Începând cu data de 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune ca emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi să nu depășească 93.6 grame/km. Această valoare reprezintă o reducere de 19% față de normele din 2024.
Pentru a se încadra și a evita posibilele amenzi, constructorii de automobile vor fi nevoiți să crească vânzările de mașini cu zero emisii. Mai exact, va fi nevoie ca cel puțin 20% din vânzări să fie reprezentate de mașinile electrice.
Publicul nu pare, însă, convins de modelele cu zero emisii, astfel că producătorii auto europeni se văd nevoiți să crească prețul modelelor pe benzină și diesel pentru a face electricele să nu mai pară atât de scumpe.
Stellantis, Volkswagen și Renault aplică deja această strategie, scumpind cu câteva sute de euro modelele termice vândute pe Bătrânul Continent. În luna octombrie, toate modelele Peugeot comercializate în Franța, în afară de cele electrice, au fost scumpite cu până la 500 de euro.
Pentru a-i impulsiona și mai mult pe clienți, constructorii pregătesc lansarea unor modele cu zero emisii accesibile.
Cele mai bune exemplare sunt Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5 E-Tech, Skoda Epiq și Volkswagen ID.2.Să nu uităm de Renault Twingo, Kia EV2 și Volkswagen ID.1, toate urmând să coste sub 25.000 de euro.
Desigur, nu toți actorii din industria auto sunt de acord cu această măsură. Anul acesta, mașinile cu zero emisii au reprezentat doar 13% din vânzările europe, astfel că foarte mulți, inclusiv politicieni, vor ca UE să relaxeze măsurile anunțate pentru 2025.
Mai trebuie spus că dacă industria auto nu va atinge normele de emisii de CO2, amenzile ar putea ajunge la sume impresionante de 15 miliarde de euro.
via Carscoops
Acum vin producătorii auto europeni și zic „să se vândă modelele electrice chiar de ne vom confrunta cu falimentul!”
Imperiul Roman s-a dus pe apa sâmbetei.
Urmează UE?
Ați mai scris și în trecut aberația asta. "Jurnaliștilor": media e pe flotă, nu pe mașină!
Adică nu toate mașinile trebuie sa aibă media asta. Unele pot fi peste atâta timp când media tuturor mașinilor vândute e sub.
O fi atât de greu de înțeles?? Cred că până și dan_grc a înțeles.
https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en
"the EU -> FLEET-WIDE
Nu mor caii când vor câinii.
Imperiul Roman a fost acum aproape 2000 ani. Altceva n-ai mai învățat la școală? Unele mai recente, cum ar fi imperiul Britanic, imperiul Spaniol, imperiul Otoman, imperiul Țarist, imperiul Portughez, dinastia Qing.
Ce au toate în comun e că au fost imperii prin cucerire, nu uniuni de bună voie și nesiliți de nimeni. Și toate s-au destrămat când puterea cuceritoare nu a mai putut controla teritoriul.
UE n-are nicio treabă cu imperiile, decât în capetele seci ale extremiștilor de pe TikTok, floarea cea vestită a inteligenței secolului XXI. Locul unde toți imbecilii se simt deștepți pentru că alți imbecili îi aplaudă. Sau cum se zice, foci?
Comuniștii s-au chinuit zeci de ani să creeze „omul nou” dar n-au reușit. A venit capitalismul și, fără să-și propună asta, a făcut să apară această specie insalubră, de „om nou” care, ca orice extremist care se respectă, e convins că e deținătorul adevărului și agresează pe oricine îi iese în cale și are o opinie diferită de a lui.
De exemplu, acest matei cel nou, se rățoiește isteric și penibil la mine pentru că m-am referit la Imperiul Roman fără să înțeleagă, săracul de el, legătura dintre latini și zicala „fiat iustitia pereat mundus”.
Iar în UE, care nu e un „imperiu prin cucerire” (în capul lui mateiuț există și altfel de imperii, sărăcuțul de el) au fost în 2024 vreo 11 state care au reintrodus controlul temporar la granițe.
Economia statelor din UE merge prost, avem inflație, avem datorii și deficite bugetare în creștere, iar umflarea artificială al prețurilor automobilelor va înrăutăți această stare a economiilor statelor europene. În sensul ăsta a fost ironia mea, dar e greu cu priceperea prin mansarda „oamenilor noi”.
Vad ca astia aplica acelasi principiu si la masini ;-))
Da, în capul meu dar și în istorie exista și imperii hegemonice.
De exemplu UE poate fi considerat un imperiu hegemonic dar nu un imperiu teritorial.
Și dacă tot ești expert in latină și imperiul Roman... A existat și un imperiu hegemonic, mai mare decât cel teritorial, și care incorpora teritoriile suverane dar cliente Romei. Foederati, semidoctule.
Dar ma bucur ca ai o impresie buna despre tine, face bine la moral.
Baietas, ai habar ce inseamna crestere artificiala ? Cresterile de la diferite norme de poluare sunt altele, esti si analfabet functional pe deasupra, daca producatorii recunosc ca umfla preturile doar ca sa para mai ieftine electricele, tu macani ca sunt de la normele de mediu ? Continua, ar trebui sa urli de durere
Producatorii care nu îndeplinesc țintele de emisii, sa lanseze cât mai multe electricele, cerere există, deci se vor VINDE, nu înțeleg de ce atâta panică ? Oare ca-ei vor tăia și mai mult craca, lovind fix în modelele cu care mai fac bani, din care finanțează inclusiv electricele ? Deosebita situație, asa se întâmplă când te legi la cap fără sa te doară, asta e valabil pentru Europa si-n alte industrii, pierde teren la greu economic .
Săracul, cică nu înțelege. De parca nu e evident ca nu înțelege nimic :))
Partea cu scumpirea masinilor pe benzina pentru a concura la pret cu cele electrice e o aberatie maxima. "Alesii" UE parca o parafrazeaza pe Maria Antoaneta: daca n-au paine, sa manance cozonac.
cum e posibil ca specimene de genul cocalarilor mentionati mai sus sa aiba liber sa otraveasca pe restul fara nicio consecinta? e ceva inimaginabil.
experiente de genul asta, care reusesc sa strice o zi inceputa de altfel excelent, fac pe oamenii de buna credinta sa se bucure la orice stire care anunta finalul epocii masinilor termice.
si da, avand in vedere cele de mai sus, ma bucur nespus ca preturile termicelor cresc, sa creasca de 10x, de 100x, de 1000x, sa scapam de ele si de infernul pe care-l produc: noxe si galagie ca la balamuc.
afara cu termicele din orase!!!
Mai trebuie mentionat ca noile norme se respecta daca si doar daca masinile ar fi conduse conform regulilor pe care le folosesc producatorii auto cand fac testele, ceea ce e total fals!
In realitate avem can't, frecare, temperatura diferite, avem dealuri si nu in ultimul rand avem COCALARI CARE CONDUC BMW-URI!
Voi ati vazut cum conduc astia? Niste retardati cate habar nu au ce sunt alea reguli de circulatie, limite de viteza!
Deci sa nu se mai agite UE atat timp cat Germania inca mentine autostrazi fara limita de viteza si cat timp cocalarii fac liniute.
Se pare ca a apărut si-un expert în statistica partidelor extremiste, păi cifrele îți dau cu realitatea în cap, ia vezi unde erau extremiștii prin 2016 în Europa, vezi ce procente au acum și câte partide au pătruns în diferite Parlamente, deci concluzia ta tampa ca de 20 de ani extremiștii speră degeaba este absolut eronată, au din ce in ce mai multe voturi, această hahaiala inconstienta o practică și politicienii tradiționali de multă vreme, uitați-vă ce partide au intrat în Parlament, care nu existau acum patru ani, în afară de unul, care si-a dublat procentul, deci matematica de da afară din casă, nu cred ca vrei sa se păstreze ritmul ăsta si la viitoarele alegeri, c-o sa fugi cu trotineta electrică pe unde o sa apuci .
Extremiștii există pentru ca au trecut 80 de ani de când au luat extremiștii frâiele ultima oară, și educația e la pământ peste tot. Pulimea nu știe ce a fost, nu a trăit pe pielea ei și nici la școală nu a învățat. Sau a învățat dar a uitat repede.
Tu de obicei iei troace obosite diesel de la germani si incerci sa le mentii pe linia de plutire.
Masinile Diesel sunt extrem de scumpe in realitate pentru ca polueaza atat de mult ca trebuie investitii serioase in sanatate.
PS ieri am refuzat să mă lovesc frontal cu un Audi care a depășit pe linie continuă (prin stânga insulei de încetinire la intrarea în localitate), avea lejer 100 și evident nu avea ce să facă (dobitocul), am ieșit de pe carosabil să poată să treacă cocalarul.
Este plin de boi… marca de masina nu mai contează, este plin!!!
PS: bine ca ești tu la subiect
Nu mai manca muraturi.
https://www.consumerreports.org/cars/used-car-brand-reliability-a2811658468/
Poti sa te iei de manuta cu Danut si sa va plimbati cu troacele obosite diesel.
Cand ma uit ce preturi penibile cer BMW pentru niste dieseluri obosite de 180 CP, mi se pare ca trebuie sa fii nebun sa nu alegi un PHEV sau hibrid net superioare.
Din cand in cand mai apar si cocalarii cu AMG care vor sa le arate la cei cu BMW-uri si Audi ca sunt fraieri.
Dar germanii sunt cei ce promoveaza marlania si prostia cu reclamele lor mincinoase.
Intre timp, se arunca mai multe stiri de genul asta, iar masele se sfasie intre ele pe chestii teoretice, in timp ce bashtanii incaseaza bani grei ... tot de la mase.
1) UE a prezentat acest plan de peste 10 ani. UE reprezintă legal cetăţenii ei (prin Parlament, Comisie, etc) şi UE suntem noi, europenii, nu nişte extratereştrii sau chinezi care luptă împotriva noastră !
Nu mai daţi vina pe UE aiurea şi degeaba
2) maşinile termice deja mint când sunt produse, testele oficiale sunt cu maşina stă pe loc şi rulează pe tamburi, nimic viaţă reală.
Pe lângă softuri, etc, păcălire, filtrele de particole trebuie schimbate OBLIGATORIU la fiecare ~150.000 km. Câţi fac asta ??
Deci diferenţa între manual, pe hârtie şi realitate, ca consum şi noxe este uriașă , la maşinile termice !!!
3) dinozaurii auto europeni, după ce s-au văzut protejaţi de taxe contra chinezilor, în loc să scadă preţul la electrice.... s-au gândit să le scumpească din pix pe cele termice.
Acum doar Tesla are fabrică în Europa, care le dă cu toporul încet încet la temelie, dar dacă îşi face fabrică şi BYD în Europa, dinozaurii au pus-o. Şi foarte meritat, că şi-au bătut joc de noi, europenii.
Da știu, este trist, tocmai am trecut prin București, un oraș invadat de mașini, o circulație scăpată de sub control… dar BEV-urile nu vor rezolva nimic nici în 15 ani de acum încolo.
Situația traficului și a aglomerației este foarte asemănătoare în toată țara, toți petrecem cel puțin dublu în trafic și asta clar este nasol și foarte periculos (frustrări, depășiri etc.).
Miliardele trebuiau investite in infrastructura rutieră, surse verzi de electricitate și nu în ultimul rând in descentralizarea/digitalizarea anumitor servicii publice care obligă oamenii să se plimbe dintr-un loc în altul.
Europa este orice mai puțin unitate, sincronizare, colaborare, strategii congruente etc. hai sictir panaramă!!!
Nu spune lucruri doar ca să dai din gură, în viitor îţi ca fi ruşine de ce ai zis în trecut.
România nu produce intergral petrol şi gaze pentru consum, dar o economie verde înseamnă zero importuri de petrol şi gaze, adică miliardele alea de euro rămân în ţară şi nu îmbogăţim pe cei din afara UE: Rusia, Arabi, SUA, UK, Norvegia.
Plus economia verde înseamnă şi mediu mai curat dar şi sănătate.
Uite, exemplu : generator diesel pentru curent, la casă, în caz că pică curentul din reţea.
Foarte zgomotos, foarte scump în lei pe kwh generat, foarte poluant, risc incendiu, risc asfixiere, nu intră brusc în backup ci are câteva secunde bune.
Şi? Nimeni nu mai foloseşte , cumpără azi generatoare diesel la case, firme (decât dacă îl au deja) !!
Cu o baterie, la acelaşi preţ, ai curent fără nicio pauză, instantaneu, fără zgomot, fără poluare, fără riscuri de asfixiere şi nici de incendiu (da, da, nici de incendiu că nu dă nimeni cu cuiul şi ciocanul în ele)
Plita pe gaz, poluantă, risc de incendiu, risc de asfixiere, ineficientă (majoritatea căldurii se duce în bucătărie şi nu în oală)
Plita electrică cu inducţie : zero riscuri de incendiu (instalată legal pe cablu curent corespunzător, apoi cele mai noi îşi reduc puterea în funcţie de cablu), zero risc de asfixiere, foarte eficiente (90% din energie se duce în oală)
Cu ceva minte, creier îţi dai seama singur ce prostie sunt combustibili fosili.
eram pe jos my friend, pe picioarele mele, pentru ca asa mi se pare normal si de bun simt intr-un oras deja sufocat, sa nu scoti 1,5 tone de fier ca sa plimbi 80 kg de lene. ce rost ar fi avut sa scot masina pentru doar cativa km, sa ma bag intr-o mega aglomeratie ca sa ne aglomeram cu totii si mai tare, mai ales ca aveam un bagaj infim, de nici 2 kg?
m-am deplasat cu metroul, apoi prin centru pe jos, apoi la obor si inapoi la firma tot cu metroul. am vazut oameni de tot felul: tristi, veseli, respingatori, zgomotosi, bolnavi, blazati, obositi, frumosi, dubiosi, imputiti, glumeti, amarati, fitosi, retrasi, fermecatori, dilimaci, ingrijiti dar oameni toti si imi place enorm sa fiu inconjurat de oameni, nu sa stau izolat intr-o cutie de metal. aveam posibilitatea sa fac deplasarea si cu una dintre masinile de la serviciu, dar am preferat transportul public: lipsit de griji si da prilej la interactiune, chiar daca pare mai gregar uneori.
si spre doar partiala mea fericire, ca marca nu mi-am dorit-o niciodata, ci a ajuns la mine intr-un context de imprejurari complicat, masina pe care o am momentan este tot un diesel. il folosesc exclusiv la drum lung/mers extraurban. un N47, in caz ca te incalzeste cu ceva.
scriem zi de zi pe foaie,
Fiindcă totu' în cartier
se bazează pe c...e!
:)
Cresc preturile din lacomie, pentru profituri mai mari.
Nu e cumva ciudat ca aceeasi masina se vinde la chinezi mult mai ieftin? Si nu vorbim de branduri chinezesti, ci de branduri europene.
Gen VW sau dacia/renault.
Cand id3 in aceeasi dotare se vinde in china sub 20.000 euro si in europa cu 40.000 euro, acolo e problema.
Nu e zeeker, sau alte ciudatenii chinezesti, ci e vw, e masina europeana.
De fapt vanzatorii scumpesc pentru a fi ei mai bogati, intr-o piata de tip monopolist, unde statele ar trebui sa intervina cu masuri extreme, sa trimita la inchisoare managementul corporatiilor si sa confiste toate averile investitorilor pentru astfeld e fraude.
Dar nah, guvernele sunt formate din oameni, si oamenii sunt cumparabili, tradandu-si cetatenii care "i-au ales".
Cercul vicios al lacomiei.
Unii producători europeni vor încerca să crească prețurile ICE după care se vor întoarce răniți și spășiți către clienți, cu promisiunea că nu vor mai fii niciodată atât de imbecili.