Proba practică derulată în trafic va implica trei persoane pe lângă candidatul efectiv: poliţistul examinator, instructorul moto care i-a fost profesor şi un alt instructor auto. Procesul s-ar derula în urma promovării examenului practic din poligon şi ar implica o motocicletă de examen şi un automobil pregătit pentru şcoala de şoferi.
Candidatul ar urma să conducă motocicleta în trafic, cu instructorul în spatele său, pe şa, în timp ce poliţistul examinator va sta la bordul automobilului care va urma motocicleta de examen în trafic, automobilul respectiv urmând să fie condus de un instructor al şcolii de şoferi de care aparţine instructorul moto. În tot acest timp, candidatul va comunica cu poliţistul examinator printr-un mijloc tehnic de radiocomunicaţie, pentru ca poliţistul să-i poată dicta comenzile de la distanţă.Paradoxal, noul proiect de lege nu prevede nicio oră de practică în plus pentru cei care urmează cursurile şcolilor de şoferi pentru categoriile A1, A2 şi A şi nu există încă un cadru legal pentru ca aceştia să conducă în trafic o motocicletă de şcoală fără să posede un permis valabil pentru categoria respectivă, spre deosebire de candidaţii care abordează şcoala de şoferi pentru celelalte categorii. Altfel spus, candidaţii care nu posedă permisul de conducere categoria B şi vor să obţină permisul de conducere categoria A se vor trezi în trafic deschis pentru prima dată în cadrul examenului auto. În prezent, singurele şcoli de şoferi care oferă pachete de instruire în trafic pentru categoria A furnizează acest serviciu la bordul mopedelor cu motoare de 49 cmc, dar nici acestea nu vor mai putea fi disponibile în condiţiile în care respectivul candidat nu posedă un permis de conducere.
Pentru examinarea în vederea obţinerii categoriei A, motocicleta trebuie să aibă o cilindree minimă de 600 cmc, pe când pentru categoria A2 este solicitată o motocicletă cu o cilindree minimă de 400 cmc.
Aplicarea acestui proiect ar aduce costuri mai mari pentru şcolile de şoferi, care vor fi reflectate direct asupra candidaţilor, alături de un proces mai laburios pentru obţinerea permisului de conducere, dar acesta ar genera candidaţi mai bine pregătiţi, ceea ce ar putea reduce numărul de accidente în care sunt implicaţi motocicliştii. Pe lângă ideile referitoare la acest proiect de act normativ, poliţiştii propun posibilitatea susţinerii succesive a probei practice vreme de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică şi absolvirea examenului teoretic în vederea obţinerii permisului de conducere în cazul în care canditatul pică examenul practic. Mai exact, candidaţii care nu trec proba practică din prima primesc posibilitatea de a relua examinările pentru o perioadă de maximum un an de la promovarea examenului teoretic derulat la sediul poliţiei.Spre deosebire de anii precedenţi, procedura de obţinere a permisului de conducere pentru alte categorii nu se schimbă, cu toate că unele voci consideră că examenul pentru obţinerea categoriei B este prea simplu. Propunerile, sugestiile si opiniile celor interesați de acest proiect de lege sunt asteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro, în termen de 10 de zile.
Via MAI
Eu nu vad nimic rau in acest proiect de lege,vrei permis trebuie sa muncesti pentru el,in afara dureaza mult mai mult scoala de soferi decat la noi.Toata lumea vrem autostrazi si drumuri bune,dar pana cand le vom avea,trebuie sa ne descurcam cu ce aveam.
Zic ca este foarte bine ca se va da si traseu la moto,nu se compara poligonul cu traficul de zi cu zi din ro,dar cel mai bun lucru este ca nu mai trebuie sa repeti proba teoretica,cand pici la traseu
In ultimii 20 de ani,cat de des s-a modificat legislatia privind obtinerea unui permis auto?Nu mai vorbi prostii,s-au facut modificari esentiale si nu de pe o zi pe alta cum suntem obisnuiti,ca mai sunt niste aberatii,asta e nu suntem perfecti,dar vezi ca nu este chiar asa cum se crede,mai sunt si oameni destepti printre cei de sus,ca de altfel ajungem ca in africa sau mai rau.Ultimele modificari aduse codului rutier nu sunt o frectie la picior de lemn,sunt chiar lucruri oleaca gandite
Nu se mai satura de bani si tot cauta motive sa te mai jefuiasca si cauta motive. Au gasit amenzile prea mici, de ce nu pun amenzi de 1miliard, care este logica lor de s-au oprit la 7500lei. Da ai depasit viteza sa iti ia casa, sau mai rau.
Ce mare crima poti sa comiti, pentru ei nu se aplica aceleasi legi, politisti sunt suparati, dar noi nu mai suntem niciodata, pana cand niste hoti fac legi dupa cum le este lor bine, iar ceilalti trebuie sa se supuna si parerile lor nici nu conteaza.
Cum este posibil sa dai amenzi de 1500lei cand cei mai multi nici nu castiga atata pe luna, iar de 7500lei inseamna ca tot anul el muceste sa plateasca o panarama de amenda,
Este lasata la latitudinea politistilor la ce sanctiune sa te incadreze, nu va dati seama ce spaga trebuie sa-i dai unui polistit(nu le mai ajunge de vile).
Va dati seama ce faradelegi vor urma.
La taxa de timbru s-a spus ca masinele E1, E2 vor evea texe de cateva sute de euro si ele sunt mii de euro si nimeni nu isi cere scuze si nu este pedepsit pentru ce face.
Trebuie sa luam o atitudine, trebuie o opozitie la toate ideile aberante ale unora ce vor legi numai pentru folosul lor.
nici o noutate. cine imi plateste timpul pierdut?