Prin performanțele obținute în motorsport, contructorii reușesc să ajungă și mai ușor în inimile fanilor, iar Porsche a înțeles acest lucru de foarte mult timp. Pentru a promova noul Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, constructorul german a ales șase circuite în încercarea de a stabili noi timpi de referință pe tur la o categorie ceva mai specială: sedan hibrid de lux cu patru potriere.
Iar Panamera Turbo S E-Hybrid s-a achitat cu brio pe circuitele de la Bahrain, Yas Marina (Emiratele Arabe Unite), Kyalami (Africa de Sud), Buddh (India), Dubai (Emiratele Arabe Unite) și Losail (Qatar).
Circuitul Internațional Bahrain are o lungime de 5.412 metri, 14 viraje, iar aici se desfășoară una dintre etapele Campionatului Mondial de Anduranță. Pe circuitul de la Yas Marina, piloții au de atacat 21 de viraje, dar în același timp se pot bucura de o linie dreaptă extrem de lungă (cea mai lungă linie dreaptă din calendarul F1). În 1961, Porsche câștiga pentru prima dată pe circuitul de la Kyalami, un circuit tehnic, dar presărat și cu o serie de viraje de mare viteză.
Până în 2013, pe Buddh International Circuit s-a desfășurat Marele Premiu de Formula 1 al Indiei. Sebastian Vettel se impunea atunci alături de Red Bull Racing. Dubai Autodrome este gazda Hankook 24 Hours of Dubai, prima competiție majoră din calendarele internaționale, în timp ce Losail International Circuit din Doha propune 16 viraje medii și de viteză și o linie dreaptă care depășește un kilometru.Pe Bahrain International Circuit, Panamera Turbo S E-Hybrid a avut nevoie de 2 minute și 18.96 de secunde pentru a parcurge un tur. Circuitul de la Yas Marina a fost parcurs în 2 minute și 31.79 de secunde, în timp ce pe circuitul din Kyalami, modelul german a avut un timp de 1 minute și 59.80 de secunde. Cei 5.13 kilometri ai circuitul din Buddh au fost parcurși în 2 minute și 12.56 de secunde, în timp ce pe Losail, Panamera Turbo S E-Hybrid a avut nevoie de 2 minute și 24.12 secunde. Pe Dubai Autodrome, sedanul hibrid cu patru portiere a stabilit un timp de 2 minute și 19.15 secunde.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid propune un sistem alcătuit dintr-un motor V8 biturbo de 4.0 litri și un motor electric de 100 kW.
În total, ansamblul hibird oferă 680 de cai putere și 850 Nm, resurse puse în valoare cu o transmisie automată cu 8 rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.4 secunde, iar repriza 0-200 km/h se desfășoară în 8.5 secunde. Viteza maximă anunțată de producător se oprește în dreptul valorii de 310 km/h.Celelalte 4 clipuri pot fi urmărite pe pagina dedicată de pe website-ul Porsche.
Cum spuneati?
Patru usi, buson pe dreapta si lumini de zi cu patru LED_uri, nu, asta e clasa in care a concurat?
Care au fost celalalte modele din "competitie"?
Intreb doar...