu interpretarea acestei modificari legislative.
-personal, am pus pe axa din fata anvelope de iarna,iar pe axa spate am dunlop de vara;daca fac rost de bani caut inca 2 buc de iarna la mana a 2-a.
Sau si asiguratorii fac parte (marea parte) din categoria amintita de tine si sunt interesati numai de "combinatii"?
Hai ca puteti sa mai scadeti preturile cu 100 de lei pe bucata, sa putem sa va luam oferta in considerare.
Inca o propunere as mai avea sa aiba voie sa aiba afaceri cu cauciucuri numai cei implicati politic si pretul lor sa se majoreze cu 1500% la auzirea vestii obligativitatii. Asa se fac afaceri :)
In germania la o masina cumparata primesti 2 seturi de anvelope vara si iarna. Pt ca e obligatoriu. Binenteles, nimic nu e gratis.
Si la urma urmei, nu trebuie sa mearga toti cu masina.
Vorba aia: cine are are, cine n-are n-are.
ceea ce e FOARTE RAU. eu in timisoara ce sa fac acum in 4 noiembrie cu anvelope de iarna? sau in 30 martie ? le uzez ...
macar asa le schimbam tot la 2 ani :) sau se ajunge iar la accidente pentru ca omul nu va schimba anvelopele decat dupa ce face pana :))))
Oare ce se va intampla daca avem o iarna usoara cu acele gume Winter, pai va spun eu - pe asfalt relativ uscat se duc dracu si la anu alti bani.
Eu cred ca solutia optima ar fi ALL Season daca esti in oras si Winter daca vrei sa pleci la drum lung.
Din pacate pe gheat sau in zapada de 50 de cm nu prea isi au rostul. De ce nu ii amendeaza pe cei care ar trebui sa curete drumurile?!
De asta are prevederi care la prima vedere sunt "ciudate"
E o prostie sa faci o lege pe o perioada gen 1 Nov - 31 Martie obligatoriu se circula cu anvelope de iarna.
Anvelopele de iarna sunt OK de la +7 grade Celsius in jos. O astfel de lege ar fi mult mai greu de aplicat in practica - ar umbla politia cu termometre dupa ea sa te verifice....
Poti avea 2 - 3 saptamani in februarie cu 16 - 18 grade si nu are rost sa prapadesti anvelopele de iarna - dar dupa lege...
Ar trebui sa tina de sofer - pleci la un drum lung, treci prin zone reci sau de munte - iti incalti masina cum trebuie. Mergi la tine in oras de 3 ori pe iarna - atunci tine de tine ce faci.
O responsabilizare se putea face si altfel: ai facut accident sau ai produs un accident fiindca nu ai masina echipata cu ce trebuie la conditiile meteo - platesti o amenda destul de mare si platesti un procent din lucrarile de reparatie la RCA si CASCO.
Daca era pentru romani..acest proiect, era ok. Dar parerea me e ca ne fura baietiii cu mainile noastre.
e obligatorie la toate masinile sau numai la cele peste 3,5 tone
"..... în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă".
cine pana mea a mai compus-o si pe asta
Pentru cei care nu sunt de acord cu legea le spun ca nu ii obliga nimeni sa cumpere cauciucuri de iarna.
Asta inseamna ca nu le sunt indinspensabile in activitatea lor si ca folosesc masina doar asa ca este mai cool decat cu metroul sau autobuzul.
Anvelopele de iarna sunt obligatorii numai la MMA mai mare sau egala cu 3,7t.
sunt de acord cu dci, desi nu sunt manelar, masini aduse din afara sau alte chestii. pur si simplu conduc prudent cand e vb de patinaj. daca nu dai suta la ora in oras, se poate conduce si cu cele de vara, dar intr-adevar, mai greu.
Apoi cine va verifica daca am sau nu anvelope de iarna , RAR-ul , care stim foarte bine cum isi face treaba , si in ce mod ajuta pe cei care dau ITP. Ar trebui sa vedem cate masini circula cu ITP facute "la colt de strada", normal ar trebui verificate si anvelopele la ITP, uzura acestora in mode special.
Apoi cei de la ADN ar trebui sa isi faca treaba mult mai bine , nu sa fie luati prin surprindere ca de obicei. De ce platim impozite, taxe, accize ?
Si in primul rand va trebui ca autoritatile sa respecte legea, o vor face cel mai probabil tot din buzunarul nostru, si cel mai probabil cineva se va imbogati din aceasta afacere , deci nu cumva un nou mod de a scoate bani de la stat?
Cate accidente s-au produs in perioada 1nov - 31 martie din cauza lipsei de cauciucuri la auto sub 3.5 tone in ultimi 20 ani ??????, stie cineva???. Avand in vedere ca iernile la noi sunt din ce in ce fara zapada.
PRESIUNEA celor care produc asemenea marfa pentru a le creste VANZAREA.
TEORETIC este buna, realizarea este tipic ROMANEASCA, adica de 2 lei si 15 bani ca Tigarile MARASESTI, mai le stie cineva gustul.
Cand e viscol si sunt drumuri blocate/inzapezite, am bunul simt sa stau acasa daca n-am vreo treaba urgenta, pt ca stiu in ce hal de tara traiesc, adica una in care nu se dezapezeste, dar se baga legi aberante.
Legea ar trebui sa fie astfel: interzis cu gume de vara pe timp de iarna plus amenda drastica pentru cei care circula cu gume all-season sau de iarna prea uzate. Punct. Legea in forma actuala este aberanta, deoarece poate aparea cazul in care unul poate avea gume de iarna f uzate cu care circula bine merci, face accident si nu poate fi amendat, deoarece s-a incadrat in lege.
Si pentru cei care tot bat campii cu Germania sau tarile din vest: cand om ajunge si noi cu salariile celor de acolo, sigur ne vom permite si gume de sezon. Pana atunci, guvernantilor le doresc sa ma pupe in c*r.
Asadar modificarea legi mi se pare un mare abuz si o modalitate de profit a unora care au afaceri si profit cu influenta in acest sens.
Pe strazile si drumurile din Romania se circula de mult timp insa nu au axistat cauciucuri pentru fiecare sezon inca de la inceput. Aceasta este o noua impunere care ne face sa scuturam si ultimul banut care-l mai avem.
O sa aduca in situatia sa renuntam singuri la masini datorita taxelor, im pozitelor a.d.p.
Cea mai buna propunere ar fi ca Societatile de Asigurari sa fie mult mai implicate pentru banii pe care ii percep in EURO, dupa cum urmeaza:
- ele sa plateasca si sa asigure cu mat antiderapant iarna si la intrare in hypermarket-uri.
- ele sa se aloce o parte din sume politiei pentru suprafegerea traficului.
- ele ar trebui sa beneficieze de amenzile incasate de la cei care nu au anvelope potrivite.
- tot ele ar trebui sa se implice si in sistemul medical, pentru ca de aia ne asiguram viata.
Pe scurt statul in principiu ar trebui sa se cam excluda din asa zisele initiative , in care se substituie Soc. de Asigurari. Ce poate sa faca este sa impuna soc. de asigurari sa preia o parte din atributiile lui.
Este doar o idee preluata de la germani... Astep comentarii si sugestii .. B-)
Trebuie interzisa circulatia cu gume de vara sau prea uzate in perioada de iarna.
Dar intreb eu aceasta lege va fi aplicata inclusiv pentru masinile din dotarea armatei, internelor(politie pompieri etc) transport in comun??
Nu este greu de observat in trafic macar autobuzele antice care fac transportul cadrelor militare la unitati sau a personalului civil si care pe langa lungimea darei de gaze negre pe care o lasa in urma lor, oare cand au facut ultima verificare tehnica si de catre cine??
Sa nu mai vorbim de utilitarele si utilajele de la depanarile de exp.
ITB, de taxiuri care curg tablele de pe ele sau de batranele Dacii si ARO care inca sunt in functiune la primarii si posturile de politie din provincie si nu numai.
Poate aceasta lege se va aplica pentru toata lumea si nu vom mai fi opriti in trafic de echipaje de politie la care functioneaza doar un far sau lipsesc cu desavarsire luminile de pozitie sau numar de inmatriculare.
Cred ca intai ei ar trebui sa dea un exemplu de corectitudine.
Cauciucurile de iarna M+S * sunt mai mult pentru conditii extreme de ninsoare, care in oras sau pe drumurile circulate, mai ales pe temperaturile astea de acum nu isi au rostul. Mai mult de atat se degradeaza de 10 ori fata de anvelopele M+S normale.
Teoria me e simpla:
Anvelopele de iarna M+S* de conditii extreme, pe drum uscat acum si la temperaturi de 10-18 grade sunt la fel de inadecvate ca si anvelopele de vara pe drum cu zapada si conditii extreme.
unde mai e logica aici?
vai samar de noi si de tara asta.
Ar fi o solutie ca toti care nu au bani de cauciucuri din astea de iarna pe vremea asta frumoasa sa scoata masina la drumu mare si sa o lase parcata , cat de cat regulamentar daca se poate , daca nu nu.. in semn de protest!
Din cate stiu eu amenda pentru parcare neregulamentara e muuult mai mica decat pentru aberatia asta.. asa macar ar putea sa vada si guvernu cati din oamenii care ii platesc sa stea cu fundu pe scaun , ceea ce rar fac, nu au bani sa cumpere niste amarate de cauciucuri total inadecvate pentru clima din aceste 5 luni.. Si poate incurcam macar pe vreunu din ei sa ajunga dimineata la restaurantul unde isi bea cafelutza.. pacat ca astea sunt doar vorbe si nimeni nu actioneaza..
Pentru cei care diferentele intre cauciucuri constau doar in pret, recomand putina informare:
http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
sau
http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y
Sunt plecata din tara si in ianuarie ma intorc..cu masina.
Daca masina are tractiune pe spate(Audi A6),sunt obligata sa imi schimb toate 4cauciucurile sau doar cele de pe spate?Intreb dpdv legal,stiu ca siguranta as avea cu toate 4 schimbate..dar legal ma intereseaza,scap sau nu de amenda doar cu cele de pe spate?
Merci frumos.
All season tyres are tyres that, as the name suggests, have a tread pattern suitable for use all year round. They have a tread pattern that is more heavily siped than a summer pattern but not as heavily siped as an out and out winter tyre.
They will provide perfectly adequate performance in summer conditions and may have a small amount of winter driving ability. They allow for the use of the same tyres all year round, negating the need for changing from summer to winter tyres. Not so popular in the UK where a summer tyre is generally used all year round.
Although the Quadraxer is an all season tyre it carries the important “3 Peak mountain Snow Flake” which means it meets standards for use in severe snow conditions.