Problema taxei auto revine

De Robert Gherghe
Publicat Luni, 10.09.2007
Guvernul va trimite Comisiei Europene o noua scrisoare legata de problema taxei de prima inmatriculare.

Romania va transmite Comisiei Europene in aceasta saptamana, o noua scrisoare de raspuns privind taxa auto, care va include si doua studii realizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, anunta Mediafax.

Reprezentantii Directiei Taxe a Comisiei Europene au solicitat, la jumatatea lunii iulie, oficialilor romani, in discutiile de la Bruxelles privind taxa auto, noi date privind piata, bazate pe surse precum cataloagele de preturi ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor.

In scrisoarea ce va fi transmisa la Bruxelles, oficialii romani vor solicita expertilor Comisiei Europene sa formuleze ultimele observatii legate de taxa de prima inmatriculare, avand in vedere ca din studiile realizate de asiguratori nu rezulta diferente semnificative fata de ultima varianta a grilei prezentata de autoritatile romane.

Comentarii (22)

  • laurro
    da Doamne..!
    sa ne rugam la Dumnezeu sa-i demita cu motiunea de cenzura pe tariceanu si gasca lui de hoti nesimtiti !! poate vom scapa de capusele astea politice care se tin cu dintii de scaunele ministerelor !!
    0 0
  • Florin
    Ha ha
    ce tara avem...las ca o mai lungesc ei cu tot felul de scrisori catre Comisia Europeana, poate mai strang intre timp niste bani de pe spatele nostru...ca de...se pare ca suportam fara sa ne plangem...
    0 0
  • muresan
    Tara de PROSTI
    Am incercat unui diler de masini din Germania o ora in 3 limbi sa-i explic taxa asta de PRIMA INMATRICULARE.........si nu am reusit si cand am incercat sa-i explic ca platim euro la un curs stabilit de guvern chiar a ras copios....sunt roman si sunt prost
    0 0
  • TARA DE PROSTI
    ...PROBABIL CA TU AI TARA TA,SINGUR IN EA.
    APROPO "DILER" SE SCRIE DEALER...
    ESTI PRAF....
    0 0
  • george
    Dummland
    @ muresan
    cunosc destul de bine cum sta treaba cu nemtii...simplul fapt ca sunt nemti le "da dreptul" sa emita si sa sustina pana in panzele albe aproape orice enormitate...
    nu mai e nici un secret pentru nimeni ca nemtii (ma rog, nu toti) sunt incuiati...vecinii lor de la vest au o taxa de inmatriculare (NL), la fel si cei de la nord (DK, si inca una inspaimantator de mare) si, de asemenea si cei de la sud (A)...
    ca respectivul nu stia, mai inteleg...dar sa nu priceapa nici dupa o ora de explicatii...inseamna ca era de-a dreptul idiot...
    0 0
  • Coyote
    Tara d prosti
    :)) Are si el dreptate pe o parte.. Unii chiar au urmari majore ale regimului comunist
    0 0
  • George
    Cap de guma muresean
    @ muresean
    Bai, tu platesti euro la curs stabilit de guvern? Apai da, tu chiar esti prost :D
    0 0
  • Nu scapam de taxa
    Cel mai mare interes pentru aceasta taxa a fost din partea Renault; si dupa cum vedem taxa exista. Acum Ford investeste la Craiova, deci vor avea si ei un interes la fel de mare pentru mentinerea taxei. Practic miza (adica spaga) aproape s-a dublat.

    Oricum e clar ca din partea guvernului (cu "g" mic) nu exista interesul de a reduce taxa (daca vroiau asta o puteau face de mult). Cei care spera in caderea guvernului actual sa-si aduca aminte ca interdictia de a importa masini sub Euro3 exista de pe timpul lui Bombonel. Pana sa se mai nasca un Vlad Tepes strangem din dinti. De aia suntem o tara de prosti (cum zicea cineva mai sus), pentru ca induram bataia de joc si cumparam in continuare Dacia, Renault si Citroen de la cei care iau pielea de pe noi.
    0 0
  • taxa
    O sa ajungem sa ne inscriem masinile in Bulgaria precum cei de la Giurgiu.
    0 0
  • andreim4
    nu fiti rai!!!!!!
    @George da noi platim euro la un pret impus de guvern ["g" mic :)] pt ca taxa se plateste la cursul euro din 10.10.2006 cand era un curs de vreo 3,7 - 3,8 lei/ euro daca nu ma insel. asa ca termina cu injuriile
    @Zoho corect restrictia de a aduce masini sub euro 3 e de pe vremea lu bombonica nastase dar odata cu aderarea la UE s-a liberalizat piata. de ce a fost luata masura de infrigement? pt ca taxa ingradea libera circulatie a bunurilor. inca ceva cumparam doar dacia si renault. citroen nu are nici o treaba cu grupu nissan renault. peugeot sunt impreuna cu citroen nu renault cu citroen
    @EU ne bucura nespus ca sti engleza mai bine decat noi... aici nu e forum si nu primesti stelute ca ai multe posturi asa ca nu mai fii off-topic
    si acu parerea mea... sincer nu inteleg ce legatura au societatiile de asigurare si reasigurare in aceastra problema. ele oricum o sa incaseze big time daca scot astia taxa. "noi date privind piata, bazate pe surse precum cataloagele de preturi ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor" adica cat scade valoarea asigurarii pentru a masina veche sau ce? pai cum la noi toti sunt hoti cum sa aiba asigurarile preturi care sa fie elocvente?
    sincer sunt inca stresat de faptul ca nu au facut publica grila de calcul a taxei care a fost respinsa ultima oara. stiu ca e aproape de 3 ori mai mica pt euro1 sau non-euro parca dar nu vreau sa imi iau caruta ci masina... (da stiu ford mustang- inteleg.. nu toate sunt carute.. dar sincer cine si-ar aduce un vw passat primu model? te costa mai mult drumu decat masina)
    @K hai sa meigram in bulgaria :D ar fi o varianta.. ma gandeam sa le iau alor mei o casa in ruse... e si aproape de bucuresti pot sa ma duc in vizita daca vreau... dar nu prea des... si imi inmatriculez si masinile acolo.. ma apuc sa vand cu procura pe numele lor;) bafta ppl si nu mai fiti asa rai cu ceilalti
    0 0
  • va mai mira ceva?
    tara smecherilor.
    la bulgari e cam 100euro cu tot cu asigurare.
    (pt george - apai tu esti prost!), mai intai documenteaza-te si apoi vorbeste, la noi se plateste taxa de poluare la cursul euro stabilit de guver in sensul ca se ia cursul BNR din 1 octombrie din anul PRECEDENT.
    ca sa nu mai zic ca te invarti de la un birou la altul, cozi peste tot, si la politie mai stai o zi 2 3 pana verifica actele, si normal ca stai pe dreapta ca nu ai nr cu care sa circuli. pot sa va dau dovezi de prostie intalnite pe parcursul inscrierii unei masini venite de afara de o sa va minunati. daca problema ar sta doar in bani nu ar fii o mare tragedie (romanul e prost si da fara sa ceara explicatii - ganditi-va cate taxe dati pt drumuri, AVEM DRUMURI IN ROMANIA????) INSA problema sta in timpul care il pierzi asteptand la cozi ca sa dai bani statului sau sa intrii cat mai repede in posesia unor acte care sa iti foloseasca
    0 0
  • Hai s-o mai plimbam poate ii mai pacalim un an
    Nesimtitii astia o dau in diverse sa isi duca la capat intelegerea pina li se termina mandatul, ca oricum nu mai pupa altul.De parca ar fi in discutie cum evolueaza grila taxei, nu nivelul ei aberant si prohibitiv.
    AndreiM, Renault nu e cu Citroen in PSA, insa pe Citroen il vinde in Romania un anume Moliceanu, acelasi care are inca gasca sudata pe interese la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (a se vedea reactiile unui oarecare Brent Valmar, care apara taxa de parca i s-a calcat pe portofel).Si daca vedem si cite marci aduce si Tiri, ne dam seama usor de ce nu vor sa se impiedice de Golfuri, Astra si alte masini aduse in loc sa ne vinda superbele Clio, C3 sau Accenturi.
    0 0
  • AndriSLR
    gOLAN!
    dRACU SA-L IA PE TINE DULCE oLAHIE CU TAXE SI CU TOT SUGETI PULA CU TOTI!
    0 0
  • taxa ...
    in Germania taxa de inmatriculare este cam 35 Euro, iar taxa cu asigurarea obligatorie este 1 Euro pe zi deci cam 360 pe an si rezolvi problema (cu TOT cu NUMERE) cam in 2-3 ore! Venitul minim?! ~ 1500 Euro, sa ne amintim ca somajul este 800E/luna ... Dar cu toate astea, eu unul, as plati 300 pe an pentru asigurare si ce mai implica ... dar pina la a plati 2-3.000 euro ii diferenta ca de la cer la pamant. Aici ar trebui sa intervina si Consiliul Concurentei, pentru ca asta numai piata libera nu e!
    inca odata - JOS TAXA! (max. 1000 pentru vechituri)
    0 0
  • @arr
    De unde ai scos-o nene cu asigurarea obligatorie de un euro per zi? :-)) stau de 17 ani in Germania dar e prima data cand aud asa ceva:-))) Asigurarea obligatorie (Haftpflichtversicherung) este in functie de tipul masinii, motorizare si vechimea ei! Adica un Golf din 2002 motor GTi este mai scumpa in asiguarare decat un Nissan Break cu motor de aceiasi putere ca al Golf-ului. Criteriile dupa care se plateste asigurarea sunt destul de multe, pana chiar si cat de "iubita" si populara e masina in Germania, astfel cam orice Golf este destul de scump, deoarece fiind multe se produc multe accidente datorate tinerilor iubitori de Golf, iar un GTI de ex este predispus furtului, asa ca este mai scump decat celelalte tipuri de Golf. In afara de asta difera preturile enorm de la o casa de asigurari la alta. Un Mondeo 1,8l 116 CP, benzina, Break, ma costa la Zürich-Versicherung 128 Euro/3 luni adica mult mai mult decat 1 euro/zi pe cand la asiguarera AXA spre exemplu m-ar costa circa 150 Euro/3 luni. Cu cat masina e mai noua cu atat e mai ieftina in asigurare si la impozitare - care se face in functie de normele de emisie EURO 1,2,3 sau 4. Intr-adevar o masina nu e scump de imatriculat in Germania, costa in jur de 70 de euro (numere, talon, taxa de prelucrare, fara asigurare!) in functie de Land-ul in care te afli, dar restul platesti prin asigurare si impozit in functie de motorizare si tip, cum spuneam mai sus, astfel incat neamtul te obliga indirect sa nu inmatriculezi "rable" deoarece sunt scumpe in intretinere. De accea nu mai vezi masini de prin anii 90 pe starzile nemtesti, ptr ca nu merita sa le intretii. Astfel ajunge o masina din 90-95 sa aibe un pret ridicol de mic la vanzare/cumparare fiindca nimeni nu vrea sa plateasca asigurarea/impozitul pe ea, chiar daca inscrierea e mica. Ce-i drept, inscrierea se poate face oriunde, in max 2-3 ore poate chiar mai putin, (ca in orasul unde stau eu, unde totul dureaza sub o ora) poti sa locuiesti in Hamburg si sa cumperi o masina din Stuttgart, o inmatriculezi acolo direct cu numere de hamburg si vii cu ea acasa. Dar nu asta este problema adevarata in Germania-nu inmatricularea, ci intretinerea masinii adica asigurarea si impozitul care-l platesti. Impozitul fiind clar impartit pe categorii cum ar fi de ex 15,13 Euro per 100cm cubi la un motor Euro1 pe benzina (adica 272,34 Euro un motor pe benzina de 1800) Practic poti sa-ti calculezi singur online de acasa cat te va costa masina pe care vrei sa o inscrii. As fi de acord ca in Romania sa se aplice aceiasi metoda, astfel incat omul sa decida singur ce masina vrea sa inscrie si cat e dispus sa plateasca ptr ea. Practic aici poti inscrie orice masina vrei, nu ai decat sa suporti singur cheltuielile lunare ptr ea daca ai vrut neaparat un Opel Kadett din 89 fara catalizator de ex. Nu este enorm de scump dar pe langa cheltuielile pe care le mai ai traind in Germania, stai si te gandesti ca poate ar fi mai bine sa iei o masina ceva mai noua decat sa bagi bani intr-una veche doar asa ca nu ai ce face cu ei...Oricum, criteriile de impozitare se pot gasi pe net, sunt clare si simple, in functie de un cod numeric din talon poti vedea cat impozit platesti, iar orice asigurare ofera online calculator de taxa in functie de 2 coduri numerice din talon care identifica producatorul si tipul masinii. Chestie de 20 de minute, in care hotaresti daca inscrii "rabla" sau nu. Sa nu uitam ca in Germania o "rabla" este chiar si un Mondeo 1997 pe benzina Euro 2, chiar daca masina arata impecabil si nu scoate gram de fum pe dos. Este "rabla" in sensul ca nu mai corespunde cerintelor actuale de siguranta/emisii/consum. Sa nu se confunde "rabla" cu vreo bucata de tabla sudata de n-shpe mii de ori, lovita, si reparata de nea Ion in fundul curtii...
    0 0
  • tot ptr @arr
    Chestia cu venitul minim chiar ma intreb de unde ai scos-o...nu exista asa ceva in Germania, venit minim de 1500 euro/luna...ar fi frumos! Somajul? nici ala nu e de 800 euro/luna, te asigur! la somaj exista intr-adevar un minim de circa 350 euro, in rest e de 60 la suta din venitul pe care l-ai avut in ultimele 12 luni sub linie, adica ce primeai in mana! Si asta timp de un an, dupa care treci la somaj-2, adica iti calculeaza necesitatile de trai, metri patrati la locuinta, conturile, obiecte pretioase, masina pe care o conduci etc, si in functie de asta iti platesc ei ce considera ca ai nevoie sa traiesti. Sa nu crezi ca in Germania fug cainii pe strada cu covrigi in coada, multi au o parere gresita, din contra, salariile sunt destul de mici, somajul iti ajunge cat sa supravietuiesti. Si asta din cauza ca vin la munca polonezi, rusi, chinezi, care lucreaza ptr mai nimic per ora, ei nefiind obligati sa-si achite fata de statul german anumite taxe. Daca ei se multumesc cu un salar de 1000 euro/luna, si il baga tot in buzunar fiindca locuieste la vreun prieten sau neamuri, neplatind taxe cum ar fi chirie, intretinere, impozite etc, normal ca o firma prefera sa angajeze un asemenea muncitor decat unul care traieste aici, si are nevoie de cel putin 1500-1700 Euro ca sa-si plateasca chiria de circa 600-800 euro, masina, curent, intretinerea, telefon etc...Femeile casutiga in general destul de prost, o angajata care primeste in mana 800-900 euro/luna e bucuroasa foc. Si ptr asta munceste nene! Nu ma refer aici la posturi de arhitecti, doctori, etc, ma refer la omul de rand. Eu am lucrat ca tehnician GSM la Nokia si aveam salar de 1700 brut, adica 1100 in mana! Si asta ca specialist! Pana si-au dat seama ca e mai ieftin in Polonia si au inchis firma la care am lucrat...Asa ca nu mai exagera tu si ceilalti cu salariile enorme in Germania si cu nivelul de trai ridicat de aici, nu e chiar asa, doar ca ai o viata linistita (poate chiar prea linistita)...Insa traiul in Germania nu e tocmai ieftin. Exceptii sunt, ca de ex. alimente relativ ieftine, haine avantajoase la pret, dar chiriile, intretinerea si o masina sunt chiar foarte scumpe aici. Fa un calcul: castigi cam 1200 euro/luna. Ai o chirie de 600/luna, intretinere de circa 50/luna, masina iti mananca cam 150/luna, esti fumator, ai un mobil si internet acasa...na? Si nu am pus la socoteala papica!...
    0 0
  • Taxa suplimentara auto
    In Europa nu exista inca o taxa pe poluare si se incearca introducerea ei dar cei care sunt vizati sa plateasca sunt producatorii. Cei care s-au opus au fost germanii care au motivat cresterea semnificativa a preturilor masinilor. Exista un tratat semnat care prevede ca in 2010 sa se atinga 120g echivalent CO2 si s-a amanat aceasta data de conformare. Toati marii producatori au inceput sa mareasca numarul de modele ecologice pentru ca amenintarea supraincalzirii globale este evidenta si ne-am impus singuri nivelele la Kyoto. Taxa de prima inmatriculare din Romania nu are nici o legatura cu reducerea poluarii ci favorizeaza discriminarea importurilor si avantajarea mafiei interne a dealerilor de masini noi. Sistemul intern de vanzare prin dealer este o forma de intelegere de tip impartirea pietei in zone de monopol de marca, un asa-zis oligopol cu intelegeri de nivel de pret. Modelul este coordonat de producatori, banci, distribuitori sub o singura palarie. Statul este primul mafiot pentru ca prin comenzi tintite cumpara cu sutele masinile cele mai scumpe si avantajeaza direct anumite marci. Sunt cunoscute precedentele Citroen, BMW, Porsche. Asta este impotriva inoirii parcului auto la nivel de cetatean dar favorizeza structurile clientelare ale statului, anticoncurential dar si descurajeaza dezvoltarea activitatii service si diversificarea ofertei la dealer. Aceasta taxa este inca un instrument de colectare de venituri la buget fiind un fel de acciza pe aparatele de aer conditionat sau pe comertul prin internet. In acelasi timp prin Romania circula sute de mii de masini care nu au verificarea tehnica facuta pentru ca nu pot obtine bun de circulatie pe drumurile publice, dar circula fara probleme datorita neaplicarii legilor in vigoare. Taxa Tariceanu-APIA-Vladescu este o taxa anti-cetean si pro mafie.
    0 0
  • LUATIVA MAN MASINA DIN BG SI LE INSCRIETI LA BG
    EU SINT DIN GR SI AM DEJA 2 DIN BG RENAULT MEGANE SI FIAT BRAVA 97-98 EURO2 MERG PERFECT PE LINGA CAZATURILE DE DACII SUPER NOVA CARE MAS FI INCADRAT IN ACEASI BANI AICI IN RO LA CIRCA 2500-2800 e SI K DOTARI AM : A/C AIR-BAG ,SERVO , GEAMURI ELECTRICE ,CE AVEA SUPER NOVA ROMANEASCA NICI MACAR A/C IN BANII MAI SUS MENTIONATI (SI MAI VEDEAM SI EMBLEMA AIA CIUDATA CU DACIA IN FATA).
    0 0
  • daniel
    taxa
    De taxa nu scapam sa fie clar ,poate se schimba numele .DAR FAZA TARE este ca o platim in euro la al mai mare curs din anu respectiv pt ca dicteaza niste oameni sus pusi de noi (votanti)si asa ca daca va dau mici sau bere pe gratis ca la milogi si fraieri cind savurati ginduitiva ca dupa putin timp o sa platiti acea savurare cu varf di buzunaru vostru.SE COMPORTA TOTI ACOLO PARCA AR FI DUSMANI NOSTRI.Taxe peste taxe si scumpiri ne justificate .In Madrid platesc mai putin impozit si taxe pt masina ,chiar mananc mai ieftin ,si benzina e mai ieftina .
    0 0
  • antitariceanu
    numai bulangi in ro
    cand drak o sa scoata aceasta taxa frate cand vor pune bomba pe uzina dacia ca poate asa nu le va mai fi frica ca or sa dea faliment cu jegul lor de masina
    0 0
  • sunteti nesimtiti
    daca cei care au luat masinii la1000/2000 de euro inseamna ca atata si_au permis.sunteti oameni de nimic
    0 0
  • cine poate sa-mi spuna
    am un opel vectra motor 1998 din 96 nu este radiat din italia inca mai circul fiind inscrisa in italia intrebarea mea este ;se incadreaza la taxa veche daca am doar contractu de vanzare-cumparare inainte de 15 decembrie facut in piata in romania de unde am cumparato?va rog sa ma ajutati cu un raspuns daca stie cineva multumesc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru