Comunicarea ineficientă cu companiile de asigurări reprezintă una dintre principalele nemulțumiri ale șoferilor în privința asigurărilor RCA, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să rezolve această problemă printr-un nou proiect de lege.
Dacă proiectul va fi aprobat, companiile de asigurări vor fi obligate să aibă un canal de comunicare pentru asigurați și să ofere mai multe informații șoferilor decât până acum.
Astfel, șoferii vor avea dreptul să ceară informații despre modul în care se completează formularul de constatare amiabilă de accident sau procedura pe care asigurații trebuie să o parcurgă pentru a repara mașina. În plus, proiectul prevede și furnizarea de orice alte informații pentru rezolvarea cazului pe cale amiabilă.Potrivit datelor oficiale furnizate de ASF, anul trecut au existat peste 7.000 de petiții pentru piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, iar o mare parte dintre ele au legătură cu regularizarea daunelor produse mașinilor avariate în urma accidentelor și cu lipsa de informații din partea asiguraților.
De altfel, 79% dintre petițiile legate de asigurări se referă la asigurărilor de tip RCA.Via Economica
Eu am lucrat la o mare companie de asigurari (care acum nu mai este pe piata) si noi (in orasul in care locuiesc eu) acordam aceasta asistenta asiguratilor ori prin intermediul inspectorilor de asigurare, ori prin intermediul inspectorilor de daune.
Eram noi (in orasul nostru, nu vreau sa vorbesc de cum era in toata tara) mai ciudati?
Mie mi se pare corect ca atunci cand incasezi o prima de asigurare de la un client, e de datoria ta sa servisezi acel client pe toata durata contractului de asigurare.