Un studiu prezentat de marii petroliști europeni arată că, dacă mașinile actuale ar fi înlocuite cu mașini Euro 6 sau mașini electrice, calitatea aerului din orașe nu ar înregistra o diferență sesizabilă.
Studiul a fost comandat de FuelsEurope la un institut britanic de analiză a calității aerului. Testele au fost efectuate doar pe emisiile mașinilor diesel cu motoare Euro 6. FuelsEurope este o asociație care cuprinde companii precum OMV, ExxonMobil, BP, Eni, Lukoil, Shell sau Rosneft.
Dincolo de rezultatele studiului, petroliștii acuză Uniunea Europeană că favorizează mașinile electrice prin politicile pe care le promovează.
Mai multe capitale europene au cerut recent introducerea unor standard mai stricte Euro 7 și trecerea treptată la mașini cu emisii zero în următorii 20 de ani.
Miniştrii şi delegaţii pentru energie din statele UE se întâlnesc în perioada următoare pentru a discuta “pachetul pentru o mobilitate curată” propus recent de Comisia Europeană, care vrea să reducă cu încă 30% emisiile maxime de CO2 permise prin lege pentru automobile şi autoutilitare până în 2030.
Via Euractiv
next
, respectiv emisii CO2 care nu este poluare, ci are efect de sera
Petrolistii se uita - in primul rand la portofele....adevarul e ca va fi un mixt intre masini clasice, hibride si electrice in viitorul apropiat care va multumi pe toata lumea......
Dar SA AFIRMI ca fumul innecacios pe care-l respiri NU EXISTA - cand noi toti il simtim, cu brio, in marile orase...E deja prea mult !!!!
adica tu poti sa respiri dintr-o butelca cu CO2 si sa te vad ca ramai intreg
Voi stiati ca si masinile pe benzina emit NOX-uri? Mai jos va pun in link al unui studiu facut de BBC in care s-a comparat un Golf de 20 de ani pe benzina si o Skoda de 8 ani pe motorina.
Ei bine, surpriza!!! Golful vechi, pe benzina emite mai multe NOx decat Skoda mai noua pe diesel.
Daca aveti rabdare sa cititi pana la capat, o sa vedeti dezastrul de emisii la Renault Megane (2015) - de 12 ori peste limita europeana, Fiat 500X (2015) - de 14 ori peste limita.
Cireasa de pe tort la emisii insa o ia poarca japoneza nisan cashcai cu depasiri de 18 ori a limitelor legale.
Dar vedeti voi dragii tatii, Renault (implicit si nisan) au fost "verificati" de autoritatile franceze (sic) si ce sa vezi? N-au gasit nimic in neregula. In schimb Mercedes C250 si VW Tiguan, sunt in limitele legale, sau sub ele, si totusi, lumea ii arata cu degetul :))
Stiu, articolul e lung, dar bine documentat. Tin minte ca l-am citit intr-o pauza de masa acum cateva saptamani bune:
http://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/how_toxic_is_your_car_exhaust
esti un habarnist penibil, CO2 afecteaza sanatatea omului abia cand este peste 3% in atmosfera
in momentul de fata concentratia CO2 in atmosfera este de 0,04%, asta dupa 200 de ani de ars i continuu carbuni , gaze si petrol, inainte de revolutia industriala era pe la 0,028-0,03% deci las-o balta ca CO2 afecteaza sanatatea omului. puti a prost cand spui asta
NOX, adica ce a spus Zarnasteanu mai sus este intradevar periculos, despre asta spuneam si eu ca poluarea masinilor cu combustie este mai periculoasa decat masurarea emisiilor de CO2.
Golf de 20 ani benzina: anul productiei '97, norma depoluare Euro2, nivel de Nox -nu se monitoriza, se monitoriza Nox+HC, la benzina 0.5 la motorina 0.7! (deci legal dieselul polua mai mult decat benzina).
Skoda de 8 ani motorina: an productie 2009, Norma Euro5, HC+Nox la motorina 0.230, la benzina nu se monitorizeaza HC+NOX, avem HC si Nox separat : Nox 0.060, HC 0.10 impreuna 0.106 (iar benzina este mai putin poluanta decat motorina.
Dar haidem sa punem in balanta o masina pe benzina mai "tanara" de provenienta 2000, adica Euro3, aci avem o surpriza: Nox =0.15.
Uite surpriza, o masina pe benzina din 2000 are de 1.5 ori mai putine noxe decat soka pe motorina din 2009. Ce zici de asta?
Sursa documentarii: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Iar ca sa fie lucrurile si mai frumoase, o masina pe benzina din 2000 emite mai putin Nox decat una pe motorina din 2013!
Colac peste pupaza: o masina pe benzina din 2005 are acelasi nivel de nox ca una pe motorina din 2014!
Asa se face o analiza cat de cat corecta.
Suntem chiar nesimtiti, nu ?!
Ce n-ai inteles este ca in teorie toti sunt buni si legali. Inclusiv Renault, nisan si Fiat. In linkul de mai sus BBC arata foarte clar cum stau lucrurile in realitate. Nu ce fumeaza Renault si nisan.
Bagi teoriile cu masinile "mai noi". Dragu tatii masinile alea erau din 2015, euro 6, pe benzina. Ce nu ti-e clar? Toate 3 emit noxe cancerigene NOx mult peste limita legala. In timp de motoare diesel cu tehnologie BuleTec sunt sub limita.
Tu imi vii cu teoria de pe Wikipedia iar eu iti arat in viata reala care e situatia? Cat e de corecta analiza ta? Care din noi e rupt de realitate si vine cu abureli?
Apropos, stiu pe unul cu doctorat in inginerie care a trimis unui client proprietatile aluminiului luate de pe Wikipedia. Ghici ce s-a intamplat? Intr-o zi si-a pierdut jobul.
1. Normele europene de polaure a.k.a. EURO xxx sunt publice, si , spre uimirea dv sunt corect exprimate in Wiki.
2. Dumneata faci referire la urmatorul articol: http://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/how_toxic_is_your_car_exhaust
Asa cum bine ai mentionat in comentariul tau, a fost vorba de un Golf care numai Euro6 nu este... deci despre ce vorbim?
Sunt convins ca nici nu cunoasteti normele europene legat de depoluare, sau care este diferenta dintre normele NEDC/WLTC/FTP/SULEV etc...
3. Abia incepand cu septembrie 2017 s-a introdus conceptul de RDE (Real Driving Emission), adica la omologare se ia in calcul si emisiile poluante in trafficul real. Pana acum NICAIERI in LUME nu se facea omologare decat in conditii de LABORATOR.
Poti lua orice masina de productie
Da-mi voie sa ma retrag. E doar timp pierdut aici.