Acesta a precizat, într-un interviu pentru LifeNews.ro, că producătorii de pe teritoriul României încep ușor ușor să își schimbe gama de produse dar nu în același ritm ca cei care lucrează în tările vecine, precum Ungaria sau Polonia.
„Nu am rămas în urmă. Sunt multe companii în România care produc componente pentru vehiculele hibride și electrice. Dacă ne referim doar la producția de baterii, da, nu am atras încă niciun producător de baterii pentru astfel de vehicule. Avem totuși un start-up care tinde să devină «gigafactory» la Cernica, lângă București. Este un joint-venture între Prime Motors și ROMBAT,” a spus Sandu.
Același oficial spune că lucrurile poate că ar fi evoluat mai repede dar, în continuare, producătorii mari se lovesc de aceleași impedimente ca în trecut, atunci când vine vorba de alegerea unor locații optime pentru dezvoltarea de centre de producție noi. Lucruri precum lipsa unei infrastructuri de transport adecvată sau a unei strategii naționale de atragere a producătorilor care folosesc tehnologii avansate de producție a componentelor se resimt în modul în deciziile companiilor.
Chiar și așa, companii precum Bosch, Continental și Siemens produc deja componente pentru mașini electrice și hibride în România laolaltă cu produse pentru mașinile cu motoare termice.
Pe viitor, se așteaptă ca odată cu creșterea cererii pentru mașini electrice și, implicit, a componentelor pentru aceste, companiile să poată schimba proporția produselor asamblate în România din mers.Via: LifeNews.ro
https://youtu.be/jclSYJb8oa0