Xiaomi a lansat, recent, primul său automobil, SU7. Noul model este disponibil în versiuni de 299 de cai putere și de 673 de cai putere, iar prețul de pornire pe piața din China este echivalentul a aproximativ 30.000 de euro.
Datorită performanțelor, dar și al prețului accesibil, primul model Xiaomi a început să se vândă în numere mari pe piața din China. Până acum, Xiaomi ar fi produs deja peste 10.000 de exemplare ale noului model.
În schimb, situația nu este una roz, deoarece imediat după începutul vânzărilor noului model, au început să apară și primele probleme de fiabilitate. Săptămâna trecută, de exemplu, un posesor al modelului electric a avut parte de o defecțiune tehnică după numai 39 de kilometri parcurși. Mașina, care fusese cumpărată în aceeași zi de la un centru de livrări din Fujian, s-a oprit în mers pe autostradă.
Posesorul exemplarului afectat spune că a văzut un mesaj afișat pe instrumentarul digital care i-a spus că mașina se va opri în curând și că trebuie să tragă pe dreapta și să contacteze centrul de service online Xiaomi.
A urmat un alt mesaj care spunea că sistemul de propulsie este defect, iar mașina nu putea să schimbe între treapta de înaintare și de marșarier.Potrivit surselor din China, mașina a fost tractată înapoi la dealer-ul de unde a fost cumpărată. În schimb, dealer-ul nu a putut să găsească problema. Din această cauză, clientul a fost informat că mașina trebuie trimisă înapoi la fabrică pentru a găsi problema.
În schimb, clientul a cerut ca mașina sa defectă să fie înlocuită cu una nouă. Dealer-ul a refuzat cererea clientului, deoarece toate exemplarele deja construite ale lui SU7 sunt deja alocate unor noi clienți. Asta înseamnă că posesorul exemplarului afectat trebuie să plaseze o comandă nouă. În prezent, Xiaomi se află în discuții cu clientul afectat de această problemă pentru a aranja o rambursare completă pentru mașina defectă și pentru a acoperi alte cheltuieli suportate.
Mai mulți posesori ai noului Xiaomi SU7 au raportat și alte probleme cu mașina, cum ar fi probleme cu vopseaua care sare, dar și probleme cu privire la funcționarea sistemului de tracțiune integrală.
De asemenea, Xiaomi a recunoscut că sistemul de frânare de urgență automată nu mai funcționează la viteze de peste 135 de km/h. Sistemul va rămâne dezactivat până când va fi lansată o actualizare over-the-air.via Carscoops
Și eu am luat o mașină nouă și era stricată din fabrică. După doua vizite la reprezentanta în care s-au făcut ca au reparat, au admis ca trebuie schimbat o grămadă ca sa o repare.
PS: termica europeana
În Europa nu-ți dă nimeni banii înapoi dacă descoperi că ai cumpărat un știft.
De-aia următoarea mea mașină nouă sigur nu va fi europeană.
”Clientul a cerut ca mașina sa defectă să fie înlocuită cu una nouă. Dealer-ul a refuzat cererea clientului” !!! Iar chinezul stă fără mașină, așteaptă să se scarpine Xiaomi până-i dă banii. Halal respect!
Păi în Europa:
1. mărcile rămase europene produc exemplare pe care le vezi pe stradă și le poți vedea la showroon și le poți testa, nu comanzi la start up și primești o surpriză fără ciocolată;
2. legea în UE zice clar, dacă nu-i poate reda conformitatea în termen scurt, furnizorul ESTE OBLIGAT să-ți înlocuiască produsul defect cu unul nou sau să-ți dea banii înapoi, nu te trimit să dai comandă să aștepți iar 7 luni.
Clar că este nasol să ai un defect major după 39 de km, asta poate însemna multe.
Faptul că nu poate fi remediat defectul în reprezentanță și se trimite la fabrică este un lucru bun.
Orice fabrică are tot ce este nevoie pentru a înlocui componentele defecte.
Depinde de producător și model, dar este posibil ca cel puțin 5% din mașinile care sunt produse să ajungă în zonă de “rework”. Noi producem componente și avem personal pe liniile de asamblare ale unor clienți în funcție de tipul componentelor care sunt livrate. Am fost în zonele respective și am văzut că nu se repară… totul se înlocuiește. Practic mașina este din nou nouă. Am asista și la cazuri în care defectul genera un efort prea mare si atunci masina respectivă se produce din nou de obicei pe costul celor care au generat situația (componente cu defecte).
De ce s-a ajuns la partea cu returnarea banilor este dificil de înțeles, posibil să fi fost cu scandal sau te miri ce.
Partea bună că nu s-a întâmplat nici o tragedie, result se rezolvă.
La o marca premium (BMW X3) în prima zi când am primit mașina am rămas cu panoramicul deschis (a 3-a utilizare), am ajuns la reprezentanța, au închis manual, iar după 2 săptămâni au înlocuit modul defect timp în care am folosit mașina.
Este singura problemă pe care am întâlnit-o la cele 7 mașini noi pe care el l-am folosit cel puțin 2 ani de la 0 km. Au mai fost unele probleme în garanție, dar după zeci de mii de km și niciodată să rămân “în drum”. Nu cunosc personal nici o situație ca cineva să fi fost dus pe platformă cu o mașină nouă, dar cu siguranță este posibil să fie cazuri.
Îmi este greu să cred că un producător nou are aceeași capacitate/experiență/tehnologie și nu în ultimul rând know-how pentru a testa corespunzător un produs înainte de lansare. Chiar cunosc caz în care să mândresc că au lansat un model în mai puțin de un an când unii au nevoie de 3. Fără să mai dau alte nume (că-s sătul de foci) cam toti cei noi se lovesc de acest gen de situații și unii ascund cât pot problemele.
Doar unul din multele motive pentru care același produs e mai scump la noi decât în China.
Altfel, e o non-știre. Lucrurile astea se întâmplă la toate brandurile. Important e cat de des, asta arata calitatea, fiabilitatea. Ca s-a întâmplat o data e irelevant. La Mercedes (de exemplu) s-a întâmplat de 100+ de ori.
Dar știrea tot nu e știre decât într-un tabloid care a rămas în pană de țâțe.
... de prin ce colțuri ale minții ai scos prostia asta? Măcar ai citit ceva din obligațiile vânzătorului, sau ai spus-o la plesneală?
Ai devenit mitocan.
cat timp se refera la un singur caz, nu este un articol ci o povestire, cu pataniile unui proprietar.
Un articol de presa ar fi putut pleca de la patania asta si ar fi cautat niste statistici comparative cu alti producatori, mai vechi sau mai noi, din diverse regiuni ale lumii.
Din pacate numarul de astfel de articole despre nimic, si fara relevanta este destul de mare pe AM. Pacat.
Categoric, da. Faptul ca s-a întâmplat unui exemplar e irelevant.
Dacă ați fi prezentat o statistica ce arata ca 1% se strica imediat, atunci ar fi fost o știre.
Dar dacă se strica una din 100.000, e de fapt bine, nu?
Tipule, de la 11.54, uite, pentru deplina ta lămurire, pune-ți mintea la muncă, citește ce și cum. Apoi sunt dispus să conversăm civilizat și cu argumente, evident, după ce-ți ceri scuze pentru că m-ai făcut mitocan. Hai, spor la citit!
https://infocons.ro/legislatia-europeana-privind-garantia-si-returnarea-produselor/
Ești foarte mitocan.
Probabil mâine i-e rușine și de hlizeala anonimă de azi. De înțeles ce înseamnă să fii protejat de legislația europeană în comparație cu necunoscutele din alte țări, deja e prea mult pentru ei. Li s-a oprit ceasul la cât costă Dongfeng Fengxing T1, în rest e prea mult de procesat.
ds nu a fost mitocan, a devenit așa de curând...spre deosebire de tine care ai fost dintotdeauna grețos și grosolan.