Producătorii chinezi reacționează: vor să impună taxe vamale pentru mașinile importate din Uniunea Europeană

de Tiberiu Safta
Miercuri, 19.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorii chinezi de automobile reacționează la planurile Uniunii Europene de a impune taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China. Guvernul de la Beijing este presat de producătorii chinezi să impună taxe vamale pentru mașinile importate din Uniunea Europeană.

La o săptămână după ce Comisia Europeană a anunțat că va impune noi taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China, producătorii chinezi au reacționat și au cerut guvernului de la Beijing să implementeze o contramăsură. Mai mulți producători din China, dar și câțiva reprezentanți ai unor mărci europene au participat la o întâlnire secretă.

În cadrul acestei întâlniri, producătorii chinezi au precizat că au presat guvernul chinez să introducă taxe vamale pentru toate mașinile importate din Uniunea Europeană. Astfel, taxa vamală de 15% din prezent ar urma să crească până la 25% pentru vehiculele cu motoare mari, conform publicației Global Times.

Noile taxe vamale impuse de Comisia Europeană urmează să intre în vigoare din 4 iulie. Unii producători vor avea tarife chiar și de 38.1%.

via Economica

Comentarii (17)

  • Pai nu e chiar corect.
    Ar trebui sa impuna si ei taxe de 50%, ca sa isi protejeze si ei industria.
    Oricum pentru piata lor produc deja acolo de zeci de ani BMW, VAG si Daimler...
    Se le bage taxe de 50% daca tot vor sa isi arate muschii si sa mai vedem atunci daca europenii mai incearca ceva inainte sa gandeasca.
    6 17
  • O veste excelenta! Nazistii europeni si americani trebuie sa plateasca. Tot aveau ei impresia ca ceilalti nu o sa riposteze daca ei pun taxe.
    2 16
  • Banditos
    "Tot aveau ei impresia ca ceilalti nu o sa riposteze daca ei pun taxe."

    Bag-o si pe aia cu lagarul european.
    12 13
  • Exact Mihăiță, ar putea sa pună și 150% taxe, dar nu vor pentru ca sunt băieți buni, nu ca europenii, ăsta este singurul motiv .
    10 1
  • Nu este cine știe ce pagubă. Oricum exporturile auto ale UE în China sunt dezechilibrate in raport cu importurile, sunt cam la o treime. In plus de asta, taxa se va aplica doar la motoare de peste 2.5 litri.
    5 13
  • Nu contează… oricum chinezii o au mică, cea mai mică :))
    12 3
  • @dan_grc
    Daca se supara chinezii, ramai fara piese de schimb la troaca, asa ca ai grija ce iti doresti, ca ti se poate intampla. Ar fi bine sa nu ii superi, ca tu nici bani de adidasi sa mergi pe jos nu o sa mai ai.
    5 12
  • @Dutz: dupa interventia asta, aprecierile Mihaelei la adresa chinezarilor se vor diminua pana la disparitie. :)))
    8 5
  • @gugumani electrici
    China e zero fără piețe. ZERO BARAT! :))))))))

    Rămânem fără p'ese... ce prostovaniii!!! :)))))))

    Un boost pentru electrice, se vând deja ca pâinea caldă, ar mai fi 99% din parcul auto de înlocuit. :))))))))))
    4 1
  • Miaita nu te-ai saturat sa fi plin de prostie.
    4 0
  • Game over!

    Sales of electric vehicles (EVs) plunged across Europe last month, fuelled by a sharp drop-off in demand in Germany.

    Official figures show that sales for new EVs fell by 30pc in Germany last month, which led to a broader fall of 12.5pc across the Continent.

    Ăăă, deci, ăăă, nu e doar Germania, iar electricele n-aveau motive să scadă pentru că vor înlocui termicele, conform manipulărilor pentru mononeuronați.

    De fapt, electricele devin nișă. (Punct!) :)))))))))
    4 2
  • Nu-i așa Michi… electricele-s viitorul, focile-s la biserică și pun lumânări cu LED și încărcate la panouri solare of course ;))
    Este doar o lună mai proastă (sau 2, 3… tot aia este)… doar viitorul nu este astăzi, viitorul este teoretic infinit, deci probabil au o infinită dreptate… ;)
    Am prieten care vrea să se scape de BEV (a costat 65.000 USD) de jumate de an este de vânzare și n-o vinde nici cu 30.000 după mai puțin de 2 ani.
    Asta înseamnă ca cei care si-au luat electrice acum 3 ani ar cam trebui să-și schimbe uzatele moral (astea noi, au aceleași baterii, același LED-uri, dar la 60% din preț). După cum vedeți, nu are sens… pur și simplu este o mare prostie ce s-a întâmplat si piața este varză.
    Unii și-au săpat groapa, iar chinezii încă insistă, sapă și sapă ca așa zice partidul.
    Dacă nu revoluționează careva bateriile (si arta repede) va fi foarte, foarte nașpa!!!
    2 4
  • Miaita nu te-ai saturat sa fi plin de prostie.

    sa "fi"

    alfabetizatule!
    0 0
  • Catalin
    Articol scris in cel mai pur stil propagandistic al așa zisei prese. O întâlnire secretă.... Producătorii au pus presiune. Pai nu erau toți ai Partidului, nu sunt ei care spionează Vestul colectiv? Cum credem că Guvernul chinez mai aștepta să se întâlnească în secret și " bai băieți, ce facem acum, Xi nu le are pe astea cu retaliation și shock and owe. Nu aveți voi vreo idee? Cum sa nu sefu' băgați și d-voastră 100% taxe. Bai Nio, bai Chery, bai da sunteți deștepți. Mă laashi AM?
    0 0
  • Ati mancat "din" in titlul articoluilui....
    0 0
  • Clique
    Un răspuns așteptat din partea Chinei, m-a surprins că este unul totuși cam blând.
    Ah, încă un lucru de menționat tovarășa UE nu mai vrea anvelope allseazon pe teritoriul ei :)))
    UE, pentru siguranța cetățenilor săi în spațiul rutier.
    Începe să sune din ce în ce mai "bine". Ce visează aia pun în aplicare.
    0 0
  • qwerty
    @Clique sursa sau asa bati tu campii in mod normal ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru