În contextul tensiunilor dintre Uniunea Europeană și China pe tema noilor taxe vamale pentru mașinile electrice din China, mai mulți producători din statul asiatic au început acum să joace a doua carte. Mai exact, aceștia se vor concentra acum asupra comercializării unui număr mai mare de modele hibride. În Uniunea Europeană, mașinile cu acest tip de motor, chiar și cele venite din China, nu sunt supuse noilor taxe vamale.
Aceste taxe au intrat în vigoare în luna iulie, ele fiind inițial provizorii. Începând de la finalul lui octombrie, Uniunea Europeană a impus taxe vamale definitive pentru toate mașinile electrice produse în China. Aceste taxe sunt valabile pentru următorii 5 ani și se aplică în plus față de tariful existent de 10% pentru importurile din afara Uniunii Europene.
Potrivit unor noi date furnizate de Asociația Chineză de Turisme (CPCA), 65.800 de mașini cu motoare hibride au fost exportate în Europa, în perioada iulie – octombrie.
Asta reprezintă o triplare a exporturilor cu aceste mașini către Bătrânul Continent față de aceeași perioadă din 2023. Mașinile cu motoare hibride simple și hibride plug-in au reprezentat 18% din vânzările de mașini chineze în Europa, în al treilea trimestru din acest an. Ponderea acestor vehicule s-a dublat față de primele 3 luni ale acestui an, când vânzările de mașini hibride chineze în Europa reprezentau doar 9% din vânzările totale.via Economica
Un plugin la 25k ar fi stop-joc fata de un golf plugin la 45k.
Place sau nu, hibridele simple sau plug-in sunt ce cere piata acum. Ma rog, plug-in mai putin pentru ca la ce preturi au prin Europa, nu prea se arunca multi. Dar la preturi normale, ar fi o alegere buna.