Potrivit legislației europene, fiecare mașină lansată după martie 2018 este echipată cu sistemul eCall, care permite, printre altele, transmiterea localizării exacte a mașinii în cazul producerii unui accident, pentru a permite o reacție mai promptă din partea serviciilor de urgență.
Teoretic, sistemul de localizare este activat doar în cazul producerii unui accident și rămâne inactiv în restul timpului.
Cu toate acestea, o investigație inițiată de publicația The Sun a arătat că, cel puțin în Marea Britanie, Mercedes-Benz folosește serviciul de localizare în cazul șoferilor care nu achită ratele pentru contractele de leasing.
Într-o astfel de situație, Mercedes-Benz folosește localizarea pentru a-și recupera mașinile de la datornicii care nu returnează mașinile de bună-voie. Un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz a confirmat acest lucru, însă susține că practica este menționată explicit în contractele semnate de clienți.
"Acest proces este folosit în cazuri excepționale ca ultimă măsură, atunci când clienții nu plătesc sau încalca contractul și nu răspund solicitării repetate de a returna mașinile.
Vrem să scoatem în evidență că asta nu înseamnă că localizarea este activă în mod constant", a precizat un purtător de cuvânt al constructorului pentru postul american de televiziune CNN.Politicile de confidențialitate cu privire la datele utilizatorilor, inclusiv la serviciile de localizare, au generat numeroase controverse după intrarea în vigoare a regulamentului european GDPR.
Via CNN
si nu vad de ce sa fie ilegal contractul, e un contract de leasing, de aia si vorbeste de returnat masina de buna voie. ca doar nu o iei cu credit de nevoi personale si vor aia masina inapoi :D
pe langa asta, scrie foarte clar ca folosesc localizarea doar dupa ce observa ca nu platesti ratele, pentru a localiza masina, nu vad cum se incalca protectia datelor, ca nu te urmaresc pe tine. tu poti fi oriunde nu neaparat in masina. la leasing nu esti proprietarul masinii decat dupa ultima rata, deci e practic un bun inchiriat.
mai mult ca sigur au luat masuri din astea dupa ce au inceput magariile din partea unor clienti pusi pe furaciuni.
La mine in judet a fost un scandal monstru acum 2-3 ani cu o firma care inchiria calculatoare. La un moment dat cineva nu si-a mai platit lease-ul iar firma le-a blocat accesul la laptop-uri. Tipul care n-a platit a facut scandal ca el n-a folosit calculatorul de nu stiu cate luni si ca firma i-a taxat pe lease degeaba.
Atunci firma respectiva i-a trimis un filmulet cu individul cum tasta de zor si comunica cu clientii. Si atunci a inceput hora pentru ca tipul si-a dat seama ca firma care ii inchiriase calculatoarele stia absolut tot ce facea, il putea vedea prin camera de la laptop, etc etc. Deci daca asa ceva e posibil la o firma minora de care n-a auzit nimeni, va dati seama ce se intampla la nivel de corporatii sau departamente nationale. Nu zicem de care :)
Referior la Mercedes. C Class-ul meu e model 2011 si a aparut pe piata cam din 2005-2006. Stiu sigur ca daca cineva imi fura masina, dau doua telefoane. Unul la politie si unul la dealer. Dealer-ul intra in sistem si imi poate localiza masina in cateva minute, daca este expusa la unde radio, bineinteles. Din cauza asta asigurarile la masinile premium sunt mai ieftine decat la masinile de serie pentru ca au sisteme de protectie, antifurt si urmarire incorporate standard. Va dati seama daca C Class are lucrurile astea, ce echipamente sunt pe un S Class, G, CLS. AMG GT etc.
In concluzie, parerea mea este ca Mercedes n-a facut absolut nimic ilegal aici, cu atat mai mult cu cat clauzele astea sunt clar stipulate in contract.
Iar pentru cine are impresia ca asta e rau, il invit sa vizioneze "Snowden". Povestea e veche de cel putin 10-15 ani. Cu putina imaginatie se poate intui nivelul la care s-a ajuns in ziua de azi. Windows, IOS, Android, etc. absolut toate au linii de cod de care nu stie multa lume.