Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive

de Alexandru Monenciu
Joi, 19.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face modelele cu zero emisii mai atractive pentru public. De la 1 ianuarie 2025 vor crește normele de emisii de CO2 la nivelul UE.

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune ca emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi să nu depășească 93.6 grame/km. Această valoare reprezintă o reducere de 19% față de normele din 2024.

Pentru a se încadra și a evita posibilele amenzi, constructorii de automobile vor fi nevoiți să crească vânzările de mașini cu zero emisii. Mai exact, va fi nevoie ca cel puțin 20% din vânzări să fie reprezentate de mașinile electrice.

Publicul nu pare, însă, convins de modelele cu zero emisii, astfel că producătorii auto europeni se văd nevoiți să crească prețul modelelor pe benzină și diesel pentru a face electricele să nu mai pară atât de scumpe.

Stellantis, Volkswagen și Renault aplică deja această strategie, scumpind cu câteva sute de euro modelele termice vândute pe Bătrânul Continent. În luna octombrie, toate modelele Peugeot comercializate în Franța, în afară de cele electrice, au fost scumpite cu până la 500 de euro.

Pentru a-i impulsiona și mai mult pe clienți, constructorii pregătesc lansarea unor modele cu zero emisii accesibile.

Cele mai bune exemplare sunt Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5 E-Tech, Skoda Epiq și Volkswagen ID.2.

Să nu uităm de Renault Twingo, Kia EV2 și Volkswagen ID.1, toate urmând să coste sub 25.000 de euro.

Desigur, nu toți actorii din industria auto sunt de acord cu această măsură. Anul acesta, mașinile cu zero emisii au reprezentat doar 13% din vânzările europe, astfel că foarte mulți, inclusiv politicieni, vor ca UE să relaxeze măsurile anunțate pentru 2025.

Mai trebuie spus că dacă industria auto nu va atinge normele de emisii de CO2, amenzile ar putea ajunge la sume impresionante de 15 miliarde de euro.

via Carscoops

Comentarii (39)

  • Asta era vizibil de cel puțin un an, acum devine oficial, prostia politicienilor este continuată de producători, sunt siguri ca va funcționa ? Există si varianta sa scadă vânzările ambelor, atât termice, cât și electrice, apoi vor țipa ecologiștii de sufragerie ca se invecheste parcul auto.
    36 12
  • PlăcuțaSuedeză
    Fiat iustitia pereat mundus (să se facă dreptate chiar de piere lumea) ziceau latinii.

    Acum vin producătorii auto europeni și zic „să se vândă modelele electrice chiar de ne vom confrunta cu falimentul!”

    Imperiul Roman s-a dus pe apa sâmbetei.
    Urmează UE?
    19 19
  • "Uniunea Europeană va impune ca emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi să nu depășească 93.6 grame/km"

    Ați mai scris și în trecut aberația asta. "Jurnaliștilor": media e pe flotă, nu pe mașină!

    Adică nu toate mașinile trebuie sa aibă media asta. Unele pot fi peste atâta timp când media tuturor mașinilor vândute e sub.

    O fi atât de greu de înțeles?? Cred că până și dan_grc a înțeles.

    https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

    "the EU -> FLEET-WIDE
    13 23
  • @PlăcuțaSuedeză

    Nu mor caii când vor câinii.

    Imperiul Roman a fost acum aproape 2000 ani. Altceva n-ai mai învățat la școală? Unele mai recente, cum ar fi imperiul Britanic, imperiul Spaniol, imperiul Otoman, imperiul Țarist, imperiul Portughez, dinastia Qing.

    Ce au toate în comun e că au fost imperii prin cucerire, nu uniuni de bună voie și nesiliți de nimeni. Și toate s-au destrămat când puterea cuceritoare nu a mai putut controla teritoriul.

    UE n-are nicio treabă cu imperiile, decât în capetele seci ale extremiștilor de pe TikTok, floarea cea vestită a inteligenței secolului XXI. Locul unde toți imbecilii se simt deștepți pentru că alți imbecili îi aplaudă. Sau cum se zice, foci?
    20 34
  • Ce poate sa fie mai penibil de atât, electro crizatii sunt de acord cu mărirea artificială a prețurilor, ca și cum nu era suficientă subvenția masivă din ultimii ani, plus interzicerea termicelor din 2035, nu domnule, sa mărim și mai mult, sa demonstrăm ca electricele reprezintă soluția logică, de ce sa nu se interzică din 2026, ce sens mai are ? Cine va rezista, bine, cine nu, ghinion .
    29 12
  • PlăcuțaSuedeză
    Hop și țața Mateia să flencăne din gură doar pentru că-și închipuie că e deșteaptă și cultă-n cap!

    Comuniștii s-au chinuit zeci de ani să creeze „omul nou” dar n-au reușit. A venit capitalismul și, fără să-și propună asta, a făcut să apară această specie insalubră, de „om nou” care, ca orice extremist care se respectă, e convins că e deținătorul adevărului și agresează pe oricine îi iese în cale și are o opinie diferită de a lui.

    De exemplu, acest matei cel nou, se rățoiește isteric și penibil la mine pentru că m-am referit la Imperiul Roman fără să înțeleagă, săracul de el, legătura dintre latini și zicala „fiat iustitia pereat mundus”.

    Iar în UE, care nu e un „imperiu prin cucerire” (în capul lui mateiuț există și altfel de imperii, sărăcuțul de el) au fost în 2024 vreo 11 state care au reintrodus controlul temporar la granițe.
    Economia statelor din UE merge prost, avem inflație, avem datorii și deficite bugetare în creștere, iar umflarea artificială al prețurilor automobilelor va înrăutăți această stare a economiilor statelor europene. În sensul ăsta a fost ironia mea, dar e greu cu priceperea prin mansarda „oamenilor noi”.
    16 17
  • Vai de Stellantisul lor
    Era mai demult o faza intr-un film american... Ca sa fii mai atractiv, umbla cu prieteni urati.
    Vad ca astia aplica acelasi principiu si la masini ;-))
    19 7
  • @PlăcuțaSuedeză
    Da, în capul meu dar și în istorie exista și imperii hegemonice.
    De exemplu UE poate fi considerat un imperiu hegemonic dar nu un imperiu teritorial.
    Și dacă tot ești expert in latină și imperiul Roman... A existat și un imperiu hegemonic, mai mare decât cel teritorial, și care incorpora teritoriile suverane dar cliente Romei. Foederati, semidoctule.

    Dar ma bucur ca ai o impresie buna despre tine, face bine la moral.
    7 23
  • @hater
    Masinile din ultimii ani sunt mult mai curate decat cele de acum 20 de ani, cu toate rablele inca existente, industria autoeste responsabila intr-o masura destul de mica in momentul de fata, uite concluzie pe care poti s-o gasesti oriunde, in SUA si UE a scazu cererea de carbune, implicit consumul, in Chia si India a crescut, chiar daca in China creste productia din surse regenerabile, eolian si solar, creste si pe carbune si fosili, in India nu are rost la aia e mega poluare, deci cum vrei tu, electrocutat la neuroni, sa salveze planeta doar Europa ? hai partial si SUA, da vine acu Trump si reincepe niste exploatari petroliere si de carbune, cu toata Tesla lor, deci in capul vostru este o vraiste totala, poluarea a scazut in orasele europene, cu exceptia celor in care sunt santiere vesnice, gen la noi, unde nu sunt nici centuri forestiere si mariri de spatii verzi, ci doar betoane din ce in ce mai mult, in afara de asta, ce vrei mai mult sa se intample la modul realist, crezi ca din 2035 clima isi va reveni miraculos ca interzice Europa termicele ? Sunteti imbucurator de inteligenti .

    Baietas, ai habar ce inseamna crestere artificiala ? Cresterile de la diferite norme de poluare sunt altele, esti si analfabet functional pe deasupra, daca producatorii recunosc ca umfla preturile doar ca sa para mai ieftine electricele, tu macani ca sunt de la normele de mediu ? Continua, ar trebui sa urli de durere
    21 6
  • Asa ceva ? Dacă electricele sunt în ofertă arhisuficienta și există cerere, plus prețuri din ce in ce mai mici, de ce-ar mai fi nevoiți producătorii sa mărească prețurile la termice, sa para mai ieftine electricele ? Nu reprezinta electricele pasul logic, superior ? În aceste condiții termicele ar putea chiar sa fie ieftinite, ca nu le mai cumpăra nici naiba, nu-i asa ?

    Producatorii care nu îndeplinesc țintele de emisii, sa lanseze cât mai multe electricele, cerere există, deci se vor VINDE, nu înțeleg de ce atâta panică ? Oare ca-ei vor tăia și mai mult craca, lovind fix în modelele cu care mai fac bani, din care finanțează inclusiv electricele ? Deosebita situație, asa se întâmplă când te legi la cap fără sa te doară, asta e valabil pentru Europa si-n alte industrii, pierde teren la greu economic .
    21 7
  • @dan_grc
    Trei rânduri de spume la gură and counting :)).

    Săracul, cică nu înțelege. De parca nu e evident ca nu înțelege nimic :))
    5 19
  • @hater
    Stai linistit ca acum a fost un avertisment, mai urmeaza alte alegeri in 2028-2029, asta in toata Europa, politicienii ar trebui sa se trezeasca, lumea nu vrea sa traiasca din ce in ce mai prost in numele ecologiei, in timp ce altii isi vad de treaba
    16 3
  • @Matei
    E prima data cand sunt de acord cu tine :)

    Partea cu scumpirea masinilor pe benzina pentru a concura la pret cu cele electrice e o aberatie maxima. "Alesii" UE parca o parafrazeaza pe Maria Antoaneta: daca n-au paine, sa manance cozonac.
    8 9
  • @cocalar hAUR
    De vreo 20 ani extremiștii se uită cu optimism la următoarele alegeri, de obicei imediat după ce o iau în bot la alegerile curente.
    4 16
  • Curios sa vorbească de spume la gură unul care are jde mii de comentarii pe lângă subiect, cu Dieselgate, VW, Bmw, ia mai bagă câteva .
    16 3
  • nu se mai poate bai baiatule, nu se mai poate de atata nesimtire. azi am avut treaba prin zona ateneului, apoi la victoriei, apoi la obor si abia acum am revenit la sediu. pe scurt: plin de cocalari care stationau cu motoarele (diesel, majoritatea) pornite in asteptarea cuiva probabil sau a nimanui, doar ca sa aiba ei cald in masina, sa nu le inghete poponeata sau degetelele. bai, dar pliiiin de cocleti si coate-goale, cu priviri tampe, miserupisti si ignoranti. la fel fac si vara, cand afuma pe toata lumea ca sa le mearga lor AC-ul. este in jurul lor un aer imputit, irespirabil, simti cum intra otrava in alveolele pulmonare, injuri si n-ai ce face, n-ai ce alt aer sa respiri. ca sa nu mai amintesc de grosul traficului obisnuit, care curge in stilul ala sacadat, gatuit in care mai mult se sta pe loc decat se merge si poluarea este maxima.

    cum e posibil ca specimene de genul cocalarilor mentionati mai sus sa aiba liber sa otraveasca pe restul fara nicio consecinta? e ceva inimaginabil.

    experiente de genul asta, care reusesc sa strice o zi inceputa de altfel excelent, fac pe oamenii de buna credinta sa se bucure la orice stire care anunta finalul epocii masinilor termice.

    si da, avand in vedere cele de mai sus, ma bucur nespus ca preturile termicelor cresc, sa creasca de 10x, de 100x, de 1000x, sa scapam de ele si de infernul pe care-l produc: noxe si galagie ca la balamuc.

    afara cu termicele din orase!!!
    7 21
  • @dan_grc
    Tu poti sta linistit ca BMW are strategia bine pusa la punct: va raporta cifre false de vanzari la electrice ca sa para ca respecta normele noi.
    Mai trebuie mentionat ca noile norme se respecta daca si doar daca masinile ar fi conduse conform regulilor pe care le folosesc producatorii auto cand fac testele, ceea ce e total fals!
    In realitate avem can't, frecare, temperatura diferite, avem dealuri si nu in ultimul rand avem COCALARI CARE CONDUC BMW-URI!
    Voi ati vazut cum conduc astia? Niste retardati cate habar nu au ce sunt alea reguli de circulatie, limite de viteza!
    Deci sa nu se mai agite UE atat timp cat Germania inca mentine autostrazi fara limita de viteza si cat timp cocalarii fac liniute.
    7 18
  • Normal, 99% erau diesel, tu fiind cu ce anume, bagă și tu ca erai cu electrica X, de preferință chinezească, afară cu toată lumea, mai puțin cu tine .

    Se pare ca a apărut si-un expert în statistica partidelor extremiste, păi cifrele îți dau cu realitatea în cap, ia vezi unde erau extremiștii prin 2016 în Europa, vezi ce procente au acum și câte partide au pătruns în diferite Parlamente, deci concluzia ta tampa ca de 20 de ani extremiștii speră degeaba este absolut eronată, au din ce in ce mai multe voturi, această hahaiala inconstienta o practică și politicienii tradiționali de multă vreme, uitați-vă ce partide au intrat în Parlament, care nu existau acum patru ani, în afară de unul, care si-a dublat procentul, deci matematica de da afară din casă, nu cred ca vrei sa se păstreze ritmul ăsta si la viitoarele alegeri, c-o sa fugi cu trotineta electrică pe unde o sa apuci .
    19 9
  • @dan_grc
    Muicăăă, ai făcut atâtea spume ca ai uitat și gramatică și tot. Ia niște xanax și revino când te calmezi.

    Extremiștii există pentru ca au trecut 80 de ani de când au luat extremiștii frâiele ultima oară, și educația e la pământ peste tot. Pulimea nu știe ce a fost, nu a trăit pe pielea ei și nici la școală nu a învățat. Sau a învățat dar a uitat repede.
    8 18
  • @cocalar hAUR
    Așa se va întâmpla și cu următorul debil. Ai înțeles?
    4 15
  • @hateru
    o tii cu prostia, tot inainte, la partide n-au ce sa faca plavane, astea vor tot creste, vor forma coalitii si vor conduce tara in patru ani, uite ce face partidul care a castigat alegerile, nu vrea la guvernare, dupa ce-a dublat datoriile si deficitul este la cer, ii lasa pe altii sa repare, apoi iar vine peste vreo 2 ani sa " salveze", intelegi aceasta bataie de joc sau trebuie sa-ti deseneze cineva ? Bursa e iar pe rosu, ratingul si asa a fost scazut, situatia este foarte grava politic si poate deveni rapid si economic, dar prioritatea ta si a celor ca tine " este cocalarii cu diesel " si sa fie electric epe gat la toata lumea, lasa c-o sa ne linistim in curand cu orice, in acest ritm .
    16 2
  • @cocalar hAUR
    Mai vorbim după ce se validează mandatele de parlamentar. Dacă se validează. Acum ai înțeles?
    3 15
  • @dan_grc
    Cred ca articolul se refera la masini noi si tu nu iti permiti asa ceva.
    Tu de obicei iei troace obosite diesel de la germani si incerci sa le mentii pe linia de plutire.
    Masinile Diesel sunt extrem de scumpe in realitate pentru ca polueaza atat de mult ca trebuie investitii serioase in sanatate.
    5 16
  • Ferească… tot mai mult pe lângă subiect. Producătorii europeni (care în fapt nu sunt toți) cresc prețurile termicelor ca să facă BEV-urile atractive. Da cum de nu sunt mașinile viitorului atractive? Poi este simplu… cine folosește o mașină (nu fâța- fâța 40 km/zi), nu sta la casa (garaj, panouri, încărcător etc), nu are cum să aleagă un BEV, iar un hibrid este sinucidere (după 5-7 ani cred ca devin inutilizabile din cauza problemelor tehnice care vor apărea). Este exact ce vor chinezii, coreenii, japonezii… se vede pe livrări, este din ce în ce mai greu pentru unii din producători europeni, iar o scumpire la exact ceea ce încă se mai vinde DA… este super inteligent.
    PS ieri am refuzat să mă lovesc frontal cu un Audi care a depășit pe linie continuă (prin stânga insulei de încetinire la intrarea în localitate), avea lejer 100 și evident nu avea ce să facă (dobitocul), am ieșit de pe carosabil să poată să treacă cocalarul.
    Este plin de boi… marca de masina nu mai contează, este plin!!!
    19 5
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Plot twist: era un Audi diesel la mana a treia, cu DPF anulat, nu bate, nu trancane.

    PS: bine ca ești tu la subiect
    5 20
  • Catalin
    Sa le pună și taxe vamale
    3 4
  • Dorele, vezi ca cele mai fiabile masini sunt niste hibrizi care nu mai sunt buni dupa 7-8 ani, adica fix Lexus si Toyota.
    Nu mai manca muraturi.
    https://www.consumerreports.org/cars/used-car-brand-reliability-a2811658468/
    Poti sa te iei de manuta cu Danut si sa va plimbati cu troacele obosite diesel.
    Cand ma uit ce preturi penibile cer BMW pentru niste dieseluri obosite de 180 CP, mi se pare ca trebuie sa fii nebun sa nu alegi un PHEV sau hibrid net superioare.
    3 17
  • Pai e plin de boi cu Audi si BMW. De obicei fac liniute si se dau mari.
    Din cand in cand mai apar si cocalarii cu AMG care vor sa le arate la cei cu BMW-uri si Audi ca sunt fraieri.
    Dar germanii sunt cei ce promoveaza marlania si prostia cu reclamele lor mincinoase.
    4 19
  • spaclu lu manole
    ma bag si eu mai tarziu, dar vreau sa zic ca poate scumpirile astea de benzinare n-au nimic de-a face cu egalarea preturilor la electrice. Eu cred ca are cel mai mult de-a face cu bonusurile grase ale upper managementului.
    Intre timp, se arunca mai multe stiri de genul asta, iar masele se sfasie intre ele pe chestii teoretice, in timp ce bashtanii incaseaza bani grei ... tot de la mase.
    4 12
  • Elektrikkk
    FAPTE
    1) UE a prezentat acest plan de peste 10 ani. UE reprezintă legal cetăţenii ei (prin Parlament, Comisie, etc) şi UE suntem noi, europenii, nu nişte extratereştrii sau chinezi care luptă împotriva noastră !

    Nu mai daţi vina pe UE aiurea şi degeaba

    2) maşinile termice deja mint când sunt produse, testele oficiale sunt cu maşina stă pe loc şi rulează pe tamburi, nimic viaţă reală.
    Pe lângă softuri, etc, păcălire, filtrele de particole trebuie schimbate OBLIGATORIU la fiecare ~150.000 km. Câţi fac asta ??

    Deci diferenţa între manual, pe hârtie şi realitate, ca consum şi noxe este uriașă , la maşinile termice !!!

    3) dinozaurii auto europeni, după ce s-au văzut protejaţi de taxe contra chinezilor, în loc să scadă preţul la electrice.... s-au gândit să le scumpească din pix pe cele termice.

    Acum doar Tesla are fabrică în Europa, care le dă cu toporul încet încet la temelie, dar dacă îşi face fabrică şi BYD în Europa, dinozaurii au pus-o. Şi foarte meritat, că şi-au bătut joc de noi, europenii.
    4 15
  • Obsedatule… da cine sunt acești dinozauri??? chinezi, extratereștri sau tot “noi” europenii lui pește prăjit, miezul din dodoașcă, super inteligenții care plătesc în multe locuri 10 euro pentru o cafea, cei care vor 100% electrice in condițiile în care: 1. habar nu aveam (nici acuma) cum se va face acest lucru; 2. energia electrică produsă este sub 50% energie verde, deci se puteau cheltuii aceste miliarde pentru dezvoltarea surselor verzi cu impact direct și imediat în emisii, nu să crești consumul cu BEV-uri subvenționate pentru niște bogați care oricum au 2-3 mașini (dacă asta nu-i noaptea minții… dă-o încolo); 3. Europa este “responsabilă” de 6% din poluarea globală, deci cât reprezintă mașinile, ce impact o să aibă și când această tranziție (mai mult decât handicapată) la electrice?
    Da știu, este trist, tocmai am trecut prin București, un oraș invadat de mașini, o circulație scăpată de sub control… dar BEV-urile nu vor rezolva nimic nici în 15 ani de acum încolo.
    Situația traficului și a aglomerației este foarte asemănătoare în toată țara, toți petrecem cel puțin dublu în trafic și asta clar este nasol și foarte periculos (frustrări, depășiri etc.).
    Miliardele trebuiau investite in infrastructura rutieră, surse verzi de electricitate și nu în ultimul rând in descentralizarea/digitalizarea anumitor servicii publice care obligă oamenii să se plimbe dintr-un loc în altul.
    Europa este orice mai puțin unitate, sincronizare, colaborare, strategii congruente etc. hai sictir panaramă!!!
    19 4
  • Elektrikkk
    Jigneşte mai puţin sau deloc dacă vrei să fii credibil.

    Nu spune lucruri doar ca să dai din gură, în viitor îţi ca fi ruşine de ce ai zis în trecut.

    România nu produce intergral petrol şi gaze pentru consum, dar o economie verde înseamnă zero importuri de petrol şi gaze, adică miliardele alea de euro rămân în ţară şi nu îmbogăţim pe cei din afara UE: Rusia, Arabi, SUA, UK, Norvegia.

    Plus economia verde înseamnă şi mediu mai curat dar şi sănătate.
    2 18
  • Elektrikkk
    Poţi să iei la o scală mai mică...

    Uite, exemplu : generator diesel pentru curent, la casă, în caz că pică curentul din reţea.

    Foarte zgomotos, foarte scump în lei pe kwh generat, foarte poluant, risc incendiu, risc asfixiere, nu intră brusc în backup ci are câteva secunde bune.

    Şi? Nimeni nu mai foloseşte , cumpără azi generatoare diesel la case, firme (decât dacă îl au deja) !!

    Cu o baterie, la acelaşi preţ, ai curent fără nicio pauză, instantaneu, fără zgomot, fără poluare, fără riscuri de asfixiere şi nici de incendiu (da, da, nici de incendiu că nu dă nimeni cu cuiul şi ciocanul în ele)
    2 18
  • Elektrikkk
    Sau alt exemplu: plită pe gaz metan vs plită electrică.

    Plita pe gaz, poluantă, risc de incendiu, risc de asfixiere, ineficientă (majoritatea căldurii se duce în bucătărie şi nu în oală)

    Plita electrică cu inducţie : zero riscuri de incendiu (instalată legal pe cablu curent corespunzător, apoi cele mai noi îşi reduc puterea în funcţie de cablu), zero risc de asfixiere, foarte eficiente (90% din energie se duce în oală)

    Cu ceva minte, creier îţi dai seama singur ce prostie sunt combustibili fosili.
    2 17
  • Logica de focă spălată pe creier: e un oraș invadat de mașini deci hai sa poluam ca pana acum ca oricum nu se schimba nimic.
    4 18
  • cu ce eram eu @dan_grc, asta vrei sa stii?

    eram pe jos my friend, pe picioarele mele, pentru ca asa mi se pare normal si de bun simt intr-un oras deja sufocat, sa nu scoti 1,5 tone de fier ca sa plimbi 80 kg de lene. ce rost ar fi avut sa scot masina pentru doar cativa km, sa ma bag intr-o mega aglomeratie ca sa ne aglomeram cu totii si mai tare, mai ales ca aveam un bagaj infim, de nici 2 kg?

    m-am deplasat cu metroul, apoi prin centru pe jos, apoi la obor si inapoi la firma tot cu metroul. am vazut oameni de tot felul: tristi, veseli, respingatori, zgomotosi, bolnavi, blazati, obositi, frumosi, dubiosi, imputiti, glumeti, amarati, fitosi, retrasi, fermecatori, dilimaci, ingrijiti dar oameni toti si imi place enorm sa fiu inconjurat de oameni, nu sa stau izolat intr-o cutie de metal. aveam posibilitatea sa fac deplasarea si cu una dintre masinile de la serviciu, dar am preferat transportul public: lipsit de griji si da prilej la interactiune, chiar daca pare mai gregar uneori.

    si spre doar partiala mea fericire, ca marca nu mi-am dorit-o niciodata, ci a ajuns la mine intr-un context de imprejurari complicat, masina pe care o am momentan este tot un diesel. il folosesc exclusiv la drum lung/mers extraurban. un N47, in caz ca te incalzeste cu ceva.
    5 14
  • Bemveu
    Pietonii să tacă,
    scriem zi de zi pe foaie,
    Fiindcă totu' în cartier
    se bazează pe c...e!
    :)
    9 4
  • Roata morii se-nvarteste
    FALS!
    Cresc preturile din lacomie, pentru profituri mai mari.
    Nu e cumva ciudat ca aceeasi masina se vinde la chinezi mult mai ieftin? Si nu vorbim de branduri chinezesti, ci de branduri europene.
    Gen VW sau dacia/renault.
    Cand id3 in aceeasi dotare se vinde in china sub 20.000 euro si in europa cu 40.000 euro, acolo e problema.
    Nu e zeeker, sau alte ciudatenii chinezesti, ci e vw, e masina europeana.
    De fapt vanzatorii scumpesc pentru a fi ei mai bogati, intr-o piata de tip monopolist, unde statele ar trebui sa intervina cu masuri extreme, sa trimita la inchisoare managementul corporatiilor si sa confiste toate averile investitorilor pentru astfeld e fraude.
    Dar nah, guvernele sunt formate din oameni, si oamenii sunt cumparabili, tradandu-si cetatenii care "i-au ales".
    Cercul vicios al lacomiei.
    0 0
  • Este o piață concurențială, vor fi producători care vor profita de strategiile unora de a-și descărca segmentul falimentar BEV.
    Unii producători europeni vor încerca să crească prețurile ICE după care se vor întoarce răniți și spășiți către clienți, cu promisiunea că nu vor mai fii niciodată atât de imbecili.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru