Răspândirea automobilelor cu propulsie electrică aduce o serie de probleme noi pentru proprietarii lor. În California, de exemplu, goana după o stație de încărcare publică nu mai ține cont de civilizație. Punctele de încărcare din zonele publice nu sunt suficient de numeroase pentru a ține pasul cu numărul automobilelor electrice. Inevitabil, apar conflicte atunci când mai mulți posesori de mașini electrice rămân cu bateriile descărcate în apropierea ununi singur punct de încărcare.
Nu există un cod al bunelor maniere în ceea ce privește încărcare unui automobil electric și astfel oamenii își arată cea mai urâtă latură. În California au început să apara situații în care un proprietar de automobil electric deconecteză cablul altei mașini pentru a își putea încărca propriul vehicul electric. Apar insulte atunci când doi proprietari încearcă să își încarce mașina în același timp, iar locurile de parcare din zonele care dețin puncte de încărcare publice sunt închiriate pe sub mână.
Și dacă aceste probleme nu ar fi suficiente, în mod constant locurile de parcare din fața punctelor de încărcare pentru mașini electrice sunt ocupate pe mașini cu motor clasic. Americanii au inventat un termen special pentru acest tip de șofer: ICE Holes.
Acronimul ICE vine de la internal combustion engines. Disperați, proprietarii americani de mașini electrice au creat grupuri pe Facebook în care publică imagini cu locurile de parcare rezervate mașinilor electrice ocupate de automobile normale sau de mașini electrice care nu sunt puse la încărcat. Ba chiar se pot cumpăra un set de cartonașe în stilul celor care se găsesc prin camerele de hotel cu mesajul "do not disturb", dar cu mesaje destinate celorlalți posesori de automobile electrice.În America există în acest moment aproximativ o stație publică de încărcare pentru fiecare 10 automobile electrice. În Statele Unite ale Americii sunt înmatriculate 330.000 de automobile electrice, iar dintre acestea, jumătate sunt în California.
California are 15.000 de puncte publice de încărcare din cele 33.000 aflate pe teritoriul Statelor Unite.Punctele de încărcare publice sunt de mai multe tipuri. Unele oferă încărare rapidă de jumătate de oră, altele au nevoie de patru ore pentru a încărca bateriile unei mașini electrice. Costurile sunt, de asemenea, diferite. Anumite stații de încărcare sunt subvenționate și oferă curent gratis, altele costă 1 dolar pe oră sau chiar mai mult. Deși majoritatea clienților de automobile electrice își încarcă vehiculului acasă pe timpul nopții, dar nu rezistă impulsului de a își conecta mașina și pe timpul zilei la un punct de încărcare gratuit. Pe de o parte este frica de a rămâne cu autonomia la zero, iar pe de altă parte este ca și cum cineva și-ar oferi benzină gratis. Normal că o accepți, chiar dacă ai rezervorul pe trei sferturi plin.
Ce i-ar impiedica sa se comporte la fel? Ah , am uiat, posesorii de Tesla sunt unsi cu spirit ai lui Hristos ! Mai sfinti decat sfintii ! Nimeni nu se compara cu ei ! Dumnezeu ca un rockstar ! Noua moda 2016! Cumparati-va Tesla si veti fi izbaviti :))
Serios acum, din cele peste 60.000 de statii de incarcare "obisnuite" pentru traditionalele marci japoneze, frantuzesti sau nemtesti, cele ~2.000 de fastchargere Tesla sunt fix...pix!
Tesla deja a parcus de sute de ori distanta dintre SF si NY pe GRATIS asa ca merge perfect si la drumuri lungi.
http://www.automarket.ro/stiri/dragostea-dureaza-trei-luni-consumer-reports-depuncteaza-tesla-model-s-66885.html