Mai mulți deputați au inițiat un proiect prin care vor să interzică circulația în orașe pentru anumite categorii de mașini diesel și pe benzină, din 2025.
“Începând cu 1 ianuarie 2025, autovehiculele ce prestează servicii de transport persoane, inclusiv cele care efectuează transport în regim de taxi, Uber, Clever etc, precum și autoutilitarele, autoturismele și autocamioanele cu masa totală sub 7.5 tone care efectuează distribuție/ transport de mărfuri în interiorul orașelor trebuie să fie autovehicule verzi," prevede noul proiect legislativ.
Inițiatorii consideră că autovehiculele "verzi' sunt cele cu propulsie electrică, hibridă, pe bază de hidrogen, gaz natural comprimat sau GPL.
Utilizarea autovehiculelor de transport cu motoare diesel sau benzină va fi permisă în orașe exclusiv pentru intervenții în situații de forță majoră şi transport de persoane ocazional sau care tranzitează orașul.
Pentru transportul interjudețean și județean de persoane, public sau privat, inclusiv pentru pentru efectuarea curselor pentru serviciu (navetă), local sau județean/ interjudețean,”persoanele fizice sau juridice vor putea deține licențele de transport numai în condițiile în care parcul total de autovehicule deținut de transportator (persoana juridică sau fizică ce efectuează transportul de persoane) conține autovehicule verzi într-un procent de minim 80% din flota necesară desfăşurării activității”, începând tot cu cu data de 1 ianuarie 2025.
În plus, toate persoanele juridice cu capital majoritar de stat şi instituțiile publice din România vor fi obligate să aibă în parcul propriu minimum 80% autovehicule verzi începând cu data de 1 ianuarie 2025.
Via profit.ro
"Prevederea este inclusă într-un proiect legislativ inițiat de un grup de deputați PSD și UDMR, care susțin că că tehnologiile au avansat şi preţurile de cost atât în ceea ce priveşte producţia de motoare, cât şi pentru achizjţia de autovehicule de către populaţie s-au redus, iar în contextul gradului de poluare ridicat din oraşe, este nevoie de o măsură care să se adreseze tuturor deţinătorilor de autovehicule care își desfăşoară activitatea în oraşe."
PSD si UDMR. Sper ca PSD sa piarda la scor si UDMR sa nu intre in Parlament.
Sincer ma asteptam la o asemnea propunere din partea USR.
Dar vorba unui mucalit, toti sunt aceiasi mizerie.
De ce sda piarda la scor cand initiativa legislativa pare sa fie buna din tonul tau?
Din partea infierbantatilor din USR nu te poti astepta decat la chestii radicale in genul inchisoare pentru detinere de masina diesel sau munca in folosul comunitatii pentru tentativa de achizitie de masina diesel noua.
E bine ca in sfarsit se prind si legiuitorii ca GPL-ul e o solutie reala pentru imbunatatirea aerului din orase fiind si accesibila si disponibila imediat fara costuri prea mari si cu beneficii reale in materie de emisii si mai ales costuri de rulare.
S-au prins de curand si cei de la Dacia ca impingerea GPL-ului in detrimentul benzinei ii ajuta sa reduca emisiile la nivel de flota.
Eu sunt de parere sa se interzica total traficul in orase si toata lumea sa mearga cu biciclete electrice si IT-istii pe trotinete ca-s mai cu moț. Si nu o sa mai moara nimeni decat de reumatism.
Abia astept sa-mi activez din nou vechea mea bitza Ukraina cu dinam cumparata de taica-miu de la cooperativa in 1977. Bitza istorica, scap de taxe.
PS
si GPL polueaza, mi-aduc aminte ca autobuzele de pe timpu lu nea Nicu, alea cu tuburi deasupra, cam puțeau si ele.
In acelasi timpse poate gandi si o metoda de descurajare a accesului in zonele aglomerate pentru masinile poluante...nu neaparat cu taxe. Exista exemple suficiente in alte tari mai civilizate.
@Sandu : este normal sa dai ceva timp oamenilor si firmelor sa se pregateasca, nu poti sa vi cu astfel de restrictii "de ieri pe azi". Asta a fost unul din criticile importante (si de bun simt) ale proiectului de anul trecut din bucuresti.