Potrivit publicației germane Automobilwoche, lansarea și producția viitoarelor modele electrice ale Grupului Volkswagen ar putea fi amânate. Motivul este atribuit unor probleme cu sistemul software, dezvoltat de Cariad. Această companie este furnizorul oficial al Grupului Volkswagen de sisteme software prezente la mașinile electrice.
Principala problemă constă în întârzierea dezvoltării sistemelor software de către Cariad. Astfel de probleme ar putea da peste cap planurile mai multor mărci din cadrul grupului german, iar lansarea viitoarelor modele electrice ar putea fi întârziată cu cel puțin 3 ani față de planul inițial.
De exemplu, viitorul model Audi electric creat în cadrul proiectului Artemis este programat să apară în 2024. Asemenea probleme ar putea amâna lansarea acestuia până în 2026 sau chiar în 2027. Acest model va beneficia de un sistem de conducere autonomă de nivel 4 și promite să fie un rival pentru Tesla, BMW și Mercedes-Benz.
Drept consecință, Audi se concentrează acum să lanseze un nou model electric în 2025, care să nu se bazeze foarte mult pe tehnologie de conducere autonomă.
Pentru asta, noul model va folosi o versiune intermediară a sistemului software.Inclusiv Porsche și Bentley sunt afectate de această problemă. Bentley dorește ca, din 2030, să vândă doar mașini electrice. Din cauza problemelor din interiorul Cariad, planul constructorului britanic ar putea fi întârziat cu câțiva ani.
Porsche a început producția versiunii de pre-serie a noului Macan electric. Lansarea versiunii de serie ar putea fi amânată din cauza lipsei de software, potrivit unei surse apropiate companiei germane.
Inclusiv Volkswagen ID 3 a avut parte de probleme software, care au dus la amânarea livrărilor în 2020. De aceleași probleme a avut parte și actuala generație Golf.
La începutul anului, Volkswagen a anunțat un parteneriat cu Bosch pentru dezvoltarea unui software pentru sistemele avansate de asistență. De asemenea, în luna mai, grupul german de automobile a cerut companiei Cariad să-și reorganizeze planurile.
via Automobilwoche
Oare celelalte marci cum se descurca?
Patentele Tesla au expirat, acțiunile Tesla sunt astăzi cotate la jumătate și continuă să scadă pentru că gâgă.
Panaramele electrice VW vor fi vândute pe sub mână, să nu afle clienții de ele.
Film cu genii.
Tot cu ieftin dar bun vreţi....
Uite că nu se prea poate.
Marea companie care se luptă pentru locul 1 mondial, cu miliarde şi miliarde profit NU este în stare să dea salarii decente.
Nimic nou sub soare.
Bine că softul cu maimuţa au putut să îl facă.
Mda
Inca un lucru de mentionat: in corporatii angajatii sunt preocupati mai mult de cariera lor decat de produs in sine. Jocurile de putere, manipularea si minciuna sunt necesare pt supravietuire, calitatea produsului este ascunsa in spatele a tot felul de statistici.
Temerarii de la dealer, samsarii, nu se mai opresc din a lăuda ceea ce nu înțeleg, dar sunt plătiți la vânzări. :)))))
Daca fac reclama buna, omul de rand cumpara orice panarama.
Drept dovada VAG inca vinde masini.
Firma asta trebuia sa intre in faliment avand in vedere DIESELGATE. Dar unii inca mai sustin prostiile si coruptia si reclamele mincinoase.
Pentru ca nu ai cum sa iesi la noxe, sa ai 150 cp si consum de 4% cum vrea tot omul.
Toti vreti putere si consum mic, nu merge asa, de undeva trebuie taiat.
Pana la urma cui pasa de Dieselgate, daca esti asa deranjat de masinile VW du-te si fa un protest in fata fabricii, cine nu te lasa.
Sunt cele mai eficiente din punct de vedere performanta - fiabilitate - consum.
Tocmai asta e problema la ele, ca sunt prea bune. La remat ar trebui duse toate troacele electrice care sunt inutile in afara orasului.
din cauza ca UE cere noxe super mici iar lumea simultan vrea putere mare si consum mic, uite ca apare un dieselgate. care era cam la toti. ca nu e nimeni genial sa inventeze ceva ce nu se poate momentan.
din nefericire chiar au buguri multe pe golf id3 etc. si asta din cauza ca au pus si climatizare si toate functiile pe ecranul central. si cand schimbi de la una la alta si deja ai unele in actiune te trezesti cu tot felul de ciudatenii. dar asta era anul trecut. anul asta au mai reparat. insa inteleg din articol ca problema e pt viitor de fapt!
In weekend am facut 900 de km prin ro cu un singur plin facut sambata dimineata in 5 minute, fara griji de a cauta statii, fara planificare, fara nimic, asta cu un diesel, de-aia e peste orice troaca electrica.