Prima Maşină este un program lansat de autorităţi în 2015 cu scopul de a stimula tinerii să cumpere maşini noi prin credite mai avantajoase decât cele obişnuite, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand.
Totuşi, dobânzile foarte apropiate de cele ale unor credite obişnuite de nevoi personale nu i-au convins pe tineri să apeleze la acest program, care în cele din urmă s-a dovedit a fi un eşec: doar 193 de români au accesat anul trecut credite prin Prima Maşină, deşi Ministerul Finanţelor avea un plafon de 350 de milioane de lei, suficient pentru minim 14.000 de credite.
Guvernul a decis în luna ianuarie să continue acest program, iar în această săptămână a aprobat proiectul prin care se introduc unele modificări importante. Principala noutate este că avansul de 5% poate fi achitat şi prin intermediul unui voucher obţinut în cadrul Programului Rabla 2016. Totuşi, ca urmare a popularităţii scăzute a programului, plafonul garanţiilor a scăzut la numai 100 de milioane de lei.În proiectul iniţial, Ministerul Finanţelor a propus impunerea unei dobânzi maxime formată din dobânda ROBOR la 6 luni plus o majoră de cel mult 3% pe an, însă actul aprobat de guvern nu menţionează nimic despre acest lucru, astfel că şansele ca Prima Maşină să devină un program mai atractiv sunt relativ mici.
Programul Prima Maşină permite persoanelor fizice să primească o garanţie guvernamentală la contractarea unor credite pentru achiziţionarea unei maşini noi cu un preţ de cel mult 50.000 de lei fără TVA.
In timp ce masinile demareaza din ce in ce mai repede, ei se misca mai incet.
Nu inteleg ce pe an ce trece avem legi care se adopta mai greu!
P.S Stiu, dar nu vreau sa zica cineva ca jignesc competentele "alesilor"
1. categoria tinerilor care au venituri mici, prefera sa ia o masina la maxim 5-6k euro si sa plateasca 5 ani la banca un credit normal (sau sa lucreze 1-2 in strainatate cu truda si la limita subzistentei ca sa poata strange acei bani)
2. categoria tinerilor care isi permit ceva mai mult, nu vor sa cumpere Dacia Logan sau Renault Clio cu motoare de 0.9 in care daca bagi 2 persoane si 2 bagaje gafaie, vor o Skoda Octavia decenta cu putere destula care trece de pragul de 11000 euro... in acest fel, si acestia se indreapta tot spre second-hand pentru ca isi permit un Audi A4 sau BMW seria 3 din 2011 cu putin peste 100 k km la bord si ce au fost rulate in tari civilizate unde 200 k km inseamna vreo 50 - 70 k km rulati pe drumurile noastre rupte...
Asadar, nu are cum sa aiba success un asemenea program daca cei care il gandesc au alte porcarii in cap... nu fac o analiza pe populatie, ci fac cum cred ei ca gandeste populatia...