Producătorii chinezi trebuie să micșoreze prețurile pentru a fi competitivi în Europa

de Tiberiu Safta
Marti, 04.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa.

În ultimii 5 ani au început să apară pe piața europeană mai multe mașini de la producători chinezi. Deja am început să ne obișnuim cu nume noi pe Bătrânul Continent, cum ar fi BYD, Geely, XPeng și Leapmotor, printre altele. Cei mai mulți dintre aceștia produc mașini electrice la prețuri mai mici prin comparație cu rivalii europeni și cu autonomii asemănătoare.

Chiar și așa, prețurile mașinilor chineze în Europa sunt încă prea mari pentru a atrage un număr foarte mare de clienți. Un studiu realizat de Escalent, o companie de consultanță americană, arată că producătorii chinezi trebuie să reducă prețurile mașinilor sale cu aproximativ 30% pentru a atrage mai mulți clienți europeni.

În cadrul studiului au participat 1600 de clienți din Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. Potrivit rezultatelor studiului, o scădere de 10% a prețurilor vor atrage doar unu din zece europeni. De asemenea, 31% dintre cei chestionați își doresc reduceri cuprinse între 11% și 20% a prețurilor pentru a lua în considerare o mașină chinezească.

Același studiu mai arată și faptul că europenii nu au foarte multă încredere în mașinile produse în China, un alt factor pentru care mașinile chineze atrag puțini clienți europeni.

Aceștia au mai multă încredere în mașinile produse în Europa, SUA, Japonia și Coreea de Sud.

via Automotive News Europe (înreg.)

Comentarii (7)

  • Tineti voi preturile sus si o sa vedeti ce freza va luati. Cu tot cu taxele impuse....
    6 1
  • Catalin
    Care preturi mari? Nu erau finanțați de partid?
    6 1
  • Abia aștept să producă chinezii în Europa și cel mai frumos ar fi în Germania. Acolo ar putea să aibă cel puțin 10% chinezi stabiliți deja în Germania pe care să-i plătească de 20 de ori mai mult decât în China. China a făcut și face minuni (fără mișto), dar prin sacrificarea a milioane de oameni (poate sute de milioane) care muncesc 12 ore/zi și 6 zile pe săptămână pe salarii infime, doar o altă formă de sclavagism.
    7 5
  • Nu doar chinezii, TOTI,
    Toti sunt hoti imputiti
    Cat timp se vand cu preturi de 2,3 ori mai mari, e clar o tactica de jaf la care guvernele sunt partase. TVA si impozite incasate din suma mai mare aduce la buget mai multi bani.
    Nu exista o piata libera oricum, din start, caci pe de o parte ai vanzatorii care sunt putini la numar si foarte puternici sa influenteze piata, iar consumatorii sunt prea multi si prosti, inapti sa influenteze piata.
    Iar guvernele, cei care at trebui sa vegheze asupra stabilizii balansului, de fapt au sarit in barca cu vanzatorii.
    6 0
  • Hopaaaaaa! Era un Gigel acum vreo săptămâna - două care tot lăuda el produsele chinezești că rup dudu'. Când colo, ce să vezi "europenii nu au foarte multă încredere în mașinile produse în China". Unde ești băiatu'? Ia uite colea! Bine, mai e unu' da ăla cică cunoaște bine piața, e mai versat.
    4 5
  • Am zis de mult ca minunatele masini chinezesti sunt minunate doar in China. Cum scot capul din China, cum ajung sa se piarda printre indigene.
    Apropo de China, chiar zilele astea aflam ca minunatul model AI Deepseek care cica a costat 6 milioane in antrenare, s-a folosit defapt de hardware de 1.6 miliarde. Hai ca iesim la liman cu performanta chinezeasca.
    2 4
  • @alex cu creier mic
    Hai ca ai luat doza de TikTok de dimineață. Vezi ca a postat Georgescu niște trilulilu.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru