Producătorul de pneuri Pirelli va fi cumpărat de compania chineză ChemChina pentru 7 miliarde de euro

de Daniel Popescu
Luni, 23.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul de pneuri Pirelli, care deţine o fabrică de cauciucuri la Slatina şi este furnizor de pneuri în Formula 1, va fi cumpărat cu 7 miliarde euro de compania de produse chimice ChemChina deţinută de statul chinez.

Esential 7.1 miliarde de euro este suma cu care ChemChina va cumpara Pirelli
2200 de angajati are fabrica Pirelli de la Slatina
2016 este anul in care expira contractul Pirelli pentru furnizarea pneurilor in Formula 1
Pirelli, al cincilea mare producător de pneuri din lume, îşi va schimba proprietarul după ce acţionarii au aprobat duminică vânzarea acestuia către ChemChina, o companie deţinută de statul chinez care activează în domeniul chimic.

În urma unei tranzacţii estimată la 7.1 miliarde de euro care se va finaliza în vara acestui an, unul dintre principalele simboluri ale Italiei va ajunge astfel în proprietatea chinezilor.

Scopul principal urmărit de ChemChina este accesul la tehnologia de fabricaţie a pneurilor premium, în timp ce Pirelli mizează pe o extindere agresivă pe piaţa din China în detrimentul concurenţilor tradiţionali de la Michelin şi Continental.

"Parteneriatul cu un jucător global precum ChemChina reprezintă o mare oportunitate pentru Pirelli", a precizat Marco Tronchetti Provera, preşedintele Pirelli.

Provera îşi va păstra postul de CEO-ul al Pirelli, însă ChemChina va numi un nou preşedinte la conducerea companiei.

Pirelli deţine o fabrică de pneuri la Slatina

Pirelli a fost fondată în 1872 şi deţine 22 de unităţi de producţie, iar una dintre acestea se afla în România, la Slatina. Inaugurată în 2005, fabrica de la Slatina numără aproximativ 2200 de angajaţi şi produce pneuri premium, dar şi cauciucuri pentru competiţii de motorsport precum GP2 şi GT.

Pentru moment, planurile noului proprietar pentru fabrica de la Slatina nu sunt cunoscute, însă este puţin probabil ca activitatea să fie afectată în sens negativ, mai ales că unitatea de producţie din România este una dintre cele mai moderne ale grupului.

▶ Reportaj: În vizită la fabrica Pirelli de la Slatina

Participarea în Formula 1 ar putea fi afectată

Dacă nu ştii care sunt regulile, cum poţi lua decizii care costă mulţi bani?

Paul Hembery
Director de motorsport Pirelli
Pirelli este unicul furnizor de pneuri din Formula 1 începând din sezonul 2011 pe baza unui contract care va expira la sfârşitul lui 2016, iar compania a avertizat anterior că proiectul va continua atât timp cât este viabil din punct de vedere financiar şi aduce beneficii de marketing.

Nu este însă exclus ca noii proprietari de la ChemChina să adopte o strategie diferită de promovare pe plan internaţional, mai ales în condiţiile în care Formula 1 traversează o perioadă economică dificilă.

De altfel, oficialii au avertizat că vor participa la următoarea lansare de ofertă pentru sezonul 2017 doar dacă Formula 1 va clarifica regulamentul tehnic în următoarele luni, lucru greu de crezut din cauza numeroaselor diferenţe de opinie dintre echipe.

Cine este ChemChina?

Pe numele său complet China National Chemical Corporation, ChemChina a fost fondată de statul chinez în 2004 şi are activităţi în domeniile materialelor chimice, produselor din cauciuc şi procesare petrochimică. Anterior, ChemChina a cumpărat două companii franceze, tranzacţii în urma cărora a devenit al treilea mare producător de silicon organic din lume.

Ultima tranzacţie majoră făcută de chinezi în industria auto a fost achiziţionarea constructorului suedez Volvo de către Geely în 2010.

Via Automotive News

Comentarii (14)

  • Lenovo-IBM, Volvo-Geely, Rover-Roewe sunt doar cateva exemple de super achizitii facute de chinezi (primele doua sunt foarte competitive pe toate pietele insa Rover din pacate n-a avut noroc...)
    13 16
  • Suleyman Cunoscatorul
    Mda, si mie chiar imi plac Pirelli, adica imi placeau :)).
    Oricum indiferent ca sunt chinezi, somalezi sau nemti, nu conteaza , atata timp cat finanteaza cu bani productia, cercetarea/dezvoltarea si nu isi baga nasul. Vedeti exemple reusite la LENOVO, VOLVO !
    18 6
  • @ Andy
    Chinezii ( SAIC ) au cumparat MG, dreptul de folosinta al marcii Rover a fost cumparat de TATA , care nu a exclus in viitor sa renasca brandul Rover .
    11 0
  • Pirelli
    Mda, stire preluata fara a fi digerata. Valorea Pirelli este de 7,1 mld. euro (excluzand datoriile care nu sunt deloc mici), nu aceasta este valoarea tranzactiei, pt. ca probabil chinezii au preluat doar pachetul de control.
    6 2
  • dupa ce ca erau praf, mai sunt cumparati si de chinezi:)) cine isi mai cumpara pirelli?
    4 14
  • Oare o sa mai apara calendarele anuale pirelli acum ca sunt luati de chinezi?
    6 1
  • Aia 2200 de angalati la fabrica din Slatine,sa-si caute altceva de lucru
    4 7
  • qwerty
    chinezii vor coloniza lumea. pentru cine inca nu e clar, va vedea mai tarziu. cea mai mare crestere economica ever. vor depasi si sua curand. eu n-as vrea asta, dar din pacate asta cred ca ne paste. sau poate un alt razboi mondial
    3 2
  • Se pare ca europenii nu mai au chef de munca.Daca acum 20 de ani Pirelli era jucator important pe piata anvelopelor in ultima vreme au ajuns sa fie reprezentativi doar prin denumire si vanzari de pe urma denumirii.Globalizarea are partea ei de responsabilitate dar atentie mare la China care cumpara branduri de renume pe banda rulanta.Volvo,Philips acum Pirelli.Din ce in ce mai greu gasesti un produs fabricat in tara de origine la standardele impuse de brand odata cu aparitia sa.Foamea dupa profit a distrus multe branduri.Personal folosesc anvelope Nokian de multi ani si am avut si dezamagiri,curios numai cu cele fabricate in Rusia .Finlanda inca repecta niste norme de calitate mai inalte.Dar invazia de marci satelit a marilor branduri si mutarea productiei in diferite locuri cu mana de lucru ieftina nu stimuleaza concurenta.Este doar foame dupa profit in detrimentul calitatii.
    4 3
  • mishazaitev
    Ar mai fi de spus ca celalalt actionar important de la Pireli este ce ceva vreme .... Rosneft.
    3 1
  • Muhamad Munaf
    Chinezii vor ajunge stapanii lumii in curand, asa cum au zis specialistii, ca raza galbena va detine monopolul , pana si mouse-ul si tastatura de pe care scriem sunt ''made in China'' . Fac o treaba ft buna, asa e cand te duce capul. se pare ca un chinez comunist e mai destept decat un democrat inapoiat .Asa-i sinior Lucian Niculaie ? WTF Berta ?
    4 3
  • Muhamad Munaf
    ps: Vor ajunge sefii nostrii chinezii , cam asa .........
    2 1
  • mishazaitev
    @ Munaf Bacs,

    Ai perfecta dreptate. In opinia unora tot ce nu este vestic este prost.... Timpul nu doar ca va contrazice teoria asta, dar ma tem ca atunci cand industria europeana se va trezi, va fi prea tarziu.
    2 1
  • Ce-i mafiotule,iar nu esti ok? Este de inteles!

    Oare ce se va intampla cu china,daca rasa alba s-ar retrage de acolo? Sau ce se va intampla cu asia daca nu ar mai fi angajati albi in firrmele lor?Albi,care sunt platiti regeste ,ca sa-i puna la munca pe asiatici.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru