Scandalul airbagurilor Takata a dus la cel mai mare recall din industria auto, cu 70 de milioane de mașini afectate numai în Statele Unite. Numărul mașinilor rechemate în service pentru instalare unor airbaguri defecte a depășit cote alarmante. În acest context, sancțiunile pe care le riscă japonezii de la Takata sunt uriașe.
Departamentul de Justiție din Statele Unite, țara unde s-au înregistrat cele mai multe airbaguri defecte, va analiza modul în care au gestionat japonezii criza și cele 16 decese înregistrate la nivel mondial. Potrivit unor informații furnizate de jurnaliștii americani, Takata ar urma să pledeze vinovat și să acceste plata a un miliard de dolari.
25 de milioane reprezintă amenda, 125 de milioane merg la victimele celor decedați din cauza acestei defecțiuni, iar 850 ar urma să se împartă între producătorii care au avut de suferit de pe urma rechemărilor în service. Nu mai puțin de 19 producători sunt afectați, printre care GM, Toyota, Volkswagen sau Fiat-Chrysler.Investigația americanilor ar presupune și monitorizarea companiei de către un organism independent, ceea ce ar putea restabili o parte din încrederea investitorilor și ar ajuta furnizorul să se redreseze.
Nu este pentru prima dată când Takata își recunoaște vinovația și plătește pentru greșelile sale. În 2015 japonezii au recunoscut că știau de defecțiunile airbagurilor, dar nu au efectuat un recall în timp util.
Comentarii (2)