Cumpărătorul este obligat să asigure autoturismul cumpărat printr-o poliţă Full Casco fără franşiză care va acoperi cel puţin riscurile totale şi parţiale de furtă şi daună.
În plus, acesta se angajeză să nu înstrăineze maşina pe toată durata de valabilitate a garanţiei. Ediţia 2014 a Programului ”Prima Maşină” va beneficia de un plafon total al garanţiilor de 50 de milioane de lei. Pentru a fi eligibilă în acest program, maşina cumpărată trebuie să fie nouă, să respecte cel puţin normele Euro 5 şi să fie cumpărată de la o firmă care are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor. Nu există nicio reglementare vizibilă în proiect care să împiedice o persoană să cumpere o maşină prin acest program dacă au mai avut în trecut un autovehicul sau dacă deţin în prezent un autoturism. Programul Prima Maşină nu poate fi aplicat încă, deoarece trebuie publicat un alt articol în Monitorul Oficial care să includă normele de aplicare ale acetui proiect. Asta înseamnă că data de pornire cel mai probabilă a programului este undeva în luna decembrie a anului curent. Avansul de 5% din valoarea de contract a autovehiculului are rolul de a preveni creditele neperformante fără a înlesni accesul la program. În cazul unei maşini de 50.000 de lei fără TVA, avansul ar fi situat la 2.500 de lei, ceea ce înseamnă că preţul nu este prohibitiv.Via ZF | Sursă foto
cu ~600 eur avans, la banii astia, iti poti lua ceva decent, daca mai pun si dealerii de un discount, doua acolo, poti face o afacere buna.
scrie undeva cat e dobanda, sa facem o estimare a ratei pe 5 ani cu avans minim si suma maxima ?
Ar fi bine sa mergeti voi (automarket - ar fi un bun subiect de articol) ori unul dintre useri (daca e unul care chiar vrea sa-si ia masina) si sa ne lamurim.
@mog...la 14.000 e (mai mult decat) decent
Parerea mea e ca un asemenea program nu e fiabil in Romania......nu avem salarii de masini noi......
Eu castig lunar in jur de 1200 lei......poi daca dau 10 milioane rata la masina pe luna eu din ce mai mananc si sa mai si traiesc......
Si sa nu uitam ca 50% din muncitorii acestei tari au salari intre 800-1400 lei.......ceea ce rezulta ca din start......acest program nu va avea succes
poi...ai uitat ca jumate din rata e moca, CASCO e de bun simt sa-l ai (cel putin la masina noua), "revizi" sunt presupuse la o masina noua si sari peste intretinere si altele ca astea sunt STRICT ale tale.
era sa uit un lucru important: 50% finantarea guvernamentala.
50% din dobanda e finantata de stat, nu 50% din rata
- un avans minim de 5% din valoarea maşinii şi
- dobanda fiind subvenţionată de stat în proporţie de 50% şi
- finanţarea fiind garantată guvernamental în proporţie de 50%.
si ai dreptate
Poi, la 1200, nici n-ar trebui sa te gandesti la un credit. Poi, daca prin minune s-ar inventa programul care sa-ti faca rata de 150 RON/luna, daca mai pui pretul carburantul, al intretinerii, masinii, al asigurarilor, n-ai mai avea din ce sa traiesti.
Poi, in Romania salariu mediu net este de 1600 RON pe luna. Poi daca e net inseamna ca sunt suficienti oameni care castiga si mai mult decat atat si care pot sustine o asemenea rata, care este foarte avantajoasa comparativ cu un credit nesubventionat. Poi daca tu nu te numeri printre ei, ne pare rau, da' nu zice ca nu-i buna initiativa, pentru ca sunt multi oameni care pot profita de ea