Anul trecut, PSA Peugeot-Citroen și Fiat-Chrysler și-au anunțat intenția de a fuziona și de a deveni astfel al patrulea mare constructor la nivel global, după Volkswagen, Toyota și Renault-Nissan.
Cei doi mari producători au solicitat recent Uniunii Europene să înceapă investigația pentru fuziune, iar Comisia Europeană a anunțat că va da un răspuns final până în 17 iunie.
Surse citate de agenția Reuters susțin acum că autoritățile europene au semnalat unele probleme legate de fuziune și că așteaptă clarificări de la cele două companii în următoarele zile. În cazul în care companiile nu prezintă anumite “concesii”, autoritățile ar urma să demareze o investigație amănunțită ce ar dura până la patru luni.
Potrivit surselor, UE ar fi găsit probleme concurențiale cu privire la cota de piață a celor două grupuri pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare.
PSA și Fiat-Chrysler dețin o companie mixtă ce produce astfel de vehicule în Italia, având cea mai mare producție din Europa, respectiv 1.200 de unități pe zi.
Analiștii spun că astfel de colaborări de tip joint-venture ridică probleme tehnice pentru PSA și Fiat-Chrysler, care caută “undă verde” pentru fuziune din partea UE.
Via Reuters
„Concesiile” trebuiesc făcute către Germania. Adică vor bani (a se citi „mită”). Pentru că ăsta e nivelul de înțelegere al germănoșilor a modului de funcționare al UE.
Sau electricu de 100 kW pe si mai multe modele.
Si cu hibridizare la harneala pe 12-48 volti ca sa compenseze cilindreea de drujba pe linia europeana a eco-libertatii in austeritate obligatorie.