Prin urmare, nu este o surpriză că Ministerul Mediului a anunţat continuarea programului în 2016. Pentru moment, bugetul alocat nu a fost încă stabilit, însă autorităţile au dat asigurări că principalii parametri ai programului vor fi valabili şi în continuare.
"Programul Rabla va continua şi în acest an. Nu avem încă un buget pentru Rabla, dar cu siguranţă va exista. Prevedem ca programul să continue aşa cum a fost", a declarat Cristiana Paşca-Palmer, Ministrul Mediului.
Prin urmare, valoarea primei de casare va rămâne de 6.500 lei, la care se adaugă diverse bonusuri: 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100 g/km, 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid şi 2.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric.
Anul trecut, autorităţile au acordat 20.000 de tichete valorice pentru persoane fizice şi 5.000 pentru persoane juridice, pe baza unui buget de 162.5 milioane de lei.
Totuşi, viitorul programului Rabla este în pericol, întrucât autorităţile vor să analizeze dacă acesta are într-adevăr efecte asupra calităţii aerului.
"Trebuie să facem un studiu, să vedem cât s-a îmbunătăţit calitatea aerului în mările oraşe în ultimii 10 ani. Rabla rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim, însă, ce vrem să facem şi în următorii ani", mai precizat Paşca-Palmer.Via Economica
Adica pe bune, chiar si cu emisii scazute, numarul de masini e in crestere asa ca nicio sansa ca emisiile sa fie mai scazute in orase acuma fata de acum 10 ani... Mai mult, astia au impresia ca doar masiniile produc emisii sau ce saracie ?! Fabricile nu? centralele de cartiere, de blocuri, de apartamente ? Acestea produc cumva flori ? Nu imi dau seama la ce rezultate s-ar astepta.