Update: Proiectul a fost adoptat miercuri de Consiliul General al Municipiului București.
Știrea inițială:
Programul Primăriei Capitalei pentru casarea mașinilor vechi, cunoscut neoficial și drept Rabla pentru București, este pe punctul de a reveni cu o nouă ediție în acest an, potrivit unui proiect anunțat în această săptămână.
Programul se adresează doar proprietarilor de mașini cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 și prevede acordarea unui voucher cu o valoare de 9.000 de lei care va putea fi utilizat pentru achiziționarea unei mașini non-diesel cu norma de poluare Euro 6 sau a unei mașini electrice sau hibride.
Pe de altă parte, cei care casează astfel de mașini vor avea posibilitatea să folosească voucherul și pentru achiziționarea de produse electrocasnice, în cazul în care nu doresc să cumpere o mașină nouă.
Primăria va aloca în total 5.000 de vouchere, iar prioritate vor avea locuitorii Bucureștiului care au domiciliul în perimetrul Zonei de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA).
Decizia este justificată de Primărie prin faptul că, începând de la 1 ianuarie, a intrat în vigoare noua taxă Oxigen, prin care mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu mai au voie să circule în zona ZACA, astfel că locuitorii respectivi nu mai au nicio posibilitate legală de a folosi propriile mașini.
Zona ZACA este delimitată de P-ța Victoriei - bd.
Iancu de Hunedoara - sos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăşeşti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie sos.Pandurilor - sos. Cotroceni - spl. Independenței - str. Știrbei Vodă - str. Berzei - str. Buzeşti - P-ta Victoriei.Proiectul urmează să fie supus la vot în ședința Consiliului General din 29 ianuarie, iar pentru moment singura mențiune este că voucherele vor fi acordate în perioada 2020-2021.
Noua taxă Oxigen pentru București prevede ca mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu au acces în zona ZACA, dar plătesc o taxă pentru a putea circula în restul Bucureștiului. În schimb, mașinile Euro 3 plătesc taxa și au acces în orice zonă a Bucureștiului, iar o măsură similară va fi implementată din 2021 și pentru mașinile Euro 4. Amenzile pentru neplata taxei vor fi aplicate însă doar de la 1 martie.
Tot în ședința din 29 ianuarie, Primăria va supune la vot un nou regulament pentru circulația taxi-urilor.
Daca stirea era despre Copenhaga, Oslo, sau chiar Cluj, erati toti in genunchi, cu laude pentru acele orase moderne ale viitorului ”curat”.
Bleah !
Mai avem două ture de campanii no? Binenețeles că avem, acum toți vor arate că doresc binele oamenilor.
Posesorii acelor mașini, non-euro, euro 1 & 2 dacă aveau bani crezi că mai dețineau mașinile respective cu acele norme?
9.000 lei la cursul actual înseamna 1884 euro.
Dacia logan versiunea Acces este 7530, ( cea mai amărâtă versiune) restul de unde or să scoată persoanele respective ?
Crezi că vor fi atât de proști încât să se încarce cu niște rate la bănci ? Eu nu cred.
Tu întâi compară salariile & pensiile din țară, cu salariile & pensiile din exterior, pe lângă asta calculează tu frumușel cât intră într-o familie germană de două persoane, apoi caută tu frumușel și compară prețurile de la Dacia din Germania cu cele din România, o să vezi că Dacia în Germania este mai ieftină.
Apoi poți să-ți dai cu opinia.
De când românul a primit acces la internet, majoritatea au devenit politicieni, intelectuali, etc.
@loeugen : la Emag ai prins de fiecare data chilipirurile de la Black Friday? Dar la Lidl ai prins mereu orezul ala de 1 leu/kg?
Hai pa!