A doua generație Dacia Duster este apreciată de clienți, element demonstrat inclusiv de faptul că SUV-ul produs la Mioveni a fost a șaptea cea mai vândută mașină în Europa în luna august. De asemenea, în ultima perioadă, popularitatea SUV-ului a crescut puternic și în România, unde a fost cea mai vândută mașină în luna iulie, depășind chiar și tradiționalul Logan.
Chiar dacă Duster și-a câștigat inițial reputația pentru prețul accesibil comparativ cu cel al concurenței directe, aproape jumătate dintre clienți aleg versiunea de top, potrivit declarațiilor făcute de Hakim Boutehra, director general al Renault Commercial Roumanie, pentru publicația Ziarul Financiar.
"Clienţii noi mizează mult pe versiunile superioare. În prezent, 40% dintre clienţi optează pentru versiunea de top, cu climatizare automată şi toate dotările", a precizat el.
În plus, Boutehra afirmă că printre clienții lui Duster se numără și persoane care până de curând mizau pe modele premium second-hand.
"Noul Duster atrage clienţi de la alte mărci, în special atrage clienţi care până acum cumpărau maşini premium la mâna a doua.
Vedem clienţi care înainte au avut un BMW şi acum optează pentru un Duster. Este un nou tip de client pe care îl cucerim", a adăugat Boutehra.De altfel, cu ceva mai mult de un an în urmă, oficialii Renault din Franța declarau public că nu vor extinde gama de modele Dacia, întrucât mizează puternic pe atragerea de foști proprietari de mașini second-hand. La vremea respectivă, circa 40% dintre clienții Dacia avuseseră anterior o mașină second-hand.
Via Ziarul Financiar
Cum se poate întâmpla asta?... se întreabă românul.
Ăia din vest au fumat din greu sau au tras prea mult pe nas, că altfel nu se explică. Degenerați.
Cum să lași tu ditamai bemveu' second-hand pentru o Dacia(=cazan, coajă etc.)?
Ce sacrilegiu!
Tu ce ai alege intre un BMW 5 series F10 de ex. la 15 mii euro si un Duster nou ? Trebuie sa fii cel putin senil sa crezi ca Duster se poate compara la calitate, tinuta de drum, fiabilitate, performante de BMW.
40% versiunea de top, restul versiunile " dezbracate " ?
@Un baiat
Versiunea de top costa 20.000 euro, daca faci comparatie cu Bmw de 15.000, deja ai un avans de 5000 euro in favoarea Bmw, cu toata intretinerea mai scumpa, deci corect ar fi Bmw de 20 000 euro vs Duster de aceeasi suma.
Vorbind strict pe cifre, Bmw in Europa depaseste vanzarile Dacia cu mult,deci haideti sa nu exageram cu modestia si pragmatismul vesticilor, Dacia de multe ori este a doua sau chiar a treia masina.
Preț mic, salarii mari, binențeles că le convine.
Și stați liniștiți că cei din vest nu gândesc cu mult mai diferit față de cei din est, pur și simplu situația financiară este mai bună și atât.
Să nu exagerăm cu reclamele astea... ieftine, Dacia în general e mașină de navetă in vest, Audi-urile, Benz-urile, Bmw-urile sunt păstrate doar pentru eventualele concedii și să nu piardă mult la revânzarea lor.
Să nu veniți cu argumente că aș fi un frustrat sau bmw fan boy, informațiile le am din surse sigure.
Ia faceți Duster de 8500 cu toate dotările ce are la prețul de 18k, să vedeți că nu ar putea face față la comenzi în țară.
Deci să nu exagerăm. ;)
Totul ține de situația financiară.
Încă se mai simte mentalitatea comunistă la mulți dintre voi, ceva de genul, dacă un român nu-și permite un Duster nou, nu are voie să-și achiziționeze o mașină second, fiindcă este catalogat, cocalar. Penibil.
https://www.focus.de/auto/neuheiten/j-d-power-studie-2018-premiummarken-machen-oefter-probleme-mit-diesen-autos-sind-kunden-wirklich-zufrieden_id_9277174.html
https://amcdn.blob.core.windows.net/media/1/root/jd-survey-results.jpg
Au ajuns la performanta sa fie sub Fiat.
Se vand pentru ca reprezinta un statut. Un statut pe care il ai daca o iei noua; un statut pe care nu-l ai si doar vrei sa pari altceva daca o iei sh. Simplu.
https://www.focus.de/auto/neuheiten/j-d-power-studie-2018-premiummarken-machen-oefter-probleme-mit-diesen-autos-sind-kunden-wirklich-zufrieden_id_9277174.html
https://amcdn.blob.core.windows.net/media/1/root/jd-survey-results.jpg
Se vand pentru ca reprezinta un statut. Un statut real pentru cei care le cumpara de noi (chiar daca mai mult de jumatate sunt imbogatitii din China); un statut imaginar pentru cei care le cumpara sh si care doar vor sa para ceva ce nu sunt. Simplu.
un cocalar adevarat nu-si schimba bembeu' nici pe un haudi sau mertzan,ce sa mai vorbim de Duster..
Si de fapt nici macar nu-i singura masina...este de fapt rezerva rezervei...ca ei au minim cat 5 masini de familie...puse una peste alta...depozitate intr-un raft in debara.
Hai sa fim seriosi....in DE salarul mediu este 3000 euro...fara sa punem la socoteala ca mai au nevoie si de apa. Chiriile sunt foarte mari acolo...sa lucrezi un an de zile pt o masina...nu prea le convine...ca sa-si cumpere BMW trebuie sa lucreze 3-4 ani...tras pe branci...si sa nu uitam...la ei nu tot timpul ,masina arata ce IQ mare are...(prin compensare)...
3000 euro le asigura lejer rata lunara la un leasing pt. o masina premium. 1000 euro / luna rata la ei nu ii chinuie atat de mult. Daca vor masina premium si nu seria 1,2,3 ci de la 4 in sus, le au oricand. Oricum majoritatea masinilor noi indiferent cat costa sunt luate in leasing. Nu neaparat din lipsa banilor cash. Au lucurui mai importante de facut cu banii nu sa ii ingroape in fiare. Numai cu educatia copiilor cat cheltuie....dar leasing-ul nu il simt pt. ca au salarii mari aproape toti.
Ca in vest castiga lumea brici, ca umbla cainii cu covrigi in coada, ca vesticii is nu stiu cum, se prea poate. Unii cunosc pe altii, altii cunosc cazuri concrete, cai verzi pe pereti pana la urma.
Plus, cum spunea cineva mai sus, eternele comparatii intre autovehicule noi si cele second. Comparatii fara sens si fara cap.
Daca un Duster este 20.000 de euro, nou, full, aia e masina noua. Adica, ai garantie pe ea cat ai, bagi tu ca prim proprietar 170-200.000 de km in 3-5 ani, nu te doare capu de reparatii scumpe, nu te doare capu de costuri de intretinere scumpe (pentru ca e Dacia si pentru asiguratori si brandul conteaza f mult), iti faci treaba cu ea, iar la final, daca ai un pic de cultura economica, tragi linie si vezi ca masina aia, in X ani, ai bagat Y bani in ea (ma refer la tot ce implica o masina) si ti-a rezultat Z cost/km.
Cumparam un BMW la 15.000, rulat aproape 200.000 de km sa zicem (poate mai mult poate mai putin), garantie ioc, insa incep costurile de intretinere: piese importante scumpe (pentru ca degeaba circula prin Germania si nu are uzura...pe dracu.....replica asta cu nu are pic de uzura mi se pare geniala....deci o rulat cat o rulat dar nu are pic de uzura si pe urma o bagi pe drumurile din Romania), costuri cu asigurarile scumpe (cine isi cumpara nu stiu ce rachete de BMW-uri si ii face doar RCA, ii chiar cretin, da ma rog....fiecare de cati bani are), etc etc.
Ideea este ca vesticii au o cultura a costurilor mai bine definita, si estici nu prea. Asta e singura diferenta. Vesticii isi iau masini raportate la puterea lor de cumparare si cu o gandire justa asupra buzunarului personal, esticii isi iau masini care sunt la puterea lor de cumparare (adica second-uri) dar nu sunt raportate la puterea lor de intretinere.
Si mai spunea cineva ca ar fi plina tara de Dustere daca ar fi la 8000 si ceva de euro. Pe bune ? Adica si saraci si cu pretentii. Daca ar fi asa, ar latra lumea si mai mult, ca Dacia e si mai cotet la 8000 de euro si de banii aia, mai bine cumperi un Opel Astra de 10 ani vechime....sau ma rog, orice alta masina second....fara pic de uzura :)
iar cu masina din De, sa ma lasati, Polo la 170 km/h pe autobahn, oi fi eu nebun, dar numai masina second sa nu iei!
un calcul simplu al traiului din Germania in functie de oras:
- locuinta 1000 euro,
- mancare pentru 3 - 600 euro,
- haine + telefoane + net + maruntisuri 200 euro,
- 1 x auto 250 euro lunar + 100 euro asigurarea ca doara sunt 2 care conduc + 75 euro combustibil.
- iesit in oras + copil + alte chestii minime de socializare 500 euro.
Deci ca sa ai un minim necesar pentru o viata decenta va puteti raporta la aceste calcule!
O zi frumoasa!
Sa avem salarii ca vesticii, yuppy....toata lumea asta viseaza. Da frate, da vesticii au economie, si atunci au din ce sa aiba salarii. Iar salariile mari implica si nivel de viata ridicat. Asa nu gandeste nimeni.
Da, sa avem salariile vesticilor cu situatia din tara asta. Pai ar fi raiul pe Pamant. Sa curga banii, sa ii adunam toti cu furca. Cand o sa fie tara asta competitiva si economic/politic brici, atunci o sa putem vorbi. Adica niciodata. Pentru ca nu se vrea.
Bmw este peste Volvo si Jaguar la fiabilitate, conform majoritatii topurilor de fiabilitate, ca medie se afla la jumatatea listei, nu sta cel mai prost.
@Tatraus
Posesorii de modele vechi nu sunt asa buni prieteni cu mecanicii, doar cand vine vorba de modificari, tuning, nu sunt legende, modelele vechi sunt clar mai fiabile, dar asta nu inseamna ca orice posesor de model nou a avut zeci de probleme imediat dupa garantie.
@MarDark
Faci misto degeaba, adica la noi sunt atatea familii cu cate doua masini la bloc, iar la case cate trei, iar in Germania te pomenesti ca n-or fi care au cate trei-patru masini, mai ales care stau la casa ? Iti dau un exemplu concret, ai auzit de comuna Matca din judetul Galati ? Aproximativ 12 mii locuitori, stii cate gospodarii au si cate cinci masini in curte ? Doua pentru barbat, una mai noua, alta mai panarama, de carat una alta, una pentru nevasta, alte doua pentru copii. Sunt sute de familii doar acolo care se impiedica de masini, deci nu-mi spune ca sunt sute de mii de europeni care au doar o masina pe familie si aia este Dacia.
@Clique Lasă-i mă să facă reclamă la Prăfuitor, mașină de 20k și nici măcar carenaje nu are...
Vă mâncați ca niște câini între voi.
Bă voi credeți celor de la Renault-Dacia le pasă că vă cumpărați voi Dacii noi sau străinii ? Lor le pasă să le meargă vânzările și atât.
sh premium - ii duci grija toata ziua, dotari mai mult decta ai nevoie, intretinere scumpa, daca iti cade ceva important sau o ciocanesti un pic pregateste-te sa dai suta de milioane
Pana acum dacia era exclusa din lista mea pentru ca nu avea suficiente dotari si putere decenta, dar cu noul duster e altceva, in special cand dai banii stransi pe juama' de an si te poti bucura de ea ani buni.
Că tot vă aud, vai cazane second, vai nu știu ce, păi cumpărați-vă mă, Dacii noi, că la dat din gură sunteți primii.
Toți sunteți mă mecanici, designeri, tinichigii, dar voi nu mai încapeți de restul că restul au mașini second, ce să vă zic, voi ăștia cu bani " grei" cu rate prin bănci și dobânzi pentru o tigaie de mașină nouă.
Ce v-ar interesa pe voi că X preferă second, iar voi nou, ce vă interesează ?!
Credeți că dacă tot românul și-ar cumpăra mașini noi, a-ți fi scutiți de taxe de poluare sau alte stupizenii, nuuu copii lu tata, tot așa a-ți fi jupuiți stați cuminți și mai lăsați figurile.
În străinătate nu sunt cocalari cu BMW-uri, Audi-uri, Mercuri ?
Credeți că în străinătate duc lipsa de tâmpiți ? Au și ei mulți, nu vă faceți griji și nu mai comparați țara asta considerată de restul țărilor o țară de lumea a treia cu restul omenirii, străinii cumpără Dacia fiindcă e ieftină și atât.
Și stați cuminți, nu este coadă la showroom-uri, și străinii preferă o mașină second.
Cum a mai zis cineva mai sus, vă mâncați ca niște câini între voi, asta arată incultura ce domină în țara asta.
Românul e bun la toate, în special la dat din gură.
Nu lauda nimeni Dacia si nu este ridicata in slavi de nimeni. Desi ar trebui sa fim recunoscatori pentru ceea ce Renault a facut si face cu brand-ul asta.
Fiecare isi cumpara ce doreste, fiecare face ce considera cu banii sai, peste tot pe lumea asta se vand si masini noi si second-uri, fiecare categorie avand avantajele si dezavantajele sale.
Dar pentru simplul fapt ca Dacia este unde este, ar trebui sa ne mandrim si cine poate, isi permite, este axat pe Dacie noua, pai sa isi cumpere. Pentru ca se sustine (intr-o mica masura) industria auto de la noi, si mai ales Dacia, care asigura cam 10% din PIB-ul tarii. Dacia + industria orizontala atata face !!!
Si chiar daca mare parte din productie merge la export, si stim cu totii pe ce infrastructura iasa produsul finit de la noi din tara, e important ca este cerere pentru modelele Dacia si toti cei care mananca o paine de pe urma Dacia, isi permit sa traiasca.
De 14 ani, tampitii de la guvernare nu au fost in stare sa le ofere celor de la Dacia o autostrada, una singura. Aia tot latra, tampitii astia votati din 4 in 4 ani ii doare in dos.
Fie Dacia scumpa sau nu, fie ca e cazan sau nu, e produsa inca, in mare parte in Romania (sa zicem ca excludem productia din Tanger). Sa fim naibii recunoscatori pentru ce avem in primul rand. Sa fim in stare sa avem coloana vertebrala si sa nu mai desconsideram tot ce este romanesc sau macar ceea ce este produs in tara asta, chiar daca firma mama vine din alta parte.
Cand o sa renuntam sa ne mai autoflagelam si sa ne victimizam fara sens, atunci o sa reusim sa nu mai fim atata de obtuzi in gandire si poate o sa stim sa facem alegeri bune, atat la nivel macro cat si la nivelul fiecaruia dintre noi.
Nimeni nu contesta calitatile unui BMW. Dar nu despre asta e vorba aici. Unii nu urmaresc neaparat sa aiba un BMW pe care sa dea f multi bani. Insa isi doresc o masina care sa arate bine, sa fie fiabila si sa aiba dotari practice la nivelul zilelor noastre. E ceva rau in asta?
Chestia asta e ca la telefoane mobile. Un telefon chinezesc de top poate sta fara probleme langa un telefon de top de la un producator cunoscut si cu o imagine f buna. Si costa cu cel putin 30-40% mai putin. Si ce crezi, merge si bine. Pe bune, lumea se schimba. Integrati-va in ea. E pacat.
Gusturile alese ȋnseamnă, ȋn definitiv, gusturi complete…Prin urmare, domnițele pot ȋmbrățișa “austeritatea auto” ca trend “moral” de moment (pentru cine ȋntreabă), adevărul brutal surprinzându-le tot ȋn nestematele Triadei, cu nelipsiții ochelari de soare all season și, de regulă, cu “dumnezeu pe pământ” iubi (ăla “reușit” ȋn toate) artist la pedală.
Ce mirific va fi ȋnsă atunci când toți “inegalabilii” din peisajul rutier de astăzi, volens nolens, vor fi reduși la condiția umană șezând cot la cot cu amărăștenii, ȋn suveranele cuburi electro-autonome, ȋn care li se va permite, totuși, să asculte (dar discret, ȋn căști) salamurile lor definitorii. Ba ȋncă vor ȋngâna nostalgici și ca niște băieți finuți, proaspăt reeducați, adică fără dezacorduri: “Dușmanii n-au valoarea mea”.
PS. Hei, cum de nu mi-am dat seama? Atât de simplu și eu nu pricep…Bașca delirez gratuit. De fapt, vrem neapărat să reducem cheltuielile cu mașinile personale ca să ne putem…ȋntreține (implicit, ca să putem supraviețui ȋn țara asta “putred de coruptă” sau, mă rog, “dragnificată”) și, totodată, ca să n-o supărăm pe Doamna de Fier, alias Direcția Taxe și Impozite. Și eu care credeam că “strângem la ciorap” pentru pofte & patimi (ăăă, scuze, dar, ȋn optica mea “de-a-ndoaselea”, mașina este și va rămâne una dintre ele, adică ador-ador să “risipesc banii vitali” pe ea, până când ori ea, ori eu voi ajunge la cimitir, dixit!).
PPS. Pentru “zeii infailibili” de la Bruxelles: ce v-ați dedulcit, dragilor, alintându-vă dosurile alea intelectual-instituționale pe banchetele pufoase ale Triadei? Ȋn Logan/Duster cu voi, urgent! Puterea exemplului, băieți. Economisiți banii pentru super-criza care cică se conturează la orizont…Fiecare eurocent va conta atunci, nu?