Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi vrea să intre pe piața mașinilor electrice

de Paul Cosma, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 26.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Gigantul chinez Xiaomi, al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, vrea să producă mașini electrice cu ajutorul constructorului Great Wall, potrivit unor surse citate de agenția Reuters.

După informațiile privind mașina electrică de la Apple, o altă mare companie tehnologică pare interesată să intre pe piața vehiculelor cu emisii zero.

Xiaomi poartă discuții cu Great Wall pentru a începe producția de mașini electrice în fabrica producătorului chinez de automobile, potrivit Reuters, care citează trei surse apropiate de situație.

Xiaomi ar viza producția de masă, la fel cum a procedat și cu produsele electronice lansate pe piață. Ambele companii intenționează să anunțe public planul săptămâna viitoare, potrivit surselor.

Acțiunile producătorului de smartphone-uri au crescut cu peste 9% după apariția acestor informații deocamdată neoficiale. Acțiunile Great Wall pe bursa din Hong Kong s-au apreciat cu peste 15%.

Via Reuters

Comentarii (22)

  • Seriff
    Astia au baut, gaz, au impresia ca la masini e ca la telefoane, probabil ca asa o sa le si faca, o iei azi si dupa 3 ani maxim o arunci ca se misca in reluare ca telefoanele lor chinezesti si le scade si prostia aia de baterie
    13 17
  • @Seriff
    voi dieselarii, fosilarii, in general, dormiti-va somnul linistiti.

    nici nu o sa stiti ce v-a lovit cand va veti trezi. asa o sa rad cu pofta.....si lovitura va veni chiar din china, care tehnologic a depasit europa si america luate impreuna. nu zic bravo chinei, decat admirativ si mai degraba ca imbold si semnal de alarma. poate incepe si europa sa miste ceva in ceasul al 12lea.

    voi dormiti acolo in papuci si visati-va visul ca dieselul e deasupra tuturor.
    10 17
  • astia nu au ce face cu banii :))

    Dar chinezii sunt fix ca americanii anilor 50 si japonezii anilor 70. Muncitori, intreprinzatori, deschizatori de drumuri si agresivi.
    19 2
  • Vor concura cu Apple, Google...la cresterea actiunilor, vrei sa-ti cresti rapid actiunile ? Faci declaratii.

    Fosilarii dorm, spuse unul care 100% nu are electrica, nici macar made in China, dar avansul pentru Spring este de doar o suta de euro.
    18 1
  • Cica are E-up .E calingura-chiulasa bengoasa,ala de ne face pe toti saraci* daca nu te-ai prins.
    *a recunoscut ca sta la bloc dar nu vrea sa spuna cum isi incarca rabla in parcare ca cica nu foloseste cablul tras pe geam :)))
    15 6
  • @tatraurs
    nu te gudura ca un caine pe langa dan-grecu ca tu nu esti la nivelul lui si nu vei fi niciodata.

    cand o sa ajungi sa iti cumperi masina macar la sfertul valorii masinii lui, atunci o sa mai ai dreptul la cuvant. vezi-ti de cotet pana atunci.

    tu esti saracie raioasa dar cu clanta mare, pe grecu nu l-am inclus niciodata aici. el are tot respectul meu, ca e baiat inteligent, rational si a dovedit ca stie ce vb, desi vizavi de el, eu am poate alte preferinte.
    5 16
  • Seriff
    Pai diesel chiar e deasupra tuturor, autonomie imensa, timp de ''incarcare'' 2 minute, mai rapid decat se va incarca orice panarama electrica vreodata, iar daca ai grija de el si ii faci intretinerea corecta te tine mult timp si dupa ce iti iese masina din garantie, asa ca este mult peste trampeniile cu baterii, doar ca ecologistii cu glezne goale nu vor sa vada realitatea asta.
    22 7
  • @14:22
    Pai mai Calingura bengoasa,am zis eu undeva ca ma compar cu Dan Grc? Doar i-am raspuns omului ce trotineta conduci cand ne-ai luat cu fosilarii,trotineta care a costat mai putin decat optionalele de pe masina mea,bastanule. Nu ne-ai zis cum iti incarci rabla electrica stand la bloc si fara sa sa tragi cablul pe geam. Asa e cand minti,d'aia nici nu ne spui,ai realizat prea tarziu ca nu esti prea inteligent dar poti macar sa ne mai minti ceva.
    17 4
  • @tatraurs
    vezi ca iar confunzi personajele.
    du-te ca-ti plange cielo ala acolo pe elevator. nu mai pierde vremea pe automarket ca ti se usuca vopseaua pe trafalet.
    5 15
  • MuresMures
    tatal meu dupa 89 si a luat un opel kadett diesel: toata lume houuuu tractor, cum suna, ...bla..bal
    dupa 10 toata lumea avea diesel.
    acum 5 ani mi-am luat masina pe benzina : multa lumea houuuu consuma ..acum multa lume a trecut pe benizna.
    na cred ca asa o sa fie si cu electrice...
    13 0
  • Seriff
    Imi place ca toti haterii de termice dau exemple masini gen Cielo, Espero cum mi-a zis mie unul, in capul lor daca nu ai electrica inseamna ca gata ai masina veche de 25 de ani ruginita care scoate fum cat casa. Eu am masina euro 5 luata de noua, are dpf activ, itp luat fara nici o spaga,o conduc fara frica de filtre rar, nu am nimic de ascuns, daca te uiti pe strada majoritatea masinilor sunt mai noi de 2010, chiar sunt o gramada de masini foarte scumpe, dar ce sa le ceri, le-a spalat greta asa rau creierul incat nu ai cu cine sa te intelegi.
    17 2
  • @Seriff
    tu esti minoritar.
    daca ar fi toti ca tine ar fi prea bine.

    din pacate treaba nu sta asa, chiar daca vezi masini scumpe pe strada, majoritatea sunt la mana 4+ , adevarate rebuturi de care nemtii vor sa scape si romanachii le asteapta cu sufletul la gura.
    4 13
  • @15:51
    Calingura,ce ne-am face fara observatiile tale inteligente. ", majoritatea sunt la mana 4+ , adevarate rebuturi de care nemtii vor sa scape",mai dobi,tu crezi ca e Elvetia aici sa arunce toti cu banii pe fiare noi? Daca ai mai scoate capul din borhot ai vedea ca nici in Europa de V nu sunt masinile chiar atat de noi si imaculate din punct de vedere tehnic.Altfel privesti tu lumea din Vw tau spre saracii cu masini la mana a 4-a...,boierie.Mai ai? Mai baga daca da,ma amuzi max,esti nostim cand te chinui atat sa faci pe eruditul si inteligentul si iti iese un c...cu perje:))),bengosule.
    14 3
  • Seriff
    Nu cred ca sunt minoritar, sunt si masini aduse din Germania care nu sunt cazane, evident sunt si multe vechituri, dar astea sunt peste tot, acum sa aibe toata lumea masini noi intr-o tara cu salarii de Pakistan nu cred ca se poate, nici in Germania nu au toti masini noi. Si la ei circula o gramada de masini vechi de 15 ani. Asa e peste tot in lume.
    9 0
  • Seriff
    @15:51 Corect, in vest sunt o gramada de masini vechi, diferenta intre masinile lor vechi si ale noi e ca la ei nu circula in stare deplorabila gen cu rugina cat casa, cu motorul care sa scoata fum in ultimul hal, cu o usa o culoare, alta o alta culoare, cu anvelope tocite muci, ii arde rau, nu conteaza anul la ei ci conteaza starea tehnica a masinii, aici e problema la noi. In Barcelona sunt masini mai vechi ca in Bucuresti, cine nu ma crede sa se duca sa se uite.
    6 2
  • @seriff
    Depinde de zona,am vazut rable cu mult mai mari decat ale romanilor in urmatoarele tari,locul 1-Grecia(si nu vb de insule unde e prapad),Italia(Sicilia),Portugalia,Sudul Spaniei,Cipru si Bulgaria.In Grecia am vazut un pick-up vechi de 30 de ani pe putin care avea gauri in el de rugina si tot mergea. Nu era singura masina in halul asta,ti-o zic sincer,nu sunt romanij cei mai rai la capitolul asta.
    9 0
  • Seriff
    Corect, nu sunt romanii cei mai rai, nu am zis asta, ce vreau sa zic este ca lumea are impresia ca doar la noi sunt masini vechi, ceea ce este total neadevarat, e plina Europa de ele, nu deranjeaza pe nimeni, ne-am trezit noi ca ne deranjeaza, cand noi nu avem drumuri, nu avem autostrazi, in capitala nu avem apa calda, nu avem o centura demna nici de Somalia, avem salariul pe luna cat au altii pe saptamana dar ne deranjeaza masinile vechi.
    8 1
  • Ideea care ramane
    este ca in continuare Diesel este cea mai eficienta sursa de putere pentru transportul rutier.
    Treaba se va schimba cand Xiaomi va incepe sa construiasca autocamioane sau vapoare electrice. Atunci ne vom gandi si noi la BEV.
    8 0
  • N-are sens polemica asta termic/electric, directivele spun ca in 10 ani pa termic. Pana una alta in china astepti si 2 ani sa primesti aprobare pentru o termica in timp ce electrica o poti lua din show room, end of story. Acum ca mari firme din tehnologie se baga pe productia auto, e de inteles, electricile de azi sunt mai mult tehnologie decat mijloace de transport, practic din vechile masini au mai ramas rotile, asa ca de ce nu? Si inca o chestie de remarcat, daca in productia traditionala era o mafie de 5-6 producatori care monopolizau piata acum lucrurile par a se fi destins, ceea ce cred ca-i un lucru bun, istoria spune ca marile organizatii mai devreme sau mai tarziu vor deveni corupte si incompetente.
    5 0
  • Directivele sunt niste decizii birocratice impuse de niste politicieni si nu de nevoile pietei sau de o logica economica . Asa ca in timp se pot schimba si sunt convins ca se vor schimba. Ce nu intelegi tu e ca un produs complex ca automobilul e rezultatul unei evolutii tehnologice si de cunoastere pe termen foarte lung (multe zeci de ani). Experienta asta nu o vor acumula noile firme de "tehnologie" decat dupa mult mult timp. Cate vor reusi? Uita-te la Tesla care si dupa mai mult de 10 ani de productie inca are probleme triviale legate de caroserie si multe altele pe care doar intrand pe forumurile pasionatilor le poti afla.
    5 0
  • @Seriff - ai avut/folosit vreodata un produs Xiaomi? Ca eu am avut si acum nu ma mai despart de ele!
    0 0
  • Sa incerce... de ce nu. Am mari rezerve ca vor reusi, dar hai sa le acordam putina incredere. Cine stie, poate reusesc. Nu au experienta, dar au bani. Pot cumpara oameni cu experiență. Si in plus se asociaza cu Grat Wall care au ceva experiență. Daca ma uit la progresul facut de China in domeniul militar sau cel aerospatial... clar au o sansa si in industria auto. Le urez succes!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru