"În şedinţa de Guvern din această săptămână vom prezenta bugetul AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu, n.r.). Se va aproba acest buget miercuri, astfel încât să putem lansa cât mai repede programele "Rabla Clasic", "Rabla Plus" şi "Rabla pentru electrocasnice". Am dublat bugetul pentru "Rabla Plus" şi practic numărul de maşini care vor beneficia de un asemenea sprijin. Este vorba despre zile şi vreau să aştept ziua de miercuri pentru a avea bugetul aprobat şi apoi voi comunica şi ziua, şi ora de lansare a Programului Rabla", a declarat ministrul Mediului, Barna Tanczos.
Ediţia din acest an a programului "Rabla Clasic" va avea un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mare decât în 2020, ceea ce va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.
Pentru 2021, în cadrul acestui program, va fi majorată atât prima de casare - de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid - de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km - de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.
Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin "Rabla Clasic" poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.
Tot anul acesta va exista o nouă ediţie a programului "Rabla Plus", cu cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior.
Pe baza bugetului alocat în acest an, prin "Rabla Plus" vor putea fi achiziţionate până la 6.600 de maşini electrice 100% şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in, conform datelor autorităților.
Via Agerpres
Pe noi, contribuabilii, nu ne întreabă nimeni la ce trebuie folosiți banii! Sper sa nu se mai cumpere atâtea mașini subvenționate, sper că totul sa fie cat mai natural posibil - ai banii necesari, cumperi, nu ai, te uiți lung...
Pe piata SH, daca stai sa cauți si sa verifici, găsești mașini foarte bune!