Programul Rabla 2016: va fi mai bun sau nu va mai fi deloc?

de Daniel Popescu
Marti, 27.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autorităţile vor decide în luna noiembrie schimbările pe care le vor introduce în cadrul Rabla, însă nu este exclus ca programul să fie abandonat.

Esential 25.000 de tichete Rabla au fost disponibile în acest an
6.500 de lei este valorea unui tichet Rabla în 2015
Autorităţile române au oferit primele informaţii cu privire la programul Rabla 2016, în contextul în care ediţia din acest an se apropie de final. Ministerul de Finanţe va analiza rezultatele programului din acest an şi, după stabilirea bugetului de stat pentru anul viitor, va lua o decizie cu privire la Rabla 2016.

Autorităţile afirmă că vor încerca să îmbunătăţească programul, însă nu exclud nici varianta ca acesta să dispară în cazul în care analizele vor demonstra că nu a fost eficient.

"Trebuie văzut ce s-a dorit iniţial, care au fost eventualele piedici în calea celor care ar fi putut să acceseze un astfel de program şi dacă putem să aducem schimbările necesare în direcţia respectivă. Dacă da, îl putem menţine, desigur mult îmbunătăţit", a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice.

În 2015, statul a acordat 25.000 de tichete de câte 6.500 lei, dintre care 5.000 pentru persoane juridice.

În prezent mai sunt disponibile 500 de tichete pentru persoane fizice şi 2.100 de tichete pentru persoane juridice.

Informaţiile anunţate de autorităţi vin în aceeaşi zi în care Dacia a solicitat mărirea numărului de tichete pentru anul viitor, în condiţiile în care programul se dovedeşte a fi unul de succes. "Am lansat programul Rabla, care aşa cum este el se apropie de vreo 20.000 de maşini vândute. Deci avem un program care îşi face efectul", a precizat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.

Via Economica

Comentarii (6)

  • Ar fi pacat ca acest program sa dispara. E singura cale prin care pretul unei masini noi mai poate scadea cu inca 1.500 euro. In unele cazuri reducerea rabla este mai mare fata de reducerea comerciala, spre exemplu Renault si Dacia , ofera o reducere comerciala de maxim 1.000 euro ( aberant ) , asta in cazul in care Kia, Ford, Peugeot, etc ofera reduceri comerciale si de 3 mii, de 4.500 si respectiv de 6 mii euro fara program rabla. Daca mai adaugam si programul deja ne iese o reducere substantial de buna.
    6 2
  • Adrian
    Daca la final pretul iese mai mic la DACIA - RENAULT, ce conteaza discount-ul?
    Nu urmaresti discount-ul, ci pretul final.
    4 1
  • Eu mi-am cumparat Peugeot , pentru ca era mai ieftin cu discount decat Dacia cu discount . Nu mai vorbim de dotari . Si chiar nu inteleg ... de ce dracu` e mai scump Sandero cu 400Eur decat Logan ?!

    Tot nu-i inteleg pe cei de la Dacia - pilot si navigatie optional si la modelul de varf ? Aaaa ... stai ... la modelul de varf , nu poti pune decat motorizari de baza ?! CE ?

    Au malai in cap sau tarate ?! Am avut Logan din 2008 si a fost o masina buna , insa pretul stabileste achizitia , mai ales daca e noua - iar daca ai ajuns sa compari intre un lowcost si o alta cu discout si alta e mai ieftina - eu zic ca alegerea este deja facuta .
    7 0
  • MOTESCU IULIAN DE GORJJJJJ
    DACIA DE 4OOO EURO PE CAND LA NOI ? KWID - Y,,,,, CE SE FABRICA DEJA IN INDIA , TANGER .
    1 0
  • La golaniile de la noi nu o sa vedeti Dacia de 4 sau 5 mii de euro ca in India de exemplu, Guvernul ce mai mananca? Ca doar au contract cu uzina, nu?
    0 0
  • Ion Pana
    Corect este ca cei ce vand masini noi sa primeasca la schimb RABLA, , diferenta de bani sa fie achitata de cel ce achizitioneaza masina nua.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru