Producătorii auto germani vor să interzică total vânzarea de combustibili fosili, chiar și pentru mașinile vechi

de Tiberiu Safta
Joi, 22.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O nouă propunere a Asociației Constructorilor Auto din Germania (VDA) susține interzicerea completă a vânzării de combustibili fosili în Uniunea Europeană începând din 2045. Atât mașinile noi, cât și cele vechi, nu vor mai putea fi alimentate deloc cu benzină sau motorină.

Uniunea Europeană are în plan să interzică vânzarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Teoretic, din acel an vor fi vândute doar mașini electrice sau alimentate cu hidrogen, însă nu toate țările membre au fost de acord cu planul inițial. Germania, de exemplu, a pus presiune pe Comisia Europeană să permită vânzarea mașinilor cu motoare termice și după 2035, cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici.

Acum, a apărut o nouă propunere radicală și care este pe cale să fie una foarte contestată de publicul larg. Mai exact, Asociația Constructorilor Auto din Germania (VDA), propune să se interzică total combustibilii fosili în Uniunea Europeană începând din 2045, la 10 ani după interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice. Potrivit acestui plan, constructorii germani doresc ca benzina și motorina să fie interzise atât pentru mașinile noi, cât și pentru cele vechi, pentru a putea realiza tranziția către mașini alimentate cu combustibili sintetici.

Germania are în plan să aducă 15 milioane de vehicule electrice pe drumurile sale până în 2030. În același an, se preconizează că vor circula 40 de milioane de vehicule cu motoare pe benzină și diesel.

„Asociația Industriei Auto (VDA) susține o abordare ambițioasă a implementării Directivei Energiei Regenerabile (RED III) în legislația națională, astfel încât combustibilii regenerabili să își poată aduce și ei contribuția la protecția climei”, se arată comunicatul oficial al asociației.

Hildegard Muller, președintele asociației, a mai adăugat: „Numai cu un curs care permite toate soluțiile potențiale, indiferent de tehnologie, Europa își poate atinge obiectivele de reducere a CO2”. În încheiere, VDA a mai precizat: „Combustibilii regenerabili sunt necesari urgent pentru acest parc de vehicule.”

via Profit

Comentarii (20)

  • Doamnefere' .. ce fumeaza astia de scot asemenea perle. Probabil multi carbuni ca de acolo-si iau energia in perioada asta si si-au facust si niste impachetari cu gudron.
    Daca ar fi pus in practica un asemenea plan de obtinere a combustibililor doar cu absorbtie de co2 atmosferic, Europa s-ar desertifica din lipsa de CO2 pentru plante.
    Scenariile din Idiocracy erau glumite inocente pe langa ce filme au astia.
    Doamne fereste de asemenea "elite"!
    24 6
  • @alex_cu_a_mic

    Motoarele care folosesc acest combustibil emit și ele CO2, dar combustibili sintetici sunt considerați neutri din punct de vedere al emisei de CO2, nu că nu emite. De fapt emisia este in aceeași cantitate care este folosită pentru producerea combustibilului. De aceea îi spune neutru. Marele avantaj al acestui tip de comustibil vine de la faptul că arderea lui nu emite sulf și azot.
    4 5
  • spaclu lu manole
    Cu alte cuvinte, UE da un ultimatum industriei petroliere :) Nu ii vad bine. Sper sa mai existe UE pana in 2045. Ce se intampla cu toate investitiile de miliarde in automobilele retro, editii speciale, samd?
    Pe de alta parte, repet, daca automobilul electric se impune ca performante peste motoarele cu ardere interna, n-o sa fie nevoie de nici o legislatie, ice vor disparea de la sine.
    Dar cum vor ei sa impuna prin lege interzicerea ice, cand inca bateriile si tehnologia electrica nu acopera toata plaja de necesitati, treaba o sa iasa cu scantei. Chiar vor sa-si asume riscul unor miscari sociale incontrolabile?
    La urma urmei, va fi doar selectie naturala. Daca stanga liberala incepe sa ia decizii tampite si sa intinda sfoara mai mult decat tensiunea de rupere, e treaba lor. Lumea ii va elimina din ecuatie fara nici o remuscare. Deja au inceput multe sa intre in marche arriere. lgbtq+, promovarea pe baze rasiale si nu pe competenta, black lives matter, feminism extrem si cate si mai cate a trebuit sa suportam in ultimii 10-15 ani. Toate se aseaza pana la urma, dar problema e ca trece timpul si ne mancam viata cu looserii in loc sa ne concentram pe stiinta si ceea ce avem cu adevarat nevoie.
    11 7
  • Seriff
    Producatorii germani vor vinde ce?
    Acum daca nu ar fi existat termicele ar fi dat toti faliment.
    https://www.automarket.ro/stiri/vanzarile-de-masini-electrice-au-scazut-cu-37-in-germania-in-iulie-119101.html
    Mie mi-ar place sa nu mai fabrice deloc termice de maine, ca sa dea faliment toti.
    11 5
  • @Seriff
    Asociatia producatorilor auto germani pare ca nu are producatori auto germani in componenta :))
    10 1
  • Ba ii are pe toți.
    https://www.vda.de/en/members/manufacturer-group-I
    2 7
  • A mai stat sa si caute pe net, pt ca "se documenteaza cand da raspunsuri, nu ca altii" :))
    6 1
  • Doamnefereste de oamenii fara simtul umorului. Si de cei fara simtul ridicolului.
    Cei care au luat in serios gluma mea cu moartea vegetatiei din lipsa CO2, ii pun la lipsa umorului.
    Cei care au venit cu propunerea ii pun la lipsa simtului ridicolului.
    7 4
  • @alex cu creier mic
    Pe dreaq, ai văzut ca n-a prus nimeni botul la aberație.
    4 4
  • Imi este greu sa imi imaginez ca in 20 ani, UE va reusi sa inlocuiasca complet cererea de combustibili doar cu produse sintetice. Fiind o persoana pragmatica, am zis sa ma iau la tranta cu cifrele. Iata:
    - conform anumitor date gasite, in momentul de fata, la nivel mondial se produc cca 90 milioane de barili de combustibili sintetici / an (la nivel mondial, atentie!)
    - acum ne uitam peste UE, unde in 2022 conform datelor oficiale s-au comercializat cca 1.776 miliarde (din nou, miliarde) de barilli de combustibili petrolieri strict pentru transportul rutier.
    Nu imi pot imagina cum va reusi UE sa inlocuiasca asemenea cantitati uriase de combustibili petrolieri in doar 20 ani cu combustibili sintetici. Si cu ce costuri?
    Din nou se apuca niste birocrati sa lanseze proiecte fara nicio fundamentare clara si pertinenta.
    14 1
  • Problema este de costuri, trebuie fabricate cantități uriașe, sute/mii de fabrici, pentru a ajunge la prețuri acceptabile, ca la 10 euro litru, de exemplu, nu poate avea o logică economică.

    UE și alte asociații, nu vor sa interzică și inflația, pe modelul Lukashenko al Bielorusiei ?
    7 1
  • @ Fast
    Intrebarea e daca cei 90 mil barili de sintetici includ si etanolul. Daca e inclus inseamna ca productia de combustibili sintetici este practic 0.

    @dan_grc .. putintica rabdare cu inflatia.. se fac niste teste deocamdata in sua.

    @16:02 ... n-are rost
    2 2
  • wtf....sa reduca pretul la masini electrice, ca cer ca nesimtitii, dublu pretul real de vanzare
    13 1
  • @alex_cu_a,_mic

    Etanolul este altă mâncare de pește, face parte din categoria biocombustibili. Sunt carburanți care au în compoziție și un anumit procent de bioetanol, care se produce din culturi agricole.
    4 2
  • AntiCârnățari
    Constructorii auto să se ocupe dracului de construirea de mașini, nu de ecologie...că de-aia mașinile europene sunt din ce în ce mai proaste, că sunt făcute de niște unii care se concentrează la altele în loc de făcutul mașinilor!

    P.S. Următoarea mea mașină va fi sigur asiatică.
    11 4
  • George Simion
    practic vor sa ne polueze la fel dar sa dam mai multi bani, sa folosim mai mult bicicleta, cam asta e mesajul.

    oricum or sa ii bata chinezii si la sintetice si la orice.

    nu mai votati "de dreapta"!
    5 6
  • @ds 20:02
    Nu stii niciodata ce se afla in spatele datelor sau cum se agrega ele. Intr-adevar etanolul e un biocombustibil sau un combustibil alternativ. Dar e produs cu absorbtie de carbon deci e carbon-neutru in consecinta poate primi eticheta de regenerabil.

    @ds 14:44
    Azotul (NOx-ul mai exact) nu rezulta din arderea combustibilului ci din azotul atmosferic combinat cu oxigenul la temperaturi si presiuni mari din interiorul cilindrului.

    @AntiCârnățari
    Constructorii s-ar ocupa de construit masini daca n-ar fi bantuiti de tot felul de ursule calare pe ponei care le baga ur-sule-n coaste ca sa scoata curcubee pe evacuare
    7 3
  • O stire pentru Danut, Dutz si altii:
    https://hotnews.ro/record-istoric-pentru-bmw-care-surclaseaza-tesla-pe-piata-masinilor-electrice-din-uniunea-europeana-1776652#m05u2z1875i4sgoqbxd
    0 8
  • @Vali - stiu ca ai aruncat momeala, dar ai uitat sa legi carligul. Daca citesti stirea pe care ne-ai dat-o vei descoperi un pasaj extrem de important: "În total, luna trecută, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de automobile electrice noi, în scădere cu 6% comparativ cu situaţia din luna iulie 2023." Dar banuiesc ca asta nu are importanta pt cei care vor sa prezinta doar partea care le convine.

    @alex - datele sunt de multe ori foarte confuze. Sunt site-uri unde etanolul este considerat combustibil sintentic, sunt site-uri unde este considerat biocombustibil, separat de cel sintetic. Nici naiba nu le mai intelege. Calculele mele sunt doar orientative, dar am vrut sa arat diferenta uriasa care exista in acest moment intre productia de combustibili sintetici si cei petrolieri.
    4 0
  • Ce faci tu este propaganda tristă din punctul meu de vedere. Investițiile in BEV-uri nu aduc rezultatele dorite, chiar din contră sunt foarte departe.
    Ca să facă un profit un model de volum trebuie să se producă/vândă cu minim 500/zi produse într-o singură fabrică. Numărul poate crește sensibil în funcție de producător și model. Erau vremuri în care seria 3 și C class (cu derivatele lor sedan, cabrio, cupe, sw etc), vindeau peste 2500/zi fiecare. Fiecare fabrică (uzină) trebuie să producă cu minim 80%, ori momentan unii nu au nici 70%. Știu că BMW stau mai bine decât Mercedes (de ex), dar nu în toate fabricile. Ceea din SUA o duce bine, cea din Mexic este la 70%, adică pierde bani și compensează și furnizori. Anul trecut producea aprox 100 de hibride seria 3/zi, astăzi maxim 35/zi, restul până la 500 sunt ICE. (aprox. 150 seria 2 coupe și restul seria 3). La seria 2 au doar varianta clasică și M fără hibrid.
    Putem sa ne contrazicem și sa scoatem în evidență ce vrem, statistica și marketingul au anumită “flexibilitate”, dar rezultatele financiare pot fi influențate doar de vânzări VS BP… iar aceste rezultate financiare nu sunt publicate din mai multe motive. În consecință profitabilitatea este ceea ce contează și in momentul de față majoritatea modelelor electrice au probleme, mari!!!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru