Problema franelor lui Prius ridica semne de intrebare in lume
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Recall-urile recente ale celor de la Toyota au inceput sa ridice semne de intrebare privind numarul ridicat de elemente electronice care sunt folosite in automobilele moderne pentru aproape toate functiile esentiale ale acestora. La fel ca alte automobile optimizate pentru un consum cat mai scazut de carburant prin regenerarea energiei cinetice, Toyota Prius are un sistem de franare complex, care functioneaza in doua faze. Prima faza implica franarea regenerativa, care are scopul de a acumula energia cinetica degajata de automobil si de a o capta intr-un acumulator, cea de-a doua faza implicand franarea conventionala, realizata prin intermediul etrierelor, discurilor si placutelor de frana. Cei de la Toyota au utilizat o serie de calculatoare si unitati de control pentru a face transferul dintre cele doua franari cat mai lin si aproape imposibil de sesizat de catre utilizator.
Din pacate pentru cei de la Toyota, se pare ca exista o problema la sistemul de franare, care prezinta un raspuns lent in anumite situatii. Problema apare in momentul interventiei sistemului ABS, deoarece exista o mica intarziere la schimbarea de la modul de captura a energiei disipate la franare la frana hidraulica. Pentru moment, cei de la Toyota declara ca masina se va opri fara probleme cu conditia ca soferul sa apese pedala cu putere. Cei de la Ford vor opera si ei un recall in acest sens, doar pentru modelele hibride, pentru a imbunatati software-ul care controleaza aceasta tranzitie. Spre deosebire de Toyota, cei de la Ford au probleme cu tranzitia dintre cele doua tipuri de franare, mai multi clienti declarand ca au avut impresia ca au ramas fara frane, dupa care masina s-a comportat asa cum ar fi trebuit sa faca in primul rand. Totodata, sistemul de franare de la Ford Fusion Hybrid si Mercury Milan Hybrid are tendinta de a actiona mai devreme franele hidraulice, in timpul in care sunt actionate si franele regenerative.
Un autoturism precum Toyota Prius are peste 30 de dispozitive controlate de un microprocesor la bord pentru a realiza diferite functii. De la gestionarea motorului si franare pana la sistemul multimedia, toate aceste functii sunt controlate de computer.
Unele modele de lux au chiar si 100 de microprocesoare la bord care trebuie sa opereze cu peste 100 de milioane de linii de cod. Toate aceste sisteme sunt verificate de ingineri si programatori pentru elimina probleme precum acceleratii bruste si alte elemente potential periculoase. Circa 1% dintre toate codurile pe care le scriu producatorii de automobile au cate o problema care are nevoie de o corectura inainte sa ajunga pe mainile clientilor. Potentialul punct slab al acestor sisteme pare sa fie la nivelul cablajelor si conexiunilor dintre unitatile de control si sistemele care sunt controlate de acestea.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
Stiati ca......:
Pejo are cel mai performant sistem de franare brembo de exemplu este o gluma binevenita?