Începând cu data de 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune ca emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi să nu depășească 93.6 grame/km. Această valoare reprezintă o reducere de 19% față de normele din 2024.
Pentru a se încadra și a evita posibilele amenzi, constructorii de automobile vor fi nevoiți să crească vânzările de mașini cu zero emisii. Mai exact, va fi nevoie ca cel puțin 20% din vânzări să fie reprezentate de mașinile electrice.
Publicul nu pare, însă, convins de modelele cu zero emisii, astfel că producătorii auto europeni se văd nevoiți să crească prețul modelelor pe benzină și diesel pentru a face electricele să nu mai pară atât de scumpe.
Stellantis, Volkswagen și Renault aplică deja această strategie, scumpind cu câteva sute de euro modelele termice vândute pe Bătrânul Continent. În luna octombrie, toate modelele Peugeot comercializate în Franța, în afară de cele electrice, au fost scumpite cu până la 500 de euro.
Pentru a-i impulsiona și mai mult pe clienți, constructorii pregătesc lansarea unor modele cu zero emisii accesibile.
Cele mai bune exemplare sunt Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5 E-Tech, Skoda Epiq și Volkswagen ID.2.Să nu uităm de Renault Twingo, Kia EV2 și Volkswagen ID.1, toate urmând să coste sub 25.000 de euro.
Desigur, nu toți actorii din industria auto sunt de acord cu această măsură. Anul acesta, mașinile cu zero emisii au reprezentat doar 13% din vânzările europe, astfel că foarte mulți, inclusiv politicieni, vor ca UE să relaxeze măsurile anunțate pentru 2025.
Mai trebuie spus că dacă industria auto nu va atinge normele de emisii de CO2, amenzile ar putea ajunge la sume impresionante de 15 miliarde de euro.
via Carscoops
Acum vin producătorii auto europeni și zic „să se vândă modelele electrice chiar de ne vom confrunta cu falimentul!”
Imperiul Roman s-a dus pe apa sâmbetei.
Urmează UE?
Ați mai scris și în trecut aberația asta. "Jurnaliștilor": media e pe flotă, nu pe mașină!
Adică nu toate mașinile trebuie sa aibă media asta. Unele pot fi peste atâta timp când media tuturor mașinilor vândute e sub.
O fi atât de greu de înțeles?? Cred că până și dan_grc a înțeles.
https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en
"the EU -> FLEET-WIDE
Nu mor caii când vor câinii.
Imperiul Roman a fost acum aproape 2000 ani. Altceva n-ai mai învățat la școală? Unele mai recente, cum ar fi imperiul Britanic, imperiul Spaniol, imperiul Otoman, imperiul Țarist, imperiul Portughez, dinastia Qing.
Ce au toate în comun e că au fost imperii prin cucerire, nu uniuni de bună voie și nesiliți de nimeni. Și toate s-au destrămat când puterea cuceritoare nu a mai putut controla teritoriul.
UE n-are nicio treabă cu imperiile, decât în capetele seci ale extremiștilor de pe TikTok, floarea cea vestită a inteligenței secolului XXI. Locul unde toți imbecilii se simt deștepți pentru că alți imbecili îi aplaudă. Sau cum se zice, foci?
Comuniștii s-au chinuit zeci de ani să creeze „omul nou” dar n-au reușit. A venit capitalismul și, fără să-și propună asta, a făcut să apară această specie insalubră, de „om nou” care, ca orice extremist care se respectă, e convins că e deținătorul adevărului și agresează pe oricine îi iese în cale și are o opinie diferită de a lui.
De exemplu, acest matei cel nou, se rățoiește isteric și penibil la mine pentru că m-am referit la Imperiul Roman fără să înțeleagă, săracul de el, legătura dintre latini și zicala „fiat iustitia pereat mundus”.
Iar în UE, care nu e un „imperiu prin cucerire” (în capul lui mateiuț există și altfel de imperii, sărăcuțul de el) au fost în 2024 vreo 11 state care au reintrodus controlul temporar la granițe.
Economia statelor din UE merge prost, avem inflație, avem datorii și deficite bugetare în creștere, iar umflarea artificială al prețurilor automobilelor va înrăutăți această stare a economiilor statelor europene. În sensul ăsta a fost ironia mea, dar e greu cu priceperea prin mansarda „oamenilor noi”.
Vad ca astia aplica acelasi principiu si la masini ;-))
Da, în capul meu dar și în istorie exista și imperii hegemonice.
De exemplu UE poate fi considerat un imperiu hegemonic dar nu un imperiu teritorial.
Și dacă tot ești expert in latină și imperiul Roman... A existat și un imperiu hegemonic, mai mare decât cel teritorial, și care incorpora teritoriile suverane dar cliente Romei. Foederati, semidoctule.
Dar ma bucur ca ai o impresie buna despre tine, face bine la moral.
Baietas, ai habar ce inseamna crestere artificiala ? Cresterile de la diferite norme de poluare sunt altele, esti si analfabet functional pe deasupra, daca producatorii recunosc ca umfla preturile doar ca sa para mai ieftine electricele, tu macani ca sunt de la normele de mediu ? Continua, ar trebui sa urli de durere
Producatorii care nu îndeplinesc țintele de emisii, sa lanseze cât mai multe electricele, cerere există, deci se vor VINDE, nu înțeleg de ce atâta panică ? Oare ca-ei vor tăia și mai mult craca, lovind fix în modelele cu care mai fac bani, din care finanțează inclusiv electricele ? Deosebita situație, asa se întâmplă când te legi la cap fără sa te doară, asta e valabil pentru Europa si-n alte industrii, pierde teren la greu economic .
Săracul, cică nu înțelege. De parca nu e evident ca nu înțelege nimic :))
Partea cu scumpirea masinilor pe benzina pentru a concura la pret cu cele electrice e o aberatie maxima. "Alesii" UE parca o parafrazeaza pe Maria Antoaneta: daca n-au paine, sa manance cozonac.
cum e posibil ca specimene de genul cocalarilor mentionati mai sus sa aiba liber sa otraveasca pe restul fara nicio consecinta? e ceva inimaginabil.
experiente de genul asta, care reusesc sa strice o zi inceputa de altfel excelent, fac pe oamenii de buna credinta sa se bucure la orice stire care anunta finalul epocii masinilor termice.
si da, avand in vedere cele de mai sus, ma bucur nespus ca preturile termicelor cresc, sa creasca de 10x, de 100x, de 1000x, sa scapam de ele si de infernul pe care-l produc: noxe si galagie ca la balamuc.
afara cu termicele din orase!!!
Mai trebuie mentionat ca noile norme se respecta daca si doar daca masinile ar fi conduse conform regulilor pe care le folosesc producatorii auto cand fac testele, ceea ce e total fals!
In realitate avem can't, frecare, temperatura diferite, avem dealuri si nu in ultimul rand avem COCALARI CARE CONDUC BMW-URI!
Voi ati vazut cum conduc astia? Niste retardati cate habar nu au ce sunt alea reguli de circulatie, limite de viteza!
Deci sa nu se mai agite UE atat timp cat Germania inca mentine autostrazi fara limita de viteza si cat timp cocalarii fac liniute.
Se pare ca a apărut si-un expert în statistica partidelor extremiste, păi cifrele îți dau cu realitatea în cap, ia vezi unde erau extremiștii prin 2016 în Europa, vezi ce procente au acum și câte partide au pătruns în diferite Parlamente, deci concluzia ta tampa ca de 20 de ani extremiștii speră degeaba este absolut eronată, au din ce in ce mai multe voturi, această hahaiala inconstienta o practică și politicienii tradiționali de multă vreme, uitați-vă ce partide au intrat în Parlament, care nu existau acum patru ani, în afară de unul, care si-a dublat procentul, deci matematica de da afară din casă, nu cred ca vrei sa se păstreze ritmul ăsta si la viitoarele alegeri, c-o sa fugi cu trotineta electrică pe unde o sa apuci .