Producătorii auto cer un număr minim de stații de încărcare pentru mașini electrice în fiecare țară din UE

de Paul Cosma
Luni, 28.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile vrea ca fiecare țară din Uniunea Europeană să instaleze un număr minim de stații de încărcare pentru mașinile electrice, potrivit declarațiilor făcute de președintele Oliver Zipse, actualul CEO de la BMW.

UE va prezenta în data de 14 iulie noile propuneri privind reducerea emisiilor de CO2 în industria auto, moment așteptat să dea naștere la dezbateri aprinse între autorități, producători și țările membre ale Uniunii. 

Un nou pachet legislativ pregătit de oficialii UE vizează scăderea emisiilor de CO2 cu 60% până în 2030, în comparație cu nivelul din 2021, respectiv o reducere cu 100% până în 2035.  

Reacțiile critice la intenția autorităților europene continuă să apară, iar ultimul mesaj în acest sens a fost transmis de ACEA, asociația care reprezintă interesele industriei auto în Europa. 

Oliver Zipse, președintele ACEA și șeful grupului BMW, a declarat că producătorii din Europa sunt deschiși la impunerea unor obiective de reducere a emisiilor de CO2 chiar mai stricte pentru 2030, însă cu condiția ca autoritățile europene să stabilească un cadru potrivit. 

“Îndemnăm Comisia Europeană să elaboreze un cadru revizuit, care să aibă ca rezultat impunerea unor obiective obligatorii în privoința infrastructurii de încărcare din toate statele membre.

Fără aceste ținte, transformarea mobilității va pierde impuls. O rețea extinsă de încărcare poate permite producătorilor să mențină dimensiuni moderate ale pachetelor de baterii reducând astfel costurile vehiculelor,” a declarat Oliver Zipse.

Zipse subliniază că acest lucru este crucial pentru ca mobilitatea electrică să fie accesibilă întrucât va permite electrificarea mașinilor de volum la prețuri cuprinse între 15.000 și 30.000 de euro.

“Gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată,” a explicat șeful ACEA.

Via economica.net

Comentarii (5)

  • Edikkk
    Tesla are făcute complet 3 reţele PROPRII de încărcare ale maşinilor lor Tesla, ditamai SUA şi ceva Canada (deh, partea mai locuită), Vestul Europei (UE iniţială) şi China !

    Apoi deja au trecut la instalarea super chargerelor de 300 kw !
    Vor fi inaugurate foarte curând în Norvegia (sunt deja montate).

    Şi asta cu Tesla având a zecea parte ca mărime din dinozaurii auto !!!

    Dar mocangii europeni vor moca !

    La muncă bă, nu la întins mâna.
    12 19
  • Seriff
    A inceput sa le intre morcovul, ei cred ca o sa ii salveze statiile de incarcare? Ar trebui sa protesteze impotriva acestor tampenii debitate de niste hipsteri redusi mintal care nu au treaba cu masinile.
    20 8
  • inexorabil
    Parafrază: la şcoală, bă Electrikkk, nu la fabulat pe AM!

    Apropo, ignorant ideal ce eşti, măcar când şi când şi de milă, de silă, îţi arunci câte un ochi prin dicţionare? De pildă, “mocangiu” nu înseamnă amator de gratuităţi. Başca se scrie cu trei de “i” la plural articulat.

    Eh, evident că sunt perfect conştient că mă adresez pereţilor (da, logic, “Şi atunci de ce te mai încumeţi?!”…la fel de logic răspund: de tâmpit incurabil ce sunt!), căci e-teleghidaţii nu se vor abate NICICÂND şi NICICUM de la calea trasată lor de eminenţele gri din penumbra lumii. Aşadar, de unde chibzuinţă, discernământ şi îndeosebi…ruşine la dânşii? Vacs albina crema puca – vorba nemuritorului Dem Rădulescu.

    Analogic, poate că aţi văzut cum reacţionează boul/vaca hotărât/ă să se ducă taman în direcţia pe care i-o aţii/barezi: clipeşte des, autoprotector, în ciuda friştilor pe care i le aplici, dar nu se lasă până nu ajunge la destinaţie, chiar şi dacă te prinzi de coarnele lui/ei, cu picioarele suspendate.

    Păi de-aia unei asemenea atitudini i se zice cerbicie. Tot aceasta îl împiedică sistematic pe Mickey Duţă să se…pocăiască (ar fi suficient să pronunţe în faţa Ziditorului “Iartă-mă!” şi şi-ar relua instant “dregătoria” de la început, dăruită lui în Ceruri; mai dragă îi este osânda, fie şi nesfârşită…).
    16 5
  • Ediche tată, decât să visezi umed la kilo-mega-terra-vaci teslăroși mai bine ai ”cere” și tu dublarea rapidă producției de curent, și asta nu doar la noi.
    Dacă nu chiar triplarea, că numai 3 stații d-astea mega-hiper papă un megawatt.
    Și ieri, când s-a atins un record (modest) al consumului țării noastre de 8.400 MWh au fost necesare măsuri urgente de prevenire a unor căderi în lanț ale sistemului.
    14 1
  • “Gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată”

    Cititi bine fraza asta ca vine de la un nene care daca ar putea ar, vinde doar tuturor doar BMW-uri in echipare maxima. Dar nu poate pentru ca nu toti isi permit si nu toti
    Bateriile mari sunt scumpe.
    Masinile cu baterii mari sunt scumpe.
    Gospodaria medie europeana nu isi permite masini electrice cu baterii mari si scumpe.

    Si cel mai important fapt ce reiese din mesajul lui este ca nu se intrevad ieftiniri drastice ale masinilor electrice prea curand. De asta cere o retea densa de statii de incarcare ca sa poata produce masini mai ieftine cu baterii mai mici
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru