Marile orașe europene au început să impună restricții de circulație pentru mașinile poluante pentru a proteja mediul înconjurător, iar Bucureștiul s-ar putea alătura acestei inițiative chiar de la începutul anului viitor.
Unul dintre membrii Consiliului General al Municipiului Bucureşti a anunțat că va depune miercuri un proiect care vizează interzicerea graduală a circulației mașinilor poluante.
Proiectul prevede că circulația mașinilor cu motoare non-euro, Euro 1 și Euro 2 va fi interzisă în București începând din 1 ianuarie 2019, iar o interdicție similară va fi aplicată și pentru mașinile cu motoare Euro 3 începând din 2020 și Euro 4 începând din 2021.
Circulația ar urma să fie interzisă în intervalul orar 06:00 - 22:00, pentru a permite șoferilor aflați în tranzit prin București să circule pe timp de noapte. Proiectul prevede și aplicarea unei amenzi de 2.000 de lei în cazul nerespectării acestei interdicții.
Pe de altă parte, proiectul nu menționează modul în care va fi verificat gradul de poluare al mașinilor, însă la începutul anului trecut Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).
Acest proiect a fost însă trecut pe linie moartă după apariția unei propuneri privind introducerea unei noi forme de taxe auto.Cel mai devreme, proiectul va intra pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București în aprilie sau mai.
Via Mediafax
dar oare regula aceasta va fi valabila si masinilor companiilor de stat? tractoarelor, basculelor etc? ca unele din ele, de pe vremea lui gheorghiu dej inca refuze sa fie duse la remat si circula nestingherite cu gazeleluate la itp "pe bune"
ce se intampla cu masinile clasice, care mai toate sant non-euro?
In America (unde mai exact?) e posibil sa fie o calitate mai buna a aerului, dar omiti sa iei in calcul densitatea din Bucuresti de cca. 9000 loc./kmp* vs. America (din nou, unde in America mai exact?). Fanteziile tale cu America, pe care vad ca le expui obsesiv aici pe AM, nu se pot aplica in Europa, nicaieri, cu atat mai putin in tomberonul numit Bucuresti, unde abia daca avem spatiu sa nu ne calcam unul pe altul pe picioare. Tu daca stai in Harghita prin zona forestiera sau unde ziceai tu ca stai, nu deranjezi pe nimeni ca te plimbi cu V12, dar daca stai intr-o aglomerare urbana, afectezi direct pe foarte multi, iar atunci cei multi se vor simti nevoiti sa se apare cumva, chiar interzicandu-ti tie dreptul tau democaratic sa iti folosesti proprietatea personala. E de bun simt, daca observi.
*densitatea din Bucuresti de cca. 9000 loc./kmp este de circa 3 ori mai mare decat cifra de 3000 loc./kmp, care teroretic este limita maxima peste care confortul social se degradeaza. De aici decurg incredibil de multe probleme, m-as lungi enorm daca le-as insira aici si oricum sunt deja cunoscute tuturor. In Europa de vest cifra aia de 3000 chiar se ia in calcul la planificarea urbana si atunci cand se emit autorizatii de orice fel, dar pentru urbanistii de la noi notiunea asta de confort social nu conteaza, pentru ei conteaza doar spaga.
Mai intai ar putea face ceva sa stopeze cumva importul asta de cazane care nu numai ca polueaza, dar sunt un total pericol, iar masinile aflate deja in circulatie sa aibe o perioada de gratie de 3-4 ani.
Euro 4 benzina polueaza cam cat Euro 6 diesel.
Bucurestenii au inclusiv "catalizator la spate", impotriva noxelor. Panselutele nu trebuie poluate.
nu ati inteles ca Sam93 e una dintre victimele globalizarii, a socialistilor a comunistilor, a ecologistilor, a neoconilor, a martienilor, a plutonienilor si a venusienilor? E unul astia care isi tot cere drepturile batand din picior si dandu-se cu popneata de pamant, drepturi de care oricum beneficiaza si se bucura din plin. Inteleg ca traieste undeva intr-un catun din N tarii, un loc unde cu siguranta legea o face boborul dupa traditiile stramosesti cand se invoca " e dreptul meu, ce p...mea!"
In fine, nebunia din Bucuresti (si nunumai) trebuie rezolvata cumva: nu poti sa latesti drumurile nu poti sa scoti din palarie parcari. Pe de alta parte ar fi mai de bun simt taxarea peste masura a masinior extrem de poluante (si nu interzicerea lor) si asta din doua motive...pe langa diminuarea de pe strazile orasului a afumatorilor prin refuzul sau incapacitatea unora de a plati (deci trafic fluent, eliberarea spatiilor de parcare, aer mai respirabil), taxarea ar insemna si fonduri banesti care ar putea fi utilizate tot in favoarea soferilor.
Deci nu, personal nu sunt de acord cu interzicerea ci cu suprataxarea. Vrei sa-mi intri in oras cu mizeria din dotare? platesti. Nu vrei nu poti, c'est la vie, data viitoare.
Cu siguranta automobilele istorice/clasice vor avea (sau trebuie) cu totul alt regim.
Masinile istorice/clasice au oricum alt statut si ele oricum nu apar in trafic la orele de varf din timpul saptamanii.
Acum serios vorbind, eu stau linistit ca domnul Klaun Johanis sau Coana Mitza Primaritza imi vor da bani sa imi cumpar euro 6 sau full electric ca sa imi pot schimba Dacia.
Ca doar ei nu iau niciodata decizii impotriva cetatenilor.
În loc de păsuiri, de derogări și mai ales de propuneri ce pot atrage doar zâmbete ( grație 3-4 ani, circulație alternativă că pe vremea lui raposatu) toate demonstrând ce nivel de concepție depășit avem ar trebui să solicităm sprijinul legal de înlocuire a mașinilor poluante prin intermediul obligării producătorilor de a susține această modalitate de îmbunătățire a mediului( vezi politicile din statele respectabile care impun asemenea măsuri în baza rezoluției) , fie acordarea de facilități ( reduceri financiare, dobânda preferentiala și instrumente de achiziție încurajatoare ) astfel încât obținea înlocuirii unui auto vechi sau al achiziției unuia nou să fie mai rentabilă.
I: - cand vom circula pe autostrada A ( f x ... ) ?
R: - cand va fi gata !
...eu asa i-as fi dat leafa... cand erea shtatele de plata gata ... BTzPiMT !
acu: daca stai pe Dacia, pe Magheru...pe Mosilor ...etc si ai un Euro 2 ( sau 20 - 20 ! ) ce faci ?
- iei tacsiu sau iubaru dupe ce ai lasat " epocara" la ipotetica parcare publica la CORA sau alte promisiuni nesimtite ? nu cred !
- NU ! ...te duci linistit acas', dar seara de seara te opreste Rutiera sau Locala si tre' sa demonstrezi ca esti riveran ? iar nu cred !
Treburile astea se fac informatizat... un "sistem" IT bine facut si implementat "vede" ca tu esti cu E2 si te duci acasa... si vede ca dorelu cu E2 numa' trece pe acolo si polueaza !
pe pariu ca n-o sa functioneze !?
DE CE ? pt suntem in tzara unde scrie asa: DECLARATIILE ON-LINE ( !!!!! ) se depun la etajul II ...
de aia ! nah !
PS: da, si mie mi se pare o idee buna... la prima vedere cel putin.
Dar nu stiu cum in tarile "cu apa calda" din vest, aia au si masini de 20-25 de ani pe strazi si nu ii acuza nimeni ca polueaza. Eu cred ca singura solutie in Bucuresti este cea mai greu de implementat: decongestionarea traficului. E imposibil insa, pentru ca dezvoltarea imobiliara nu a tinut pasul cu capacitatea infrastructurii de transport. Chiar cand scriu acest mesaj, DN1, drumul ala cu 3 benzi, e blocat din Otopeni, pana la Arcul de Triumf. Adica 3 benzi blocate pe vreo 10 km. Si in fiecare dimineata e asa. Nu s-au construit linii noi de metrou, nu au aparut linii noi de transport in comun spre zonele dezvoltate, nu s-au largit arterele deja sufocate (vezi Prelungirea Ghencea), nu s-au facut piste pentru biciclisti.
Deci, la prima vedere, e o decizie buna. Dar judecand "la rece" probleme vor fi in continuare. Vor fi mai putine masini E2 sau E3, dar mult mai multe masini E4 sau E5. Adica cei care polueaza mai mult cu masina vor fi mult mai putini, iar cei care polueaza mai putin, vor fi mult mai multi. Deci se va ajunge cumva la acelasi nivel de poluare.
Rezolvare: 200-500 camere video inteligente, conectate in permanenta la un sistem informatic. Scanare, depistare, fotografiere, accesare baza de date si trimisa amenda automat in plic sau orice alta metoda se aproba. Nu e nevoie de stiker lipit nu stiu unde, e suficient numarul de inmatriculare. Iar pe langa aceste camere sa mai existe in jur de 10-20 operatori pentru identificare manuala, cel putin o perioada.
Administratia Bucurestiului din ultimii 20 de ani nu a fost in stare sa rezolve problemele de traficul si parcare, ba dimpotriva!
Spuneam mai demult ca eu as pune la zid (sau mai degraba dupa zid) toate persoanele cu functie de raspundere din administratie locala care au dat aprobari pentru constructii in oras fara a se tine cont de cerintele minime de urbanism! La fel si pe cei care au produs studii pline de minciuni pe baza carora s-au dat aceste aprobari!
Se fac claidiri pe fiecare petec de pamant liber, fara parcari suficiente, cladiri de birouri in centru orasului fara locuri de parcare, pe stradute inguste care se blocheaza odata cu darea in folosinta a cladirii (falusul de pe Ion Mihalache este cel mai bun exemplu, dar sunt multe altele), supermarketuri in centru samd.
dupa care vin "specialistii", de multe ori aceeasi cu cei care au bagat spaga in buzunar cand au dat autorizari care au dus la aceste aglomerari,si incearca sa rezolve problema punand restrictii oamenilor si dand amenzi!
Si nu as condamna asta daca ai avea optiuni, gen metrou peste tot, autobuze electrice & transport in comun efficient sau nepoluant!
Asa noi cumparam autobuze turcesti si reparam tramvaie de acum 30 de ani, iar prostii care si-au lua masina noua dupa 2004-2005 vor trebui sa le traga pe dreapta si sa se duca cu Otocaru' la job!
Prezentatoarea TV Firea sa faca parcari subterane, nu sa interzica oamenilor drepturi constitutionale. Cand Romania va fi o tara perfecta si bogata, putem visa la proiecte de mediu. Daca se ambitioneaza sa faca rau oamenilor, o sa se trezeasca cu un mare sut in kur. Fosta ministra a mediului, Plumb, a introdus o lege care taxa oamenii la sange. Acum statul romani da banii oamenilor inapoi, dar nu toti odata, ci esalonat in 5 ani! Nesimtita nu a patit nimic!! Eu cred ca li s-a facut de bataie sau mai rau. Sa nu se joace cu nervii oamenilor. Prosti, prosti, DAR MULTI!