Programul Rabla 2025: fără finanțare pentru mașinile diesel

de Alexandru Monenciu
Joi, 06.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ghidul proiectului pentru Programul Rabla 2025 a fost lansat în dezbatere publică, anunță ministrul Mediului, Mircea Fechet. Una dintre noutăți este că Agenția Fondului pentru Mediu nu va mai finanța achiziția mașinilor diesel.

Programul Rabla 2025 este, fără îndoială, unul dintre cele mai urmărite subiecte.

Cel mai probabil, programul va demara în luna aprilie și, potrivit celor mai recente declarații făcute chiar de ministrul Mediului, Mircea Fechet, va avea o singură sesiune care se va desfășura până la epuizarea fondurilor.

Ghidul proiectului a fost lansat în dezbatere publică și vine cu câteva noutăți. Cea mai mare este că Agenția Fondului pentru Mediu nu va mai finanța achiziția de mașini echipate cu motoare diesel.

"Cred că rămăsesem singura țară din Uniunea Europeană care încă mai încurajam achiziționarea de mașini diesel, iar în acest context, cu mari aglomerări urbane, mașini extrem de poluante, am decis să fim în rând cu lumea și să scoatem dieselul," a declarat Mircea Fechet.

În ceea ce privește valoarea ecotichetelor, aceasta va fi după cum urmează: 7.000 de lei pentru achiziționarea unei motociclete, 10.000 de lei pentru mașini cu motor termic sau hibrid, 13.000 de lei pentru mașini plug-in hybrid și 25.500 de lei pentru achiziționarea unei mașini pur electrice.

Desigur, rămâne valabilă necesitatea predării spre casare a unui vehicul vechi.

Pe lângă eliminarea mașinilor diesel, mai există câteva condiții: mașinile cu motoare termice sau hibride trebuie să aibă un preț maxim de 60.000 de euro cu TVA și emisii de CO2 de maxim 145 g/km (120 g/km pentru motociclete).

Mai departe, prețul maxim pentru mașinile PHEV este de 70.000 de euro cu TVA, iar emisiile trebuie să fie mai mici de 80 g/km.

Tot 70.000 de euro cu TVA este și prețul maxim pentru mașinile cu zero emisii.

via Economica

Comentarii (9)

  • nu e o problema, oricum masinile diesel sunt mai bune second hand, abia iesite din rodaj.
    Unde mai pui ca ai mai multa baza intr o masina care a functionat cativa ani, fata de una noua si complicata
    8 5
  • Seriff
    Sunt o gramada de masini diesel care au emisii mai mici decat cele pe benzina, daca tot te intereseaza de emisii.
    9 5
  • La preturile actuale ... nu e mare branza, exceptand EVs
    Taxarea dupa poluare si standard euro va fi insa f interesanta :)
    4 0
  • Anonim
    Taxa de mediu este total aiurea stabilita . Trebuia o suma fixa egala indiferent de ce tip de motorizare cumperi . Care este scopul acestui ajutor ? Nu sa reinoiesti parcul auto care in Romnaia are o medie de peste 15 ani . Daca unul vrea sa schimbe un diesel cu unul nou nu polueaza mai putin ? Ca cel care vrea diesel nu il pui in masina electrica . O masura discriminatorie clar dar cine sa i-a atitudine cine sa se autosesizeze ? Avocatul poporului ? Ala doarme in papucii statului .
    5 3
  • Diesel-ul nou poluează mai puțin decât cel vechi dar mai mult decât un benzinar sau un EV nou. Acum înțelegi?
    3 6
  • Descalecatu
    Un Golf 2.0 tdi avea emisii mai bune decat 1.0 tsi cand inca era disponibil.
    Pentru exterior, autostrada, treaba si tractat DIESEL IS KING. Juliti-va cat vreti ca asta nu se schimba prea curand.
    3 1
  • programul rabla ar trebui sa ia in calcul la emisii si NOx si PM2.5, nu doar CO2, asta daca vor o justificare solida in eliminarea dieselului de la obtinerea primei.
    ca altfel, alde astia care fac la bidon si respira funingine vor continua sa faca pe prostii si sa intrebe ce-aveti bre cu dieselul ca doar are emisii mai mici decat benzina?
    2 1
  • Pai cred ca au luat în seama prin eliminarea diesel-ului din program.
    1 0
  • intotdeauna cele mai bune sfaturi de la iecspertu' lu' peste prajit, somitatea @nsrei:

    masinile diesel sunt mai bune second hand, abia iesite din rodaj.
    ai mai multa baza intr o masina care a functionat cativa ani

    dar daca ne gandim mai bine...

    masinile diesel sunt mai bune third hand, cu inca niste rodaj.
    ai mai multa baza intr o masina care a functionat inca cativa ani

    in plus...

    masinile diesel sunt mai bune fourth hand, cu inca mai mult rodaj.
    ai si mai multa baza intr o masina care a functionat inca cativa ani

    sau mai bine...

    masinile diesel sunt mai bune fifth hand, cu inca si mai mult rodaj, merg ca unse dupa 3-400k km.
    clar ai mult mai multa baza intr o masina care a functionat ani si ani la rand

    s.a.m.d. spre atingerea idealului...

    masinile diesel sunt cele mai bune 14th-17th hand, cu rodajul facut ca la carte, merg ca unse abia cand trec de 1 milion de km, adica e unsoare peste tot prin motor, ulei, fum si motorina pe motor, pe langa motor, pe sub motor, pe asfaltul de sub masina, pe mainile soferului, pe mainile prietenilor soferului, pe volan, pe hainele soferului, in narile soferului, in plamanii soferului, pe fata soferului, pe perna din patul soferului, pe sotia soferului, pe copiii soferului, pe caietele de scoala ale copiilor, in creierul soferului, pana cand motorina si uleiul inlocuiesc complet substanta cenusie si gandirea nu se mai face prin sinapse, ci prin legaturile chimice ale hidrocarburii motorinoase.
    abia atunci ai cea mai mare baza intr o masina, cand a functionat minim 20 de ani, merge si e smechera si in prezent si categoric va mai merge inca de cel putin 10x ca pana acum, sa nu uitam, abia a iesit din rodaj, practic ea acum isi incepe viata cu adevarat. baieti, puneti mana pe masini din astea adevarate cat inca mai exista astfel de comori.
    P.S.: neaparat cu D si I rosu.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru