În urma unei tranzacţii estimată la 7.1 miliarde de euro care se va finaliza în vara acestui an, unul dintre principalele simboluri ale Italiei va ajunge astfel în proprietatea chinezilor.
Scopul principal urmărit de ChemChina este accesul la tehnologia de fabricaţie a pneurilor premium, în timp ce Pirelli mizează pe o extindere agresivă pe piaţa din China în detrimentul concurenţilor tradiţionali de la Michelin şi Continental.
"Parteneriatul cu un jucător global precum ChemChina reprezintă o mare oportunitate pentru Pirelli", a precizat Marco Tronchetti Provera, preşedintele Pirelli.
Provera îşi va păstra postul de CEO-ul al Pirelli, însă ChemChina va numi un nou preşedinte la conducerea companiei.Pirelli deţine o fabrică de pneuri la Slatina
Pirelli a fost fondată în 1872 şi deţine 22 de unităţi de producţie, iar una dintre acestea se afla în România, la Slatina. Inaugurată în 2005, fabrica de la Slatina numără aproximativ 2200 de angajaţi şi produce pneuri premium, dar şi cauciucuri pentru competiţii de motorsport precum GP2 şi GT.
Pentru moment, planurile noului proprietar pentru fabrica de la Slatina nu sunt cunoscute, însă este puţin probabil ca activitatea să fie afectată în sens negativ, mai ales că unitatea de producţie din România este una dintre cele mai moderne ale grupului.
▶ Reportaj: În vizită la fabrica Pirelli de la Slatina
Participarea în Formula 1 ar putea fi afectată
Pirelli este unicul furnizor de pneuri din Formula 1 începând din sezonul 2011 pe baza unui contract care va expira la sfârşitul lui 2016, iar compania a avertizat anterior că proiectul va continua atât timp cât este viabil din punct de vedere financiar şi aduce beneficii de marketing.Nu este însă exclus ca noii proprietari de la ChemChina să adopte o strategie diferită de promovare pe plan internaţional, mai ales în condiţiile în care Formula 1 traversează o perioadă economică dificilă.
De altfel, oficialii au avertizat că vor participa la următoarea lansare de ofertă pentru sezonul 2017 doar dacă Formula 1 va clarifica regulamentul tehnic în următoarele luni, lucru greu de crezut din cauza numeroaselor diferenţe de opinie dintre echipe.Cine este ChemChina?
Pe numele său complet China National Chemical Corporation, ChemChina a fost fondată de statul chinez în 2004 şi are activităţi în domeniile materialelor chimice, produselor din cauciuc şi procesare petrochimică. Anterior, ChemChina a cumpărat două companii franceze, tranzacţii în urma cărora a devenit al treilea mare producător de silicon organic din lume.
Ultima tranzacţie majoră făcută de chinezi în industria auto a fost achiziţionarea constructorului suedez Volvo de către Geely în 2010.
Via Automotive News
Oricum indiferent ca sunt chinezi, somalezi sau nemti, nu conteaza , atata timp cat finanteaza cu bani productia, cercetarea/dezvoltarea si nu isi baga nasul. Vedeti exemple reusite la LENOVO, VOLVO !
Ai perfecta dreptate. In opinia unora tot ce nu este vestic este prost.... Timpul nu doar ca va contrazice teoria asta, dar ma tem ca atunci cand industria europeana se va trezi, va fi prea tarziu.
Oare ce se va intampla cu china,daca rasa alba s-ar retrage de acolo? Sau ce se va intampla cu asia daca nu ar mai fi angajati albi in firrmele lor?Albi,care sunt platiti regeste ,ca sa-i puna la munca pe asiatici.