Producătorul de componente ZF a prezentat recent conceptul unui airbag extern care are potențialul de a îmbunătăți siguranța.
Airbag-ul extern este montat în praguri și, în cazul unui impact lateral cu un alt vehicul, se activează în sus în câteva milisecunde pentru a acoperi partea laterală a mașinii. Rolul acestui airbag este de a absorbi o mare parte din forțele generate de un astfel de impact, ceea ce are ca efect o reducere cu până la 40% a gravității rănilor suferite de șoferi și pasageri.
Noul tip de airbag este în stadiu de concept de mai mulți ani, însă oficialii ZF afirmă că producția acestuia în versiune de serie este mai aproape de realitate ca urmare a noilor tehnologii apărute, în special în privința senzorilor și camerelor video.
"Conceptul nostru pentru airbag-ul lateral extern este unul dintre exemplele prin care ZF vrea să ajungă la o lume fără accidente și emisii", afirmă Michael Buchsner, șeful departamentului de siguranță pasivă al ZF.
Airbag-urile externe nu reprezintă o noutate absolută în domeniu.
Volvo a introdus încă din 2012 un astfel de airbag pentru V40, însă acesta ieșea din capotă și avea rolul de a limita accidentările pietonilor loviți de mașină.Via Auto Express
sau si mai avansat sa fie electromagnetice aceste "incheieturi".