Problemele de producţie, mai mari decat Dieselgate: Volkswagen depăşeşte Toyota şi este lider mondial la vânzări în primele trei luni din 2016

de Daniel Popescu
Marti, 26.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a devenit cel mai mare constructor auto în primele trei luni ale anului 2016 după ce producţia rivalilor de la Toyota a fost afectată de probleme.

Toyota a fost cel mai mare constructor auto din lume în ultimii 4 ani după o luptă strânsă cu Volkswagen, iar anul 2016 se îndrepta practic spre acelaşi scenariu. Cel puţin teoretic, scandalul Dieselgate izbucnit în luna septembrie a anului trecut ar fi trebuit să erodeze cota de piaţă a constructorului german, care nu se mai gândea la lupta cu Toyota pentru supremaţie. Totuşi, vânzările mondiale ale nemţilor pe primele trei luni ale anului au crescut cu 0.8%, la 2.5 milioane de unităţi.

În schimb, cei de la Toyota s-au confruntat cu o scădere de producţie de 17% pe parcursul lunii februarie ca urmare a unor explozii şi incendii la o fabrică a partenerilor de la Aichi Steel, care produce componente pentru motoare, transmisii şi şasiuri pentru producătorul japonez. În acest context, vânzările Toyota pe primele trei luni ale anului au scăzut cu 2.3% la 2.46 milioane de unităţi, japonezii fiind astfel devansaţi de Volkswagen pentru numai 40.000 de unităţi.

O scădere puternică a înregistrat şi General Motors, care a coborât cu 2.5% la numai 2.36 milioane de unităţi.

Producţia Toyota, afectată şi de un cutremur

Urmareste Automarket
Problemele de producţie ale celor de la Toyota nu s-au oprit aici. Un cutremur cu magnitudinea de 7 grade pe scara Richter petrecut în Japonia în 15 aprilie a afectat numeroşi furnizori de componente, astfel că Toyota a fost obligată să oprească producţia la toate fabricile sale din Ţara Soarelui Răsare.
Reluarea producţiei este planificată pentru această săptămână, însă japonezii estimează deja un deficit de circa 80.000 de unităţi doar din cauza cutremurului.

Prin urmare, este de aşteptat ca vânzările Toyota să continue să scadă şi pe parcursul celui de-al doilea trimestru al anului. "Depunem toate eforturile pentru înţelege situaţia actuală şi pentru a construi planul de recuperare. Acest cutremur a afectat numeroase componente, modele şi fabrici", a explicat Hiroji Onishi, unul dintre directorii Toyota.

Via Bloomberg

Comentarii (31)

  • Sa nu ne bucuram degeaba inainte ! Nemtii au mai umblat cu cioara vopsita inclusiv atunci cand au falsificat rezultatele, spunand ca Golf este cea mai cea .
    39 28
  • razvanis
    Cand ma gandesc cum pregateau coliva si lumanarile toti haterii anul trecut.
    Faliment, faliment!
    Nu mor caii cand vor cainii, nu?
    37 41
  • @razvanis. Falimentul nu ii va paste datorita vanzarilor. Falimentul ii va paste cand vor trebui ca toata suma de pe vanzarile din 2016 , inclusiv alte cateva zeci de miliarde le vor da pentru a cumpara si a despagubii proprietarii din SUA , si alte tari ale lumii. Pe ce lume traiesti ?
    39 28
  • razvanis
    Nu stiu pe lume traiesc eu, dar sigur nu traim in aceeasi realitate.
    Daca tu consideri fezabila ipteza ca un grup ca VW sa dea faliment este clar ca sunt doua lumi paralele.
    Eu cred ca e mai complicat de atat si preferintele personale nu prea au influenta in discutia asta.
    23 28
  • @razvanis : foarte frumos zis. Se vede treaba ca pe clienti ii doare undeva de minciuna VW si criteriile de cumparare sunt altele. Important nu este locul 1, pentru ca asta nu s-ar fi intamplat daca Toyota nu avea probleme, important este ca vanzarile VW au crescut cu 0,8% in ciuda Dieselgate.

    @Sergiu : nu ti se pare ca aceasta flaca a Dieselgate e sustinuta de anumite cercuri de interese care agita o mana de oameni ca tine? Se vede clar ca majoritatea cumparatorilor e indiferenta la dieselgate. Scandalul asta e pentru oameni pretiosi.
    26 20
  • @Tibi.

    Nu toti sunt indiferenti de Dieselgate. Spune asta oamenilor care platesc taxe pe nivelul de CO2 din tarile civilizate, asa cum era corect sa platim si noi . Nu pe cilindree. Este aberant ca un harb de 4.5 cmc cu vechime 20 ani care trece ITP-ul pe neve, sa plateasca aceeasi taxa precum un motor de 4,5CMC din 2016.
    20 15
  • inexorabil
    Se pare că Toyota este predestinată să se lupte mai ȋntâi cu seismele, tsunami, exploziile și incendiile și de abia apoi cu VAG și NGMCO.
    27 2
  • Nu cred ca trebuie sa tragem o concluzie, Toyota nu a avut ce vinde.
    Referitor la VW într-o piață care creste cu 4% au obținut decât 0,8 deci ii doare pentru moment un pic (acum nu știu cat de profunde le este durerea)
    12 5
  • Mai mult ca sigur se datoreaza seismului din aceasta luna, chiar si asa VAG se tine destul de bine, cresterea de 0.8 % este mica, dar in mod normal trebuia sa fie scadere.

    Draga Andrei, zecile de miliarde nu vor fi platite intr-un an, apoi nu stie nimeni exact cat vor plati efectiv, ca zici tu multe zeci de miliarde platite gramada, este altceva. De noul LS ce ne mai spui, cand apare?
    19 7
  • inexorabil
    Omul postmodern poate fi definit printr-un singur cuvânt sugestiv: automatism! Nici nu mă miră că pâcla Dieselgate s-a așternut asupra ochilor lumii fără consecințe palpabile, așa cum mulți dintre noi au anticipat ȋn momentul descoperirii fărădelegii…La drept vorbind, de ce ar fi trebuit să apară o reacție negativă ȋn masă? Nu apare ea pe plan politic, darămite ȋn alte direcții. Este ca și cum te-ai căzni să-l scuturi pe votantul rural, ca să se trezească la realitate: “Măi, nene, nu vezi că te lași amăgit de aceleași scursuri?” – “Lasă-mă, bre, ȋn pace. Unde-i PDSR-u’ pe buletinu’ de vot, că vreau să rup ștampila pe ei”.
    11 7
  • Dispute toyota vs.vw, ca odinioară păreri despre electronicele la kg aduse de vaporeni...
    Niciodată cantitatea mare de marfă nu va însemna și calitate, ci doar câștig ptr. cel ce o vinde.
    9 3
  • inca odata se dovedeste ca pe nimeni nu intereseaza dieselgate, aceasta poveste imaginata de unii, si ca de fapt toti producatorii polueaza si consuma mai mult decat pe hartie. pana la urma urmei conducem sau ne gandim ca poluam?
    6 5
  • Marius
    Pentru mine acest grup mincinos poate avea vânzări de zeci de milioane de mașini, nu voi cumpăra niciodată nicio mașină de la ei.
    Atât timp cât averea se face pe furt și minciună e degeaba!
    Spor la vânzări și sictir germanilor mincinoși!
    17 17
  • @marius
    Mare client au pierdut , pacat.

    Revenind la subiect si ignorand trolleri, eu am spus si prin decembrie multora li se fal fal de diselgate, asta se putea vedea si pe forumurile de afara. Inafara de cateva insecte gen madalinescu care bazaiua si nu ca ar fi ei ecologisti ci mai mult din frustrare , acest scandal a avut un impact dar nu asa mare in vanzari precum preconizau unii.
    15 14
  • @razvanis
    In primul rand majoritatea cumparatorilor de wv sun oameni simplii (de aceea se si numeste masina poporului), atat in Germania cat si cei din restul europei care cumpara mai ales SH. In concluzie cei care cumpara un wv habar nu au ce este CO2, si ce rol are, pe ei ii intereseaza sigla de wv. Cei care judeca daca ciar vor o masina germana se orienteaza spre un BMW. Eu sincer as prefera un Avensis nou decat un BMW care a rulat 400 mii km, dar care figureaza cu 199 mii km la vanzare.
    8 11
  • Octavian
    In Romania nu Dieselgate va afecta cifrele VAG ci poate aroganta si sictirul cu care esti tratat la service (cel putin la Porsche). Este singurul motiv pentru care m-as bucura sa scada vanzarile VAG in RO.
    In rest nu am nimic de reprosat calitatii VAG. Am avut 2 japoneze care m-au dezamagit asa ca nu sunt nici alea mai fiabile asa cum se crede.
    20 4
  • Octavian
    Inca ceva... Fratilor, in loc sa va certati intre voi mai bine ne-am pune fiecare capul la contributie sa scapam de "bulgari" ca degeaba vorbim noi de Dieselgate, de Euro 6, de masini electrice etc daca vine un "bulgar" si ne rezolva pe toti.
    Aici ar putea face ceva si administratorii Automarket pentru ca au intrare pe la toti dealerii si chiar la autoritati.
    14 4
  • @dan_grc. Miliardele vor fi platite la cererea U.S si asta fiindca au termen. Ti-as da dreptate la primul enunt din postarea ta daca i-as intelege si logica intelectuala. Spui ca, cresterea vw e mica, iar dupa zici ca trebuia sa fie in scadere ? In scadere fata de Ce ? Ai citit articolul ? Toyota a avut pierderi de 17 % , pe cand grupul VW nici macar de 1% . As vrea sa clarifici daca esti dragut.


    @Octavian. Si japonezele alea, au fost cumparate de la unu, care il avea pe altul, care ala la randul sau facuse 767589696 de accidente cu ea nu ? Ma intreb cat de abil sa fii sa spui astfel de baloane.
    11 17
  • @@marius
    Sunt convins ca multora li se fal fal de dieselgate. Li se asa de fal fal la cei mai luminati, incat prin Franta nu vei mai intra curand cu al tau jaf de VW TDI si cu siguranta nici prin Germania nu mai esti bine venit. Prin Belgia s-au oprit vanzarile de jafuri o perioada, iar in Olanda au aia niste taxe pentru diesel ca te gandesti de 10 ori cand iei masina.
    Pentru cultura ta generala VW a dus-o bine prin tarile mai putin evoluate gen Romania. Daca vei ajunge mai prin vest, vei vedea alte pareri. Oricum pana la sfarsitul anului mai este timp sa-si revina unii din prostie.
    14 16
  • Normal ca vânzările VW sa nu fi fost afectate intr-o măsură considerabila. Pentru ca nu au fost afectati in nici un fel consumatorii. Ei au aflat ca masinile lor poluează (na belea, ca nu doar ale lor) din mass media. Nu au vazut dara aia de fum negru ca la locomotivele diesel. Sa spui ca VW va da faliment si sa te mai si bucuri de asta, înseamnă ca ai o cultura si o directie a gândirii echivalenta cu cea a lui Fernando de la Caransebea.
    Si referitor la stire, poate ca doar asa VW va putea depasi Toyota. Lovindu-i pe japonezi inca o bomba atomica sau un meteorit. Dar sincer mi-as dori sa ajungă pe primul loc, măcar cum a ajuns Geoană la alegeri. La cat se zbat si plâng, dati-le o prăjitură sa taca din gura. Exista viata si pe locurile 2,3,4...
    17 8
  • @@marius
    Copil facut din prostie, pe bune imi zici cum este in vest? Eu traiesc in vest nu in RO , habar nu ai ce vb.
    Eu ziceam strict de dieselgate scandalul vw nu de restrictiile diesel , impactul acestui scandal vw asupra clientilor.
    Pe bune ai mers bine in tari gen Romania, esti penibil zau, in RO merg merg masinile SH iar aici e vb de vanzari de masini noi.
    Poti dormi linistit in continuare.
    3 12
  • @sergiu
    E simplu multi dusi credeau/sperau chiar se bateau cu pumnii in piept ca vw o sa aiba scadere in vanzari fata de anul trecut( aici se face raportarea) de 20-30% , aceste cifre arata cat de handisi si frustrati sunt unii.
    11 6
  • Se pare ca Grupul Volkswagen si-a epuizat chiar si ultima potecuta de sansa de a invinge grupul nipon la vanzari. Faptul ca Volkswagen a crescut cu 0,8% , nu-i o cauza de bucurie, doar un esec total avand in vedere scaderea vanzarilor Toyota de 2,3% datorata calamitatilor . Din acest caz se presupune ca procentul de 2,3% erau comenzi aferente, care vor fi livrate catre eventualii consumatori, umpland golul ''pauzei'' . Pana la finele anului mai sunt cateva luni bune. Procentul este aproape echivalent cu cota de afaceri pe 2014, atunci cand au fost alocate 202 miliarde de euro , iar profitul a fost de 11,2 miliarde euro , la un numar de 593.000 de angajati. Dar sa nu uitam problemele Grupului German. Probleme mult prea grave care, ma tem ca nu vor fi rezolvate in intregime. Volkswagen va primii sanctiuni, dar ce fac cu clientii si eventualele companii care au concediat din angajati pierzand cota de piata datorita escrocheriei lor ? Nu cumva Volkswagen ar trebui sa-i despagubeasca inclusiv pe acestia inclusiv statele care impun taxa pe Co2 ?
    12 11
  • @Tony, ai spus asa:
    "Faptul ca Volkswagen a crescut cu 0,8% , nu-i o cauza de bucurie, doar un esec total..."
    Apoi:
    "Dar sa nu uitam problemele Grupului German."

    E bine ca ti-ai dat seama singur. Cand toti banii tai trebuie sa-i dai pentru a repara niste greseli si totusi ai vanzari pe plus, mai ales cand toata lumea te arata cu degetul, asta demonstreaza ca esti un constructor la a carei putere multi ravnesc. De-asta te si urasc multi.
    12 6
  • Marian
    Eu sper din tot sufletul ca Europa să lase deoparte pupincurismul la adresa Germaniei și să aplice grupului Vw aceleași sancțiuni!
    Toți clienții au drepturi egale oriunde în lume. Dacă au fost mințiți trebuie să fie despăgubiți. Statele care stabilesc prețurile mașinilor în funcție de norma de poluare și alte taxe bazate pe această normă trebuie să dea în judecată grupul Vw pentru recuperarea prejudiciilor. Grupul Vw nu trebuie să dea faliment, ci trebuie să aibă vânzări cât mai mari ca să poată să-și acopere toate amenzile! Sper să fie destui tolomaci care să cumpere, că altfel intră în faliment și nu mai pot plăti, ceea ce nu e deloc corect.
    6 7
  • N-am sa inteleg niciodata inversunarea de care dau dovada unii dorind cu orice pret disparitia VW! Aveti idee cati oameni lucreaza in fabrici de subansamble in Romania care produc pentru VW? Au mintit! E grav. Dar isi asuma asta! Dar mai nou se pare ca nu doar ei au mintit ci si unii de peste ocean! Cati sunt oare cei care au procedat la fel dar nu au fost prinsi?!!! Asta inseamna ca trebuie sa dorim ca milioane de oameni sa ramana fara job-uri doar pentru ca unora nu le-a placut niciodata VW?
    15 2
  • ce se mai bucura unii cand o companie este lovita, din vina ei sau nu. Oare ce castiga din aceasta bucurie? Daca au gresit, vor plati prin amenzi si/sau comercial penalizati de clienti. Romania are nevoie de o economie sustinuta de IMM-uri, puneti mana si deschideti afaceri, dezvoltati-le si nu va mai bucurati de falimentul altora ca babele la stirile de la ora 5.
    9 1
  • @misha, @QAR7
    Nu ar avea nimic nimeni cu mincinosii astia daca nu ar cultiva cu falsitate si aroganta in mintea cumparatorilor de pretutindeni (iar unii chiar pun botul), faptul ca ei sunt ,,cei mai cei,,.
    Domnia si prostia se platesc !! Sorry.
    5 8
  • Incetati cu VAG-ul asta oameni buni. Nu vor avea absolut nici o problema. In SUA vor fi pusi sa plateasca amenzi usturatoare.
    Insa in UE e alta poveste deoarece cel mai mare conbtribuabil al UE este Germania. Din aceasta cauza in UE nici macar nu s-au propus sanctiuni. Si pana la urma VW este unul din cei mai mari contribuabili ai Germaniei deci implicit al UE. Daca intra in faliment VAG vom resimti toti cei din UE
    Au facut o magarie dar ne-am taia singuri craca de sub picioare daca ar fi sanctionati pana la intrarea in faliment
    7 1
  • @1
    Prietene, dar de unde stii tu ce considerente am avut eu in vedere atunci cand mi-am cumparat un vw? Si de ce sunt eu mai fraier ca tine doar pentru ca am optat pentru o masina diferita? Daca eu "am pus botul", ce rau ti-am facut tie? Am mai pus intrebarea asta de cateva si ti-o adresez si tie, poate dand dovada de inteligenta caracteristica tuturor celor care urasca VW imi raspunzi la ea. Fi atent: Am in ograda trei masini. Doar una este nemteasca. Ce inseamna asta? Ca posed o inteligenta segmentata? Ca am fost foarte intelept cand am optat pentru cele doua masini non germane dar, cand am ales-o pa aia nemteasca am fost batut in cap??? Terminati odata cu aruncatul cu venin, fratilor! Atata vreme cat va puteti cumpara ce masini va plac, ce aveti cu optiunile altora?
    5 1
  • @misha
    Dacă ai să citești cu atenție ce am scris ai să observi că nu m-am referit decât la stilul/politica acestei firme și la unii cumpărători ai acestei mărci. Speranța mea e că nu te afli printre aceia.
    Nu urăsc pe nimeni, dar un pic enervat pe acești micinoșii aroganți dă-mi voie te rog să fiu.
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru